Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DavyB
Geregistreerd op: 13-1-2018 Berichten: 19 Woonplaats: Overslag NL
|
Geplaatst: Vr, 24 Mei. 2019, 12:40 Onderwerp: afslaan bij schakelen naar versnelling, niet starten id vers |
|
|
Hallo allemaal.
Ik zit met het volgende probleem, van de week voor het verkeerslicht viel mijn motor (990adv van 07) stil. Hij is in de neutraal gewoon te starten en blijt dan netjes lopen maar zodra ik de motor in de versnelling zet valt hij direct stil.
Nu dacht ik in eerste instantie dat het de Hall-sensor van de jiffy schakelaar is alleen lees ik op het forum dat ook wanneer de zijpoot op de grond staat hij wel in de versnelling moet kunnen starten, pas wanneer je de koppeling op laat moet hij uit gaan (zo lees/begrijp ik het). Ik heb hier in het verleden nooit op gelet dus weet niet zo goed of dit wel of niet kan.
Ik heb de schakelaar bij de koppeling doorgemeten deze werkt gewoon.
Ik heb ook ohms gemeten over de schakelaar van de zijpoot hierop meet ik geen verandering wanneer het magneet er bij komt of vanaf gaat. Als ik meet gezien van de kant van de motor heb ik 5v.
Ik gok zelf dat deze schakelaar het probleem gaat zijn maar dit verklaard niet waarom hij ook niet wil starten/ blijven lopen met een ingetrokken koppeling. zoals gezegd wordt dat dit moet kunnen.
Heeft er iemand een idee. anders ga ik een nieuwe sensor bestellen (pokke duur zoon stom ding
Of weet er iemand een andere oplossing, kan namelijk geen units vinden om te overbruggen enkel voor een duke _________________ #AnotherAdventure,
We have one chance, and that chance is now. |
|
Naar boven |
|
|
DavyB
Geregistreerd op: 13-1-2018 Berichten: 19 Woonplaats: Overslag NL
|
Geplaatst: Vr, 24 Mei. 2019, 13:20 Onderwerp: |
|
|
Okey ben dus niet helemaal zeker maar ik gok dat ik het gevonden heb.
Als ik het goed heb gelezen moet ik op de roze kabel als deze is ingeplugd (de kabel van de jiffy schakelaar) een spanning meten van 2-3 V bij een ingeklapte poot en zou ik een 4-5V moeten meten wanneer hij is uitgeklapt.
Nu meet ik zowel bij in als uit een spanning van 4,97V mag dus aannemen dat de cpu dit ziet als zijnde de poot is uitgeklapt.
Dit verklaard alleen nog steeds niet waarom ik hem niet kan starten wanneer de koppeling is ingetrokken want zie in t werkplaats boek dat dit idd moet kunnen. _________________ #AnotherAdventure,
We have one chance, and that chance is now. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2019, 19:21 Onderwerp: |
|
|
Koppeling schakelaar wel ok? Relais dat geschakeld wordt door deze sensoren is dan mijn eerste verdachte. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
DavyB
Geregistreerd op: 13-1-2018 Berichten: 19 Woonplaats: Overslag NL
|
Geplaatst: Vr, 25 Okt. 2019, 8:04 Onderwerp: |
|
|
Ja ben het dus helemaal vergeten om terug te koppelen, (vind het zelf irritant als mensen geen terugkoppeling geven, als ze een vraag stellen ) Maar ik kan weer vlammen op de motor.
Het was de jiffy schakelaar die de geest heeft gegeven. De meetwaardes in mijn vorige bericht waren dus inderdaad afwijkende waardes nu ik de schakelaar gewisseld heb zijn deze weer zoals het hoort.
Ik heb ook gecontroleerd wat StevenD aangeeft maar dit was allemaal goed. Let er wel op wanneer je de tulle van de contactpunten van de koppeling naar beneden trekt je deze dus niet meer over het contactpunt krijgt deze heb ik dus met vulkaniserende tape tegen water moeten beschermen.
_________________ #AnotherAdventure,
We have one chance, and that chance is now. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 25 Okt. 2019, 8:35 Onderwerp: |
|
|
Mooi dat het opgelost is. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|