lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

koppeling defect

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 9:45    Onderwerp: koppeling defect Reageer met quote

Gister heeft mijn koppelingshandel besloten om niet meer te willen werken.
Na wat onderzoek ben ik erachter dat de master het niet meer doet. Hij zuigt geen vloeistof meet aan.

Wat is nu verstandig?? reviseren of een nieuwe master??
motor komt uit 2006 en heeft bijna 90000 km op de teller.

Hoor graag jullie mening.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

De meest verhalen met slecht werkende en/of lekkende master cilinders heeft veelal te maken met een versleten behuizing.
Revisie bied vaak geen oplossing of voor heel korte deur.


Mijn inziens heb je maar een paar mogelijke juiste oplossingen
- Resleeven van je huidige behuizing
- Nieuwe master kopen (of goede 2e hands, maar die zal vermoedelijk ook het probleem gaan krijgen op den duur)


Heb ook wel eens gezien dat ze er een ander soort koppelingspomphuis opzetten verdere details is mij helaas onbekend. thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad resleeven is naar mijn mening de enigste oplossing...+-/ 130 euro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kost dan toch meer dan een nieuwe?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

als je het pompje demonteert, en met een lamp in het cilindertje
kijkt, dan zie je dat duidelijk als de coating weggesleten is.
ik zou voor een nieuwe gaan, voor m'n 520 destijds was het iets
van 160 euro meen ik...

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Een hele nieuwe koppeling kost 280 euro. Voor zo ver ik weet kun je niet alleen het "huis" vervangen maar dien je altijd ook de hendel etc er bij te kopen.

Overigens krijg je bij het resleeven wel een RVS huis. Schijnt nauwelijks tot niet te slijten. Bij een nieuwe koppeling ben je na X tijd wederom aan de beurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

hoe is de huidige staat?

regelmatig netjes onderhouden? of vies en vol vuil?


want indien dat laatste het geval is.. kan gewoon schoonmaken en olie verversen ook best helpen natuurlijk

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2019, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor alle info,

ik kwam wel veel vuil in het reservoir. olie was ook grijs.
En voor onderhoud vervang ik elke 2 jaar de olie.

Ik heb hem nog niet helemaal uit elkaar gehaald. om de binnen kan te bekijken.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2019, 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

in een ander post kwam ik de naam van Rene weer tegen.
Dus ook de vraag even aan hem gesteld.

Omdat de master NIET nat is of lekt. zit het probleem volgens hem niet daar in. Zijn vraag was ook of nog de orginele slave had. andwoordt is ja.
dan zou zeer waarschijnlijk daar het probleem in zitten. en raden me aan om een obron slave te kopen en die er op te zetten.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2019, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Een master kan wel lek zijn, maar niet nat,
hij is dan inwendig lek, olie stroomt langs het zuigertje
van de ene naar de andere kant,
en zodoende bouw je geen druk op.
als de slave lek is, dan raak je olie kwijt, die loopt
dan in de holle ruimte achter de slave, en loopt er pas uit
als deze gedemonteerd word.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTMRookie



Geregistreerd op: 31-1-2017
Berichten: 15
Woonplaats: Doetinchem

BerichtGeplaatst: Za, 13 Apr. 2019, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Na vorig jaar de slave te hebben vervangen, was dit jaar de master aan de beurt. angry Ik heb het reparatiesetje gekocht en gemonteerd. Verse schone olie er in en klaar. Ik hoop nu dat het probleem verholpen is. Maar stel van niet, weet iemand een goed adresje voor het resleeven? Bij voorkeur in Oost of midden Nederland.
_________________
Swiftly and with style.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif