Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Thorri
Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 211 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 9:45 Onderwerp: koppeling defect |
|
|
Gister heeft mijn koppelingshandel besloten om niet meer te willen werken.
Na wat onderzoek ben ik erachter dat de master het niet meer doet. Hij zuigt geen vloeistof meet aan.
Wat is nu verstandig?? reviseren of een nieuwe master??
motor komt uit 2006 en heeft bijna 90000 km op de teller.
Hoor graag jullie mening. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 9:58 Onderwerp: |
|
|
De meest verhalen met slecht werkende en/of lekkende master cilinders heeft veelal te maken met een versleten behuizing.
Revisie bied vaak geen oplossing of voor heel korte deur.
Mijn inziens heb je maar een paar mogelijke juiste oplossingen
- Resleeven van je huidige behuizing
- Nieuwe master kopen (of goede 2e hands, maar die zal vermoedelijk ook het probleem gaan krijgen op den duur)
Heb ook wel eens gezien dat ze er een ander soort koppelingspomphuis opzetten verdere details is mij helaas onbekend. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 11:02 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad resleeven is naar mijn mening de enigste oplossing...+-/ 130 euro |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Dat kost dan toch meer dan een nieuwe? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 16:17 Onderwerp: |
|
|
als je het pompje demonteert, en met een lamp in het cilindertje
kijkt, dan zie je dat duidelijk als de coating weggesleten is.
ik zou voor een nieuwe gaan, voor m'n 520 destijds was het iets
van 160 euro meen ik... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Een hele nieuwe koppeling kost 280 euro. Voor zo ver ik weet kun je niet alleen het "huis" vervangen maar dien je altijd ook de hendel etc er bij te kopen.
Overigens krijg je bij het resleeven wel een RVS huis. Schijnt nauwelijks tot niet te slijten. Bij een nieuwe koppeling ben je na X tijd wederom aan de beurt. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 20:03 Onderwerp: |
|
|
hoe is de huidige staat?
regelmatig netjes onderhouden? of vies en vol vuil?
want indien dat laatste het geval is.. kan gewoon schoonmaken en olie verversen ook best helpen natuurlijk _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Thorri
Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 211 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Di, 9 Apr. 2019, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Dank voor alle info,
ik kwam wel veel vuil in het reservoir. olie was ook grijs.
En voor onderhoud vervang ik elke 2 jaar de olie.
Ik heb hem nog niet helemaal uit elkaar gehaald. om de binnen kan te bekijken. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
|
Thorri
Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 211 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Di, 9 Apr. 2019, 14:34 Onderwerp: |
|
|
in een ander post kwam ik de naam van Rene weer tegen.
Dus ook de vraag even aan hem gesteld.
Omdat de master NIET nat is of lekt. zit het probleem volgens hem niet daar in. Zijn vraag was ook of nog de orginele slave had. andwoordt is ja.
dan zou zeer waarschijnlijk daar het probleem in zitten. en raden me aan om een obron slave te kopen en die er op te zetten. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 9 Apr. 2019, 16:35 Onderwerp: |
|
|
Een master kan wel lek zijn, maar niet nat,
hij is dan inwendig lek, olie stroomt langs het zuigertje
van de ene naar de andere kant,
en zodoende bouw je geen druk op.
als de slave lek is, dan raak je olie kwijt, die loopt
dan in de holle ruimte achter de slave, en loopt er pas uit
als deze gedemonteerd word. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
KTMRookie
Geregistreerd op: 31-1-2017 Berichten: 15 Woonplaats: Doetinchem
|
Geplaatst: Za, 13 Apr. 2019, 13:56 Onderwerp: |
|
|
Na vorig jaar de slave te hebben vervangen, was dit jaar de master aan de beurt. Ik heb het reparatiesetje gekocht en gemonteerd. Verse schone olie er in en klaar. Ik hoop nu dat het probleem verholpen is. Maar stel van niet, weet iemand een goed adresje voor het resleeven? Bij voorkeur in Oost of midden Nederland. _________________ Swiftly and with style. |
|
Naar boven |
|
|
|