Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Arrrie
Geregistreerd op: 25-3-2015 Berichten: 110
|
Geplaatst: Wo, 21 Aug. 2019, 15:23 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Toen ik giisteren wat spulletjes ging ophalen voor m'n 950, heb ik wat staan kijken naar de 790. God-wat-is-ie-lelijk !
|
Ja dat was ook de algemene mening van de 950 ook toen die uitkwam.
maar als je er op zit zie je er wienig van. _________________ Het zal wel loslopen |
|
Naar boven |
|
|
koekeroe
Geregistreerd op: 7-9-2015 Berichten: 58
|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2019, 12:38 Onderwerp: |
|
|
heb nu ook zo'n dingetje
ben er erg tevreden over
like de rally mode, qwickshifter,crusecontrole en de explorer vering
alleen jammer dat ze bij KTM modellenreeksen zo snel veranderen _________________ 890 adv r rally |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 11:13 Onderwerp: |
|
|
JanJan schreef: | Ik heb vorige week bij NIWA proefgereden op de 790 R en Guzzi V85.
De 790 viel me niet mee. Het rijdt lekker licht en voelt veel lichter en wendbaarder dan mijn 950, al scheelt dat maar 10 kilo.
Het probleem is dat ik er niet warm of koud van werd. het blok praat niet tegen me. Het klinkt ook te Japans naar mijn smaak. Dat de verzette kruktappen het gevoel geven van een echte V-twin merkte ik helemaal niet.
Toen iemand naast ons een 1090 ging starten zei ik tegen mijn vriendin 'let op, zo moet een motor klinken'. Ze begreep direct wat ik bedoelde.
|
Ik moest lachen toen ik deze vergeten tekst van mezelf las vorige week, want... |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Ik ben terug |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 14:32 Onderwerp: |
|
|
och, we hebben allemaal wel eens een stapje opzij gedaan,
en tja,... een 790 is nou 1 maal geen LC8
...een 1090 wel...
was de guzzi toch niet je-van-het??? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Mookie
Geregistreerd op: 30-5-2015 Berichten: 97 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Welkom terug Jan.
Mookie _________________ 1290 Super Adventure S
1190 adventure
ST1100
Intruder750
CM400T
CX500
CB350 four |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 11:27 Onderwerp: |
|
|
Mookie schreef: | Welkom terug Jan.
Mookie |
Dank je! |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 11:33 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: |
och, we hebben allemaal wel eens een stapje opzij gedaan,
en tja,... een 790 is nou 1 maal geen LC8
...een 1090 wel...
was de guzzi toch niet je-van-het??? |
Ik vind de Guzzi een geweldige motor. Rijdt lekker, ziet er goed uit etc, maar ik vind hem te braaf. Ik miste de kick van hard optrekken en snel schakelen. En die 35 pk.. Nu heb ik 45 pk meer, en dat is een groot verschil natuurlijk.
Bij mijn 950/990 had ik steeds het gevoel dat de motor altijd zat te loeren op een kans om er keihard vandoor te gaan en dat ik dat moest tegenhouden
Dat heb ik nu weer terug. De Guzzi was mijn eerste nieuwe motor, maar gelukkig had Dipi Moto nog een nieuwe 1090 staan.
Weet iemand trouwens hoe je kan zien of je een 95 of 125 pk versie hebt van de 1090? Niet dat ik twijfel of ik de verkeerde heb, maar daar ben ik nieuwsgierig naar. Na inrijden kom ik er ook vanzelf achter natuurlijk. |
|
Naar boven |
|
|
Gianni
Geregistreerd op: 20-3-2006 Berichten: 89
|
Geplaatst: Do, 3 Sep. 2020, 10:51 Onderwerp: |
|
|
Aan te passen door gewoon aan computer te hangen.
Kan je zo nergens aan zien |
|
Naar boven |
|
|
koekeroe
Geregistreerd op: 7-9-2015 Berichten: 58
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 14 Okt. 2020, 21:36 Onderwerp: |
|
|
geinig, ben benieuwd naar de specs.. wel aardige verbeteringen van de vering , stuurdemper etc.. maar het lijkt toch nog steeds behoorlijk sterk weg-georienteerd design. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 15 Okt. 2020, 10:26 Onderwerp: |
|
|
KTM 890 Adventure R Specs
ENGINE TYPE: Parallel Twin, 4-Stroke, DOHC
DISPLACEMENT: 889 cc
BORE/STROKE: 90.7 / 68.8 mm
STARTER: Electric; 12V 10Ah
TRANSMISSION: 6 Gears
FUEL SYSTEM: DKK Dell’Orto, 46 mm Throttle Body
LUBRICATION: Pressure Lubrication with Two Oil Pumps
COOLING: Liquid Cooling with Water/Oil Heat Exchanger
CLUTCH: PASC (Power Assisted Slipper Clutch),
Mechanically Operated
IGNITION: Bosch EMS with Ride-By-Wire
FRAME: CroMoly Tubular Steel, Engine as Stressed Member
SUBFRAME: CroMoly Steel Trellis
HANDLEBAR: Aluminum, Tapered, Ø 26/22 mm
FRONT SUSPENSION: WP XPLOR USD Ø 48 mm
REAR SUSPENSION: WP XPLOR Monoshock with PDS
SUSPENSION TRAVEL
FRONT/REAR: 240 mm / 9.4 in; 240 mm / 9.4 in
FRONT/REAR BRAKES: Disc Brake 320 mm / 260 mm
FRONT/REAR WHEELS: 2.50 x 21”, 4.50 x 18”
FRONT/REAR TIRES: 90/90-21”; 150/70-18” Continental TKC 80
STEERING HEAD ANGLE: 26.3º
WHEELBASE: 1,528 mm ± 15 mm / 60.2 ± 0.6 in
GROUND CLEARANCE: 263 mm / 10.4 in
SEAT HEIGHT: 880 mm; 34.6 in
TANK CAPACITY: 20 l / 5.3 gal
DRY WEIGHT, APPROX: 196 kg / 432 lbs
FF geleend uit ARM _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 15 Okt. 2020, 21:46 Onderwerp: |
|
|
tja..
toch weer 200kg
240mm vering travel
tis geen verbeterde lc8-go denk ik dan _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 16 Okt. 2020, 12:10 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | tja..
toch weer 200kg
240mm vering travel
tis geen verbeterde lc8-go denk ik dan |
van een V twin naar twin in lijn is sowieso geen verbetering _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 16 Okt. 2020, 12:17 Onderwerp: |
|
|
Waarom? Het is eigenlijk aan alle kanten op de looks en breedte na de beste motor configuratie hoor. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|