lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

790 R Adventure
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 790/890 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Za, 2 Mrt. 2019, 13:41    Onderwerp: 790 R Adventure Reageer met quote

Leuk filmpje over de nieuwe 790:

https://www.youtube.com/watch?v=iezvXDmQGbw

Ik vraag me nu wel een paar dingen af. Hoe kan het dat ik nog geen roadtest gelezen of gezien heb? Blijkbaar staat ie al bij dealers.

Naar aanleiding van de commentaren: Wordt ie echt gemaakt in China? Ik dacht dat deze nog gewoon uit Oostenrijk komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 2 Mrt. 2019, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst Oostenrijk, daarna verhuisd de productie naar China inderdaad. Maar wat maakt de productie locatie uit?

Er zijn wel wat testverslagen uit het buitenland. NL zal snel volgen nu hij te zien en rijden is. Er staat er over een maand een testexemplaar bij je om de hoek, dan mag je zelf verslag uitbrengen Jan grin3

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mrt. 2019, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Toen ik giisteren wat spulletjes ging ophalen voor m'n 950, heb ik wat staan kijken naar de 790. God-wat-is-ie-lelijk ! stars furious3 devil

De neus staat zo heel erg los op een appelsteeltje, en dan heb je die tank die links en rechts als een dikke bochel ter hoogte van de voeten uitsteekt. Het is echt wel een enorm radicaal design, maar ik zou eerder zo'n veel lichtere 701 Husky kopen dan dit !

Prijs in Vlaanderen : 12500 voor de gewone en 13500 voor de R.

Paul

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mrt. 2019, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
De neus staat zo heel erg los op een appelsteeltje, en dan heb je die tank die links en rechts als een dikke bochel ter hoogte van de voeten uitsteekt.
Paul
dat vond ik ook. Echter bij de R zit het spatbord hoog waardoor het daarbij wel meevalt. Maar de gewone...nee!
Ook die bult heb ik gezien....leek wel een omkapselde boxer huh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mrt. 2019, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Eerst Oostenrijk, daarna verhuisd de productie naar China inderdaad. Maar wat maakt de productie locatie uit?

Er zijn wel wat testverslagen uit het buitenland. NL zal snel volgen nu hij te zien en rijden is. Er staat er over een maand een testexemplaar bij je om de hoek, dan mag je zelf verslag uitbrengen Jan grin3


Ik heb nog geen echte road test kunnen vinden. Heb je een link?

Nee, de locatie maakt ook niet uit natuurlijk. Ik weet ook wel dat een iPhone in China gemaakt wordt. Het is een gevoel. Uit China komen kwalitatief prachtige producten maar ook heel veel rommel.

Ik ga over een maand even bij René kijken smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mrt. 2019, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

heb vandaag een stukje mogen rijden
en ik vind em goed
stukie kleiner dan de 1050
minder power onderin dan de 1050 [ door minder cc,s]
stuur staat dichterbij dan die andere
moet wel zeggen dat de handles stuur versnellingspook enz wel aangepast moeten worden maar dat is voor iedereen persoonlijk
voor een beetje meer review zou ik em ff langer moeten rijden

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2019, 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk nu ook naar de 990 SMR: zelfde drooggewicht als de 790 en 20 pk meer. Mooier om te zien, helft van de prijs, ik hoef geen rijmodi. En de meeste mensen rijden weinig dus je kan ze tien jaar oud kopen met 20.000 km. Eén ding: de SMR rijdt 1 op 15 en heeft een 15 liter tank. De 790 1 op 20 en een 20 liter tank. Dat scheelt bijna de helft in actieradius. Iemand ervaring met de 990 SMR?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2019, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

JanJan schreef:
Ik kijk nu ook naar de 990 SMR: zelfde drooggewicht als de 790 en 20 pk meer. Mooier om te zien, helft van de prijs, ik hoef geen rijmodi. En de meeste mensen rijden weinig dus je kan ze tien jaar oud kopen met 20.000 km. Eén ding: de SMR rijdt 1 op 15 en heeft een 15 liter tank. De 790 1 op 20 en een 20 liter tank. Dat scheelt bijna de helft in actieradius. Iemand ervaring met de 990 SMR?


Ja, ik...60000km in 7 jaar...een genot om te rijden. Extreem wendbaar, extreem agressief...extreem uitdagend. Maar tevens geschikt om 10 dagen, met een bagagerol achterop, rustig door Frankrijk te tokkelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mrt. 2019, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

JanJan schreef:
Ik kijk nu ook naar de 990 SMR: zelfde drooggewicht als de 790 en 20 pk meer. Mooier om te zien, helft van de prijs, ik hoef geen rijmodi. En de meeste mensen rijden weinig dus je kan ze tien jaar oud kopen met 20.000 km. Eén ding: de SMR rijdt 1 op 15 en heeft een 15 liter tank. De 790 1 op 20 en een 20 liter tank. Dat scheelt bijna de helft in actieradius. Iemand ervaring met de 990 SMR?

als je dat wilt en geld wilt overhouden moet je dat vooral doen thumbsup

ik blijf ook voorlopig de 1050 rijden
grin2

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mrt. 2019, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.youtube.com/watch?v=P0QbZ_9JXg4
_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mrt. 2019, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.youtube.com/watch?v=rb7GMozgU0A
_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mrt. 2019, 23:57    Onderwerp: 790 Reageer met quote

Borat ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mrt. 2019, 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

koekeroe schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=P0QbZ_9JXg4

Opvolger voor de 950, tanks weer aan de zijkant en 95pk thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vorige week bij NIWA proefgereden op de 790 R en Guzzi V85.
De 790 viel me niet mee. Het rijdt lekker licht en voelt veel lichter en wendbaarder dan mijn 950, al scheelt dat maar 10 kilo.
Het probleem is dat ik er niet warm of koud van werd. het blok praat niet tegen me. Het klinkt ook te Japans naar mijn smaak. Dat de verzette kruktappen het gevoel geven van een echte V-twin merkte ik helemaal niet.
Toen iemand naast ons een 1090 ging starten zei ik tegen mijn vriendin 'let op, zo moet een motor klinken'. Ze begreep direct wat ik bedoelde.
Ik zat ook niet echt lekker. Het zadel is vrij zacht en ik kon geen plek vinden waarop ik lekker zat. Verder vond ik de vormgeving niet zo bij mijn 58 jaar passen. Nooit gedacht dat dat een ding zou zijn, maar zo voelde het wel.

De Guzzi daarentegen had dat allemaal wel. Echt een heel mooie en heerlijk rijdende motor. Op hogere snelheid stabieler dan de 790. En die 80 pk vond ik genoeg. Het topvermogen is merkbaar minder maar daar kan ik wel mee leven. Ook de Guzzi rijdt superlicht en heeft een enorme stuuruitslag. Eindelijk kan ik weer eens in een keer keren op de rijbaan! Dat vind ik echt een van de grootste nadelen van mijn 950.

Nou je raadt het al: afgelopen vrijdag een geel/wit/rode V85 besteld en de 950 ingeruild. Nu nog een paar weken geduld.. smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2019, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie keuze Jan! Ben enorm benieuwd naar de v85, wil er graag eens een in 'het echt' gaan zien!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 790/890 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif