Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2006, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen weekend voor t eerst een roadbookrit gereden. De opbouw zit goed qua hoogte, afleesbaarheid en zit stevig.
Het MSA roadbookkastje is $%&(*&. Hoe losjes ik het ook oprol, doordat er maar één motortje meedraait, trekt de hele papierrol vast waardoor je steeds moet stoppen om de boel weel los te krijgen.
De TT stuurbediening kon er in eerste instantie niet op volgens Rik want dat paste niet bij het MSA roadbook omdat dit een gelijkspannings motortje is. Ik kon dus ook niet nullen !!!
Do heeft alles er weer afgehaald en er een motorompoolrelais tussen gezet. De TT stuurbediening zit er nu wel weer op en werkt wel.
Het hele spul zou afneembaar zijn. (dat leek me wel zo handig voor Supermotard of crossen). De beugel kan inderdaad los alleen de bedrading niet.
Ik heb het duidelijk aangegeven en ik heb zelfs de rode stekkertjes in mn handen gekregen waarmee de verbinding dan gemaakt zou worden.
Nu krijg ik dan te horen dat dat niet duidelijk was.
Ik vind het jammer om dat zo te moeten schrijven hier maar ja.... ervaringen, goed of slecht, mag je hier delen.
En zo nog allemaal kleine dingetjes...
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Roos
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 8 Woonplaats: Hamont en Schriek (BE)
|
Geplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 11:51 Onderwerp: |
|
|
Hmmm, op zich wel een knappe constructiezo op de kroonplaten, dat heb ik nog nooit zo gezien. Het makkelijk op en afbouwen valt in principe zelf nog wel te maken, gewoon draadjes doorknippen, waar je 'm af wil nemen en snelkoppelingen/stekkertjes ertussen zetten, maar eigenlijk moet MSA dat gewoon doen, als ze dat beloofd hadden.
Ik heb zo ook al een paar jaar een simpele buisconstructie op mijn XT en op de Soes gehad, gewoon een verwarmingsbuis zo gebogen (door de magische handjes van Arthur natuurlijk) dat ie op de bouten aan de zijkant van de kroonplaten vastgemaakt kon worden. Heeft al een paar jaar roadbookritten, de rallye en de frans italiaanse alpen overleeft, is alleen vorige week met de HvB dan eindelijk overleden, maar ik laat gelijk weer dezelfde constructie maken. Op jopuw kroonplaten wordt dat wat moeilijker, dus ik denk dat dit wel een mooie oplossing is, ik vraag mij alleen af of zo'n buisje recht vooruit en horizontaal niet enorm veel trillingen doorgeeft?? Lijkt mij dat ie zo elke klap in elke kuil en op elke knip doorgeeft aan het roadbook......
Het roadbook lijkt trouwens op een goedkoop aftreksel van mijn MDroadbook (die ze in Dakar veelal gebruiken) Werkt fantastisch op 1 zo'n motortje die voor en achteruit kan draaien. Maar wat ze hier blijkbaar zijn vergeten is om beide stangetjes even hard aan te laten drijven door riempjes (bandjes) of je nou vooruit of achteruit draait. Dat is bij de MD versie wel gedaan en die loopt dus nooit strak (ok heel soms als je aan het einde van een heel dik roadbook zit)
Van die 5 knops TT afstandsbediening klopt, ik wilde dat ook met relaitjes doen, tot ik erachterkwam dat ik het eigenlijk veel fijner vind op de 3 knops TT variant voor de IMO te gebruiken en een simpele (maar wel grote) wissel-filp-schakelaar te gebruiken. Ik heb op de Twin dus het TTroadbook, met IMO en 5 knops bediening, maar ik moet altijd kijken welk knopje ik moet hebben en dat heb k met de schakelaar/3 knops op de Soes niet.
Nou..... Succes ermee.
_________________ G650XChallenge, G650XCountry, DRZ400E, (XT660Z Tenere for sale) |
|
Naar boven |
|
|
Kappa
Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 16:13 Onderwerp: |
|
|
De metalen constructie is mooi door eenvoud.
In ons AT team reed iemand met het MSA roadbook op z'n EXC en had minder problemen dan wij met TT. Voorheen had hij MD. Norbert Schilcher zou met zijn ervaring toch een goed ding moeten maken.
Hoe dan ook vervelend dat het niet is wat je er van verwachtte.
_________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Hoi Inge,
Leuk dat je de plaatjes hier in ieder geval even deelt.
Ik vind de constructie op zich best mooi, en door de beugel in de klem is het snel los te halen. Met een goede stekker ertussen moet dat ook kunnen.
Jammer dat het niet naar je tevredenheid is: Ik ken het gevoel zal ik maar zeggen. Anderzijds weet ik ook dat het vaak lastig is om iets nieuws in 1x goed te krijgen. Als ze nou gewoon nog even een verbetering doorvoeren dan ben jij blij en krijgen ze misschien nog meer klanten, denk ik dan altijd maar...
Wat ik me zelf even afvraag is of de beugel sterk genoeg is (ik kan natuurlijk niet zien hoe dik die is). Hij staat zo horizontaal dat die wel aardige trillingen te verwerken krijgt en ik zie nergens een tweede afsteunpunt. Duurtest zal het uitwijzen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Het ziet er ook wel mooi uit (vooral de kleur, maar dat is een meisjesopmerking) Het spul is inderdaad demontabel maar zou wel lastig gaan omdat die beugel er min of meer ingeklemd zit. Omdat voor de HvBrabantrit alles weer op moest zitten was Do er nog niet aan toegekomen een stekkerverbinding te maken.
Het frame is overigens massief dus kan tegen een stootje. Ik heb geen hinder gehad van trillingen.
Ik kijk het HL rallyweekend wel ff aan met het roadbook.
Het is inderdaad wel lastig om als eerste overal je weg een beetje te moeten vinden. Maar dat is ook wel weer een uitdaging. Hopelijk hebben anderen er ook weer wat aan.
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
Geplaatst: Vr, 13 Okt. 2006, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Moi Luitjes,
Voor de Rally opbouw van de SE heeft Ewout van RBC echt wat moois gemaakt. Ik ga hem morgen testen in heerde, maar het bevalt nu al goed.
Als de voorbouw heerde overleeft, Gaat Ewoud de zaak afmaken zodat ik voor het rally weekend klaar ben. Na dit weekend hoor je van me en zal ik foto's maken van de voorbouw. Jammer G-Spot dat je niet in Heerde komt had graag met je van gedachten gewisseld over dit ontwerp. Hoe meer gedachten hoe beter. Maar ik wel door.
Ciao Gerjan
_________________ Enjoy your life |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Za, 30 Dec. 2006, 17:15 Onderwerp: |
|
|
Ik kwam deze oplossing ook nog tegen op Advrider.
slim of een wannabee adventure ..??
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 30 Dec. 2006, 17:22 Onderwerp: |
|
|
ziet er verrassend goed uit kwa desing: net een afgeslankte adventure.
Het past natuurlijk van geen meter, maar zouden ze die kappen wat slanker maken, met dezelfde vormgeving, dan zou het best leuk zijn denk ik.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 19:22 Onderwerp: |
|
|
mooi mooi mooi maar waar is je snelheids meter olie themp enz enz enz
wel makkelijk als je hem later tekoop zet met de teller erop zonder km's
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 19:33 Onderwerp: |
|
|
Heel fraai Gerjan
|
|
Naar boven |
|
|
|