lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Offroad Banden
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 10:24    Onderwerp: Offroad Banden Reageer met quote

Ik rij met mijn 990 ADV R voor 90% offroad. Momenteel heb ik Mitas E09 Dakar gemonteerd, zowel voor als achter. De achterband is prima, niks mis mee, maar voor mis ik wel wat grip.
Ik rij met de originele velgen en ben niet van plan excel velgen aan te schaffen.
Heeft er iemand suggesties?

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Mitas C-17?
Daar rijdt Chris Birch ook altijd mee op de dikke brommers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel je meer grip op verharde wegen? Zoja, dan ga je voor minder grove banden moeten gaan.


Kijk alvast effe naar de zoekertjes die ik net online gezet heb. wink3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Meer grip onverhard bedoel ik.
Bij het uitaccelereren en/of gas geven in een bocht drift de voorkant mee naar buiten. Aan de voorkant zoek ik dus meer stabiliteit en koersvastheid. Ik rij nu al met 1,2 Bar en het is nog steeds slecht. Bij meer druk word het alleen maar nog slechter.
De banden die je aanbied vallen dus zeker al af.
Suc6 met de verkoop!

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Pirelli mt 21
Goede nop, redelijk slijtvast en op asfast ook nog ok

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht zit het probleem niet in de band maar in de manier van rijden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Iets als de Pirelli Scorpion Pro dan? Is een echte cross band. Rijdt retestrak in de diepste blubber.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Michel3VB, vertel! Ik sta open om te leren en commentaar!
Even ter info:
Mijn rijstijl zou je kunnen betitelen als “niet zuinig op Mn spulletjes”. Ik wil elke onverharde bocht met wen slippend achterwiel uitkomen dus het gas zet ik er het liefst nog eerder op, voor de bocht dus. Ik rij mijn ADV als bv een lichte enduro fiets

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence


Laatst aangepast door McRay op Za, 27 Apr. 2019, 15:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

@Muug,
Past een crossband op de standaard voorvelg dan?
Ik dacht te weren van niet? Het liefst rij ik nl met volcross banden, ook achter. Vandaar deze vraag?

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor. Ik heb die band vooraan gehad op een originele Ktm-velg. Dat was in combi met een Dunlop D908 achteraan. Vond ik, niet echt een wilde rijder, een mega combinatie.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

En waarom niet het zelfde type als voorbanden genomen?
_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dénk (is al bijna tien jaar geleden) dat het owv het krachtige motorblok was. Die D908 is een sterke (en dure) band die wel wat aan kan. Maar een pure cross achterband op de 950 daar trek je zo alle noppen van, denk ik.
Verder is het wel zo dat een standaard achtervelg 4,25" breed is als ik me niet vergis, en dat is echt wel breed voor een offroad. Er zijn gewoon geen Scorpion Pro's die voor zo'n brede velg gemaakt zijn. Niet voor niets voorzien de ruigere rakkers smallere velgen op hun 950/990 (2.5" dacht ik). Want dan hebben ze meer keuze in de pure cross banden.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2019, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet, wist, snap ik.
Maar ik bedoel, waarom niet hetzelfde type dunlop voorop en waarom niet 2 dezelfde types band op dezelfde motor?

Volgens mij is de achterband nl altijd een compromis ivm de velgbreedtw en dus band keuze mogelijkheid. Voorop is dan wel weer meer mogelijk met het resultaat dat als je hard enduro wil rijden, 1 type band simpelweg niet volstaat vanwege het gewicht van de machine

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2019, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

de Terraflex, heb ik mee gereden in mongolie enz en doet het erg goed maar waar te verkrijgen in europa? Misschien een aantal kopen met meerdere mensen en dan de kosten delen
http://www.mandhtires.com/Teraflex-Tires/TERAFLEX-140-80-18--M105
hier verkopen ze die volgens de site
Now Cars
Address
Walperterwei 41C
Wommels, State, 8731CD
Netherlands
Phone +31 0515333387
Email
Website

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank G.



Geregistreerd op: 27-4-2019
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2019, 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

McRay schreef:
Michel3VB, vertel! Ik sta open om te leren en commentaar!
Even ter info:
Mijn rijstijl zou je kunnen betitelen als “niet zuinig op Mn spulletjes”. Ik wil elke onverharde bocht met wen slippend achterwiel uitkomen dus het gas zet ik er het liefst nog eerder op, voor de bocht dus. Ik rij mijn ADV als bv een lichte enduro fiets


Als je het met andere banden niet opgelost krijgt, en het dus inderdaad aan je rijstijl ligt, kan ik je een cursus bij deze meneer aanraden
www.motokhana.be/cursussen/special

Hoeveel jaar ervaring je al hebt, of hoe goed je ook al kan rijden, je leert er altijd van bij.
Zowel op als naast de motor is Bert een top instructeur en top kerel!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif