lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

rij ik met de juiste motor?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 60

BerichtGeplaatst: Di, 2 Apr. 2019, 10:18    Onderwerp: rij ik met de juiste motor? Reageer met quote

Hallo,

Na 8j in balkan te wonen en met xrv750 '97 te rijden , bij terugkeer in belgie overgeschakeld naar 990 adv 2010 en laatste jaar 15.000km gereden, maar... waar ik in de balkan vrij veel of road ging, hier 0.0...
Of saaie karresporen rechtdoor, of door weersomstandigheden een gruwel op limiet van vastrijden en constant vallen...
Dus, die 15.000km zijn puur boerewegels geworden...
Wat zijn boerewegels? Hier op de taalgrens in belgie, tsn pajottenland, pays des collines, vlaamse ardennen de duizenden kms van slechte asfalt miniwegjes waar je enkel sporadisch een tractor op tegenkomt, heeeeeeerlijk van bochtje tot bochtje, kronkelen aan een gemiddelde snelheid van 50 als je doorrijdt...

Maar, ..., is nu in dit geval de adventure de juiste? Tuurlijk liggen de wegen heel slecht en met enorme putten, grind, etc etc, maar is dit niet meer het terein van een smt of een 1cyl sm ofzo???

Iemand ervaring of wijze raad??

Dank u!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 2 Apr. 2019, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf heb ik geen ervaring met een andere motor dan mijn 990 adventure, het liefst rij ik offroad. Maar als ik de straatvelgen eens in de motor heb zitten geniet ik ook. Op de weg heb je ook een ge-wel-dige machine!

Naja, wou ik gewoon even zeggen dat de adventure best wel een hele gave bike is. 2thumbsup

Benieuwd welke reacties er komen. hoop van mensen die beide of meerdere types hebben gereden, dus ik lees even mee! laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Di, 2 Apr. 2019, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik je zo hoor denk ik dat je met een R1200GS van het Beierse merk beter gaat zijn. Op de baan rijd die toch een pak beter dan een 990. Offroad is het net omgekeerd.
_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 60

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Apr. 2019, 7:24    Onderwerp: Reageer met quote

Mmmm, o , neen, ...
Ik hou van het ruwe karakter van de ktm, een bmw motor is te lineair, leerde de 990 kennen in hongarije toen ik met de AT reed en het was net een wild paard, i like it, de vraag was moet ik niet met een ander model rijden of eventueel zelfs een lc4 aangezien ik weinig boven de 100 uitkom? Enkel gooi en smijten op slechte smalle kronkelende wegjes...

nu aan het lezen over een lc4 enduro 640 etc, ook 640 sm, misschien eens proberen...

Alvast bedankt, dit was ook een antwoord om over na te denken, maar oioi, niet wat ik hoopte te horen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 60

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Apr. 2019, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Of de 1050-1090-1190 met 19 voorwiel, (maar zwaardere machines) is dat wendbaarder, makkelijker te gooien?

Mmm, altijd op zoek naar beter, steeds conclusie dat de 990 een beest van een moto is...

Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Apr. 2019, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

En de nieuwe 790 ?? misschien is dat een optie. Dan kun je ons ook een review geven rolleyes
_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jun. 2019, 21:27    Onderwerp: Re: rij ik met de juiste motor? Reageer met quote

woutermtb schreef:

Wat zijn boerewegels? Hier op de taalgrens in belgie, tsn pajottenland, pays des collines, vlaamse ardennen de duizenden kms van slechte asfalt miniwegjes waar je enkel sporadisch een tractor op tegenkomt, heeeeeeerlijk van bochtje tot bochtje, kronkelen aan een gemiddelde snelheid van 50 als je doorrijdt...

Maar, ..., is nu in dit geval de adventure de juiste? Tuurlijk liggen de wegen heel slecht en met enorme putten, grind, etc etc, maar is dit niet meer het terein van een smt of een 1cyl sm ofzo???

Gij en ik wonen verhoudingsgewijs héél dicht bij elkaar. De KTM is een dijk van een motorfiets, ongeacht waar je woont, maar, helaas, "Welkom in Vlaanderen", waar lintbebouwing de regel is, waar meer flitspalen groeien dan paddestoelen, waar belastingen geïnd worden dmv verkeersboetes...
en toch is de KTM geen slechte keuze. Dankzij zijn veerwegen en zijn grote wielen heb je veel minder last van putten en bulten, drempels en dorpels. In de Balkan reed je onverhard avontuurlijk, en hier in de Vlaanders verhard avontuurlijk ... Als ik in Brussel Centrum door het spitsverkeer moet laveren, ben ik blij als een kind dat hoge borduren en hinderlijk straatmeubilair mijn vooruitgangsdrang niet kunnen hinderen. De drie laagste - korte - versnellingen laten op onze volgepakte wegen erg blitze inhaalmaneuvers toe, waardoor je gemakkelijk die zondagsrijders achter jou kan laten...
Eén raad kan ik je geven : abonneer je op die Coyote-app, je rijbewijs zal je voor altijd graag zien!

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 18:03    Onderwerp: Re: rij ik met de juiste motor? Reageer met quote

Muug schreef:

Eén raad kan ik je geven : abonneer je op die Coyote-app, je rijbewijs zal je voor altijd graag zien!


Een smartfoon houder dus op je stuur ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jun. 2019, 1:50    Onderwerp: Reageer met quote

@woutermtb,

ik vermoed dat wij ook heel lang geleden ondertussen elkaar es zijn tegengekomen op een offroadrit ergens in het leuvense en lager..... reed jij toen niet met een WR ? en wij als groep met TA's, GS, tenere's,....


had geen idee dat jij ondertussen ergens in de balkan zat voor enkele jaren....

ikzelf reed vroeger met Transalp, gevolgd door LC4 640 ADV (goed onthouden) , XR650r (=nog steeds) en 950S (ook nog steeds)

als Vlaams Ardenees begrijp ik je 'offroad' frustratie,
ik zoek ook regelmatig naar de leuke wegjes en soms wegjes die weg zijn.
Meestal kom je uit op 50% weg en 50% wegweg= offroad , of zelfs minder offroad.


Zoals ik al zei, ik kan mij zowel met de xr650r monocilinder als met de 950s geweldig amuseren in de Vlaamse Ardennen boerewegels (on en offroad).
Dat zijn ook dezelfde wegjes die ik deed met toen mijn enige motor: de 640ADV.

Moest ik nu opnieuw MOETEN kiezen voor 1 motor en geen 2 meer , dan zou het opnieuw de 640ADV (of als budget ok is, de 690e of 701husky) zijn denk ik.



maar eigenlijk belangrijker : het is niet met wat je rijdt, maar het is belangrijker dat je rijdt devil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif