lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Roadbook en triptellers
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Okt. 2006, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekend voor t eerst een roadbookrit gereden. De opbouw zit goed qua hoogte, afleesbaarheid en zit stevig.
Het MSA roadbookkastje is $%&(*&. Hoe losjes ik het ook oprol, doordat er maar één motortje meedraait, trekt de hele papierrol vast waardoor je steeds moet stoppen om de boel weel los te krijgen.

De TT stuurbediening kon er in eerste instantie niet op volgens Rik want dat paste niet bij het MSA roadbook omdat dit een gelijkspannings motortje is. Ik kon dus ook niet nullen !!!
Do heeft alles er weer afgehaald en er een motorompoolrelais tussen gezet. De TT stuurbediening zit er nu wel weer op en werkt wel.





Het hele spul zou afneembaar zijn. (dat leek me wel zo handig voor Supermotard of crossen). De beugel kan inderdaad los alleen de bedrading niet.
Ik heb het duidelijk aangegeven en ik heb zelfs de rode stekkertjes in mn handen gekregen waarmee de verbinding dan gemaakt zou worden.
Nu krijg ik dan te horen dat dat niet duidelijk was.
Ik vind het jammer om dat zo te moeten schrijven hier maar ja.... ervaringen, goed of slecht, mag je hier delen.
En zo nog allemaal kleine dingetjes...






_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roos



Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 8
Woonplaats: Hamont en Schriek (BE)

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm, op zich wel een knappe constructiezo op de kroonplaten, dat heb ik nog nooit zo gezien. Het makkelijk op en afbouwen valt in principe zelf nog wel te maken, gewoon draadjes doorknippen, waar je 'm af wil nemen en snelkoppelingen/stekkertjes ertussen zetten, maar eigenlijk moet MSA dat gewoon doen, als ze dat beloofd hadden.

Ik heb zo ook al een paar jaar een simpele buisconstructie op mijn XT en op de Soes gehad, gewoon een verwarmingsbuis zo gebogen (door de magische handjes van Arthur natuurlijk) dat ie op de bouten aan de zijkant van de kroonplaten vastgemaakt kon worden. Heeft al een paar jaar roadbookritten, de rallye en de frans italiaanse alpen overleeft, is alleen vorige week met de HvB dan eindelijk overleden, maar ik laat gelijk weer dezelfde constructie maken. Op jopuw kroonplaten wordt dat wat moeilijker, dus ik denk dat dit wel een mooie oplossing is, ik vraag mij alleen af of zo'n buisje recht vooruit en horizontaal niet enorm veel trillingen doorgeeft?? Lijkt mij dat ie zo elke klap in elke kuil en op elke knip doorgeeft aan het roadbook......

Het roadbook lijkt trouwens op een goedkoop aftreksel van mijn MDroadbook (die ze in Dakar veelal gebruiken) Werkt fantastisch op 1 zo'n motortje die voor en achteruit kan draaien. Maar wat ze hier blijkbaar zijn vergeten is om beide stangetjes even hard aan te laten drijven door riempjes (bandjes) of je nou vooruit of achteruit draait. Dat is bij de MD versie wel gedaan en die loopt dus nooit strak (ok heel soms als je aan het einde van een heel dik roadbook zit)

Van die 5 knops TT afstandsbediening klopt, ik wilde dat ook met relaitjes doen, tot ik erachterkwam dat ik het eigenlijk veel fijner vind op de 3 knops TT variant voor de IMO te gebruiken en een simpele (maar wel grote) wissel-filp-schakelaar te gebruiken. Ik heb op de Twin dus het TTroadbook, met IMO en 5 knops bediening, maar ik moet altijd kijken welk knopje ik moet hebben en dat heb k met de schakelaar/3 knops op de Soes niet.

Nou..... Succes ermee.

_________________
G650XChallenge, G650XCountry, DRZ400E, (XT660Z Tenere for sale)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

De metalen constructie is mooi door eenvoud.

In ons AT team reed iemand met het MSA roadbook op z'n EXC en had minder problemen dan wij met TT. Voorheen had hij MD. Norbert Schilcher zou met zijn ervaring toch een goed ding moeten maken.

Hoe dan ook vervelend dat het niet is wat je er van verwachtte.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Inge,

Leuk dat je de plaatjes hier in ieder geval even deelt.

