Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

|
Geplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 21:44 Onderwerp: Mistachterlicht motortrailer |
|
|
Hoi!
Geen LC8 vraag, daarom maar ff hier,
allicht dat iemand hier meer over weet.
Hoe kan ik zien of de trekhaakstekkerdoos van mijn splinternieuwe auto voorzien is van een "omschakelmechanisme" om er voor te zorgen dat het ingeschakelde mistachterlicht van de auto overschakeld naar het mistachterlicht van de aanhanger als deze aangekoppeld wordt?
Mijn nieuwe trailer MET mistachterlicht krijg ik nl pas over 1 maand of zo,
(ja ja het kan niet op ), en ik heb dus het gevoel dat de autodealer mij een trekhaak aangesmeerd heeft zonder deze voorziening, die toch wel wettelijk verplicht is! _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 23:13 Onderwerp: |
|
|
METEN IS WETEN  |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 11:23 Onderwerp: |
|
|
Ja, en hoe moet hij dat meten als je het zo goed weet, mr wheely? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 11:47 Onderwerp: |
|
|
Op het noppenforum en bij allroadmaniacs is er al veel over de verschillende mogelijkheden geschreven.
Ik heb zelf constant plus gebruikt. M'n auto mistlicht gaat dus nog mee aan. En erger, bij uitlenen zal dus het mistlicht wel de hele weg branden.
Er zijn stekkerdozen die een verbinding onderbreken. Mistlicht via deze aansluiting gaat dan dus niet meer aan als er een aanhanger achter zit. (las ik op noppenforum)
Je dealer komt er wel mee weg door te zeggen dat de aansluiting wel geschikt is voor een fietsdrager. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 12:30 Onderwerp: |
|
|
Jep,
helaas hebben ze wel het misachterlicht verplicht ingevoerd, maar geen goede standaard verplicht gesteld, die bijv ook voor heel europa werkt...
nu wordt het dus een nog groter zooitje. maar het is natuurlijk wel een goede verdienste voor de nederlandse autohandel; effe 3 miljoen auto's veranderen en een zooitje aanhangers. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Noppie
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 13:48 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op mijn aanhangertje gewoon een los mist achterlicht met schakelaar geplaatst, deze gewoon op de normale verlichting aangesloten en klaar was ik. Je moet er alleen even voor uit de auto om hem aan te zetten en ervoor zorgen dat je niet je gewone mistachterlicht op de auto aanzet.
Grtzz en suc6 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 14:51 Onderwerp: |
|
|
precies, volgens mij voldoe je dan aan de eisen, voldoende om geen bekeuring te krijgen.
In Nl mag je je mistlamp pas aan doen bij minder dan 50m zicht, dus dat is in werkelijkheid toch bijna nooit. En als het voorkomt is het heel vroeg smorgens en dan slapen die jongens nog.
Maarja... je bent verplicht het te hebben ook al gebruik je het niet (weer zo'n rare regel).
Ik had liever dat ze al die moderne auto's met stukke koplampen eruit zoude halen! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 19:02 Onderwerp: |
|
|
Bedankt allemaal voor de info,
Toch ga ik mijn autodealer ermee om de oren slaan
Als ik een nieuwe auto bestel MET trekhaak,
(en ik heb erbij verteld dat er een aanhanger achter komt),
Dan verwacht ik dat alles dan ook volgens de wetgeving werkt. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 19:04 Onderwerp: |
|
|
erwindob schreef: |
Je dealer komt er wel mee weg door te zeggen dat de aansluiting wel geschikt is voor een fietsdrager. |
Maar zit er op de nieuwe fietsdragers dan geen mistachterlicht???
Tenslotte kan die drager MET fiets(en) er op ook het licht van de auto afschermen  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 19:07 Onderwerp: |
|
|
Noppie schreef: | Ik heb op mijn aanhangertje gewoon een los mist achterlicht met schakelaar geplaatst, deze gewoon op de normale verlichting aangesloten en klaar was ik. Je moet er alleen even voor uit de auto om hem aan te zetten en ervoor zorgen dat je niet je gewone mistachterlicht op de auto aanzet.
Grtzz en suc6 |
Hier kom je officieel ook niet mee weg, het aanhangermistachterlicht moet nl vanuit de auto te bedienen zijn heb ik begrepen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | erwindob schreef: |
Maar zit er op de nieuwe fietsdragers dan geen mistachterlicht???
Tenslotte kan die drager MET fiets(en) er op ook het licht van de auto afschermen  |
Als er al logica achter zou moeten zitten, wat ik ook wel eens betwijfel, zou het kunnen zijn omdat een mistlicht altijd heel laag zit en dus niet door een fietsenrack afgeschermd wordt. |
|
Naar boven |
|
 |
Noppie
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Noppie schreef: | Ik heb op mijn aanhangertje gewoon een los mist achterlicht met schakelaar geplaatst, deze gewoon op de normale verlichting aangesloten en klaar was ik. Je moet er alleen even voor uit de auto om hem aan te zetten en ervoor zorgen dat je niet je gewone mistachterlicht op de auto aanzet.
Grtzz en suc6 |
Hier kom je officieel ook niet mee weg, het aanhangermistachterlicht moet nl vanuit de auto te bedienen zijn heb ik begrepen. |
Ik heb er niets over gehoord en het word gewoon zelfs kant en klaar verkocht (op batterijen!)
Grtzz |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 28 Aug. 2006, 2:17 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Ja, en hoe moet hij dat meten als je het zo goed weet, mr wheely? |
lijkt me niet zo moeilijk als je een stekker haalt zit er een schema bij
maar 9 van de 10 zit er geen aansluiting op je auto gemonteerd maar ik geloof wel dat dit mogelijk is heb ook eens zoiets gehad met de caravan
auto terug naar de garage gebracht en het was opgelost zonder andere stekkers te monteren suc 6 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 28 Aug. 2006, 23:21 Onderwerp: |
|
|
het kan dus wel maar permanent stroom ??????? die kun je dus gebruiken via je mist achterlicht |
|
Naar boven |
|
 |
|