Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
avantwist
Geregistreerd op: 19-5-2019 Berichten: 7 Woonplaats: Dordrecht
|
Geplaatst: Za, 25 Mei. 2019, 16:44 Onderwerp: 950 adventure Benzinepomp issues |
|
|
Goedemiddag,
k heb onlangs een 2003 950 adventure gekocht. De motor hapert bij accelereren in elke versnelling tussen de 5 en 6000 toeren.
Ik heb het DR BEAN reparatiesetje gekocht maar bij het demonteren van de brandstofpomp zag ik dat er een andere pomp onder zat:
Een Pierburg 7.20788.02
Nu heb ik al zitten googelen maar ik kom die nergens tegen icm met een KTM.
Heeft iemand hier ervaring mee, of is het het beste om gewoon een vervangende/originele pomp aan te schaffen?
Mocht iemand er nog 1 hebben, dan hou ik me alvast aanbevolen.
Bedankt. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 27 Mei. 2019, 21:25 Onderwerp: |
|
|
best een geinig pompje eigenl;ijk. .en als ik de spec bekijk zou die eigenlijk nog wel moeten voldoen ook. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
avantwist
Geregistreerd op: 19-5-2019 Berichten: 7 Woonplaats: Dordrecht
|
Geplaatst: Di, 28 Mei. 2019, 10:30 Onderwerp: |
|
|
Het pompje werkt ook wel, ik blijf alleen dat stotteren houden. maar zit te zoeken waardoor dat komt.
Ik heb voor nu de Facet pomp besteld in de hoop dat dat het verhelpt.
Anders geen idee waar ik moet gaan zoeken... |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 28 Mei. 2019, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Anders even de pomp buitensluiten.
Tanken vol.
En dan de pomp bypassen.
Kan je in iedergeval rijden tot grofweg halve tank. Zonder onnodige dingen te hoeven kopen enz. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
avantwist
Geregistreerd op: 19-5-2019 Berichten: 7 Woonplaats: Dordrecht
|
Geplaatst: Di, 28 Mei. 2019, 20:53 Onderwerp: |
|
|
Goed idee, ga ik even proberen |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2019, 7:31 Onderwerp: |
|
|
Nu je het zegt, ik heb dat ook eens moeten doen toen mijn pomp kapot was. Is vele jaren geleden. Sindsdien zit de kit van Dr.Bean erin. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
avantwist
Geregistreerd op: 19-5-2019 Berichten: 7 Woonplaats: Dordrecht
|
Geplaatst: Vr, 31 Mei. 2019, 18:10 Onderwerp: |
|
|
Pomp overbrugd maar dan slaat hij steeds af bij gas geven.
De facet pompbuis binnen, gaan we die eerst maar eens proberen. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 2 Jun. 2019, 9:27 Onderwerp: |
|
|
als je pomp er uit is (in-out leiding aan elkaar, of leiding direct aan de tank), en de tnak zit meer dan 1/2 vol. dan MOET de motor fatsoenlijk lopen onder normale omstandigheden.
(kraantjes goed open (alle 3...) etc..), tank gewoon vo doen.
zoniet: dan ligt het probleem niet in de pomp. Dan kan je 100 pompen proberen, maar het gaat je probleem niet oplossen.
dus
- ofwel de rbandstof komt niet goed UIT de tank naar de carb:
* kraantje verstop/dicht
* bypass kraantjes niet goed open/slang dicht
* tank ontluchting niet open
* filtertje (indien aanwezig) verstopt
*...
- ofwel je Carburateur is vuil / vlotter blijft hangen oid.
(hele slechte benzine kan natuurlijk ook nog... )
of een heel ander probleem waardoor de motor niet goed loopt..
* bougiekap er net niet goed op / vervuild/ stuk
* bougie gebroken
* etc...
(ps.: even benzine boven zadel nivo brengen met een tijdelijk tankje oid werkt natuurlijk ook... maar pas op met knoeien!) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 2 Jun. 2019, 13:47 Onderwerp: |
|
|
Sluit me (zoals altijd ) aan bij Dr_Bean.
Als die dan afslaat kan je beter ergens anders het probleem zoeken dan in de pomp.
950 met een probleem met de branstofpomp tijdelijk opgelost met de rijs in de Alpen. Met geen enkele moeilijkheid tig alpenpassen gereden.
Echter moet je tanks wel lekker vol zijn
(Beetje offtopic, ik heb ook wel eens als beide tanks halverwege waren. De rechter tank dicht gezet (brandstofkraan). En toen die helft in de linker tank over gepompt. Kan je toch weer even verder ) _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 3 Jun. 2019, 10:43 Onderwerp: |
|
|
Toen ik mijn SE kocht zat er ook een Pierburg pomp onder, (weet zo niet welk type). Liep prima maar gaf te hoge benzinedruk, dus verzuipen op knippen e.d. Dus als je voornamelijk straat of licht off road rijdt geen probleem, maar wat steviger werk of stenen (zoals Albanie) dan kan je beter een andere pomp gebruiken. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
avantwist
Geregistreerd op: 19-5-2019 Berichten: 7 Woonplaats: Dordrecht
|
Geplaatst: Ma, 3 Jun. 2019, 13:37 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info mannen. ik ga deze week de diverse adviezen eens opvolgen. wordt vervolgd. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 3 Jun. 2019, 22:53 Onderwerp: |
|
|
ps,: er zijn vele versies Pierburg pompen.. met verschillende druk en volume specs. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
avantwist
Geregistreerd op: 19-5-2019 Berichten: 7 Woonplaats: Dordrecht
|
Geplaatst: Di, 4 Jun. 2019, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Nieuwe pomp heeft het probleem niet verholpen.
Uiteindelijk de carbs eraf gehaald en gereinigd. Deze waren toch wel vies van binnen.
Hierna alles aangesloten en het rijdt als een trein.
Bedankt allemaal. |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 21 Okt. 2023, 10:44 Onderwerp: |
|
|
BesteLC8 rijders,
Hier, na lange tijd van afwezigheid, een berichtje met de vraag om hulp.
18 jaar geen problemen met de brandstofpomp, mede dankzij de up-grade van Dr Bean.
Eigenlijk is het eenvoudig, pomp loopt niet meer aan op het moment dat ik de motor op contact zet. Een poos geleden begon de motor te schieten nog voordat het tanklampje aanging en kon ik mezelf nog net reden door wat extra benzine te tanken. De pomp is klaar ..
Goed , nu zie ik van alles voorbij komen op internet, zo ook bij Ali Express ...
maar ook tweedehands.
Wat kan ik het beste doen, welke pomp kan ik het beste bestellen, wie kan mij weer op weg helpen?
MvG Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 727 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 22 Okt. 2023, 11:48 Onderwerp: |
|
|
Een nieuwe bij KTM is stevig geprijsd met 200€ ...
Bij de Chinezen 28€. wat wel een heel groot verschil is en vragen oproept over kwaliteit.
18 jaar en hoeveel km? Ik zou geneigd zijn door de zure appel te bijten. Dr. Bean kitje erop en weer gerust voor lang. |
|
Naar boven |
|
|
|