Ik vind de constructie op zich best mooi, en door de beugel in de klem is het snel los te halen. Met een goede stekker ertussen moet dat ook kunnen.
Jammer dat het niet naar je tevredenheid is: Ik ken het gevoel zal ik maar zeggen. Anderzijds weet ik ook dat het vaak lastig is om iets nieuws in 1x goed te krijgen. Als ze nou gewoon nog even een verbetering doorvoeren dan ben jij blij en krijgen ze misschien nog meer klanten, denk ik dan altijd maar...

Wat ik me zelf even afvraag is of de beugel sterk genoeg is (ik kan natuurlijk niet zien hoe dik die is). Hij staat zo horizontaal dat die wel aardige trillingen te verwerken krijgt en ik zie nergens een tweede afsteunpunt. Duurtest zal het uitwijzen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Het ziet er ook wel mooi uit (vooral de kleur, maar dat is een meisjesopmerking) Het spul is inderdaad demontabel maar zou wel lastig gaan omdat die beugel er min of meer ingeklemd zit. Omdat voor de HvBrabantrit alles weer op moest zitten was Do er nog niet aan toegekomen een stekkerverbinding te maken.

Het frame is overigens massief dus kan tegen een stootje. Ik heb geen hinder gehad van trillingen.

Ik kijk het HL rallyweekend wel ff aan met het roadbook.

Het is inderdaad wel lastig om als eerste overal je weg een beetje te moeten vinden. Maar dat is ook wel weer een uitdaging. Hopelijk hebben anderen er ook weer wat aan.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Okt. 2006, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Moi Luitjes,

Voor de Rally opbouw van de SE heeft Ewout van RBC echt wat moois gemaakt. Ik ga hem morgen testen in heerde, maar het bevalt nu al goed.
Als de voorbouw heerde overleeft, Gaat Ewoud de zaak afmaken zodat ik voor het rally weekend klaar ben. Na dit weekend hoor je van me en zal ik foto's maken van de voorbouw. Jammer G-Spot dat je niet in Heerde komt had graag met je van gedachten gewisseld over dit ontwerp. Hoe meer gedachten hoe beter. Maar ik wel door.

Ciao Gerjan

_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Za, 30 Dec. 2006, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kwam deze oplossing ook nog tegen op Advrider.





slim of een wannabee adventure ..?? grin2

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 30 Dec. 2006, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er verrassend goed uit kwa desing: net een afgeslankte adventure.

Het past natuurlijk van geen meter, maar zouden ze die kappen wat slanker maken, met dezelfde vormgeving, dan zou het best leuk zijn denk ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi luitjes hier mijn oplossing, Door en door getest en is niet stuk te krijgen, ook niet als je op je plaat gaat.
Het geheel is licht, voldoende ruimter voor de bedrading en snel te monteren. Verschillende koplamp units ook de originele zijn gemakkellijk te monteren. De unit ICO en het MD roadbook is door het Rally Bike center geleverd.



goed overzicht staand en zittend.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  58.08 KB
 Weergegeven:  18506 keer

goed overzicht staand en zittend.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

De combi schakellaar is een juweel.
De ICO werkt stukken sneller.



combi schakellaar werkt sneller.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  51.19 KB
 Weergegeven:  18504 keer

combi schakellaar werkt sneller.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

veel ruimte voor bedrading,
originele unit bouw je in 1 uur terug.
mooi voor de zomer maanden.



veel ruimte voor bedrading.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  51.28 KB
 Weergegeven:  18503 keer

veel ruimte voor bedrading.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Het geheel is staand en zittend goed te overzien.
En nog belangrijker, ik heb nog geen ergenis over deze cockpit kunnen ontdekken.



stabiel niet stuk te krijgen.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  51.37 KB
 Weergegeven:  18499 keer

stabiel niet stuk te krijgen.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Standaard schakkellaars, zijn ook prima te gebruiken.
Oh ja op bovenstaande foto,s zie je de SE met tank van de Super Moto.
De tank past. maar ik ben nog met het geheel bezig.
De standaard 14 liter is net te klein voor de Tuareg, De 17.5 van de Supur moto is genoeg vandaar.
als het gelukt is plaats ik het wel, eerst testen



standaard schakellaars.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  49.65 KB
 Weergegeven:  18495 keer

standaard schakellaars.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

mooi mooi mooi maar waar is je snelheids meter olie themp enz enz enz
wel makkelijk als je hem later tekoop zet met de teller erop zonder km's wink3 laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Heel fraai Gerjan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif