lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koelvloeistof loopt over langs ontluchtingsdarm.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank Peeters



Geregistreerd op: 30-1-2019
Berichten: 38
Woonplaats: Bornem Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 26 Feb. 2019, 20:50    Onderwerp: Koelvloeistof loopt over langs ontluchtingsdarm. Reageer met quote

Vandaag met de KTM ritje van 120 Km gemaakt, deels autosnelweg, deels binnendoor, wat opvalt is, even in fille aanschuiven en algouw slaat de koelingventilator aan.
Kom van een BMW boxer lucht/oliekoeler, dus geen ervaring of dit normaal is.
Temperatuurmeter nauwgezet in het oog gehouden, op 3 streepjes van het maximum slaat de ventilator aan, bij rijden een paar streepjes minder.
Nu stop ik na ongeveer 70 kilometer rijden, waarvan de laatste 5 aanschuiven in fille, ga bank binnen om geld te halen, kom terug en plas koelvloeistof onder motor....
Start terug en even verder was ik op mijn bestemming(een KTM enduro vest 2de hands gekocht), leg de motor stil, staat op zijn zijpoot en ik kijk, en plots begint er terug koelvloeistof uit te lopen, langs een ontluchtingsdarmpje/overloopdarmpje
Daar doorgereden en beetje water bijgedaan, tot op max streep op reservoir.
Naar huis gereden, 3x gestopt, en gekeken, niets meer, thuis motor laten draaien tot ventilator aansloeg, niets lekken na afzetten motor.
Wat zou dit geweest zijn, maak me beetje ongerust.

_________________
Van diegenen die niets te zeggen hebben, zijn zij die zwijgen de meest aangename.


Laatst aangepast door Frank Peeters op Wo, 27 Feb. 2019, 18:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 26 Feb. 2019, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

zoek ff op expantievat. Volgens mijn is min vol of half vol bij koude motor voldoende. Mijn nivo van koelvloeistof in expantievat staat ook altijd op min.
_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank Peeters



Geregistreerd op: 30-1-2019
Berichten: 38
Woonplaats: Bornem Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Feb. 2019, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteravond zoekfunctie gebruikt en van "horror" verhalen van lekke cylinderkoppakking tot ontluchten en radiatordop afkuisen gelezen.
Wel gisteravond éérst maar het simpelste aangepakt, radiatordop afgenomen, en goed rubbers gekuist, beetje zwart aan, maar niks verontrustend, dop terug opgezet, en deze morgen laten draaien, tot ventilator opsloeg, ook in toeren laten draaien, dan stilgelegd, kijken en niets verlies.
Eindje gaan rijden, goed doorgegast, vlot in toeren laten klimmen, stukje in derde versnelling aangehouden met hoge toeren, stoppen stilleggen kijken, niets.
Hopelijk was dit een éénmalig feit, misschien een luchtbel die nu weg is, afwachten maar.

_________________
Van diegenen die niets te zeggen hebben, zijn zij die zwijgen de meest aangename.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
lc8tinus



Geregistreerd op: 5-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Feb. 2019, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Bij twijfel over de dop van het expansie vat.. vervangen, en voor het ontluchten van je koelsysteem is het noodzakelijk om je voorwiel een halve meter omhoog te plaatsen, beetje scheef links en rechts houden wat in de onderste slang van de radiator knijpen, waterpomp ontluchten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RIK84



Geregistreerd op: 30-10-2017
Berichten: 95
Woonplaats: Beek (Limburg)

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2019, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt Frank, ik heb hetzelfde probleem gehad en een nieuw (of schoon) radiatordopje lost het lekken op.
_________________
KTM 950 adventure S '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kenny



Geregistreerd op: 12-7-2018
Berichten: 47
Woonplaats: ijmuiden

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mrt. 2019, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik stel mijn vraag maar even hier ipv een nieuw topic .

Vandaag Koelvloeistof vervangen ivm radiator los halen tbv sas verwijderen.
Nu was de vloeistof bij het aftappen bruin van kleur. Vervangen voor ice nu maar dit even terzijde.

2 jaar geleden is bij de grote beurt volgens de vorige eigenaar ook de koelvloeistof vervangen.
Is t toch ouderdom of toch wat anders...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mrt. 2019, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

kenny schreef:
Ik stel mijn vraag maar even hier ipv een nieuw topic .

Vandaag Koelvloeistof vervangen ivm radiator los halen tbv sas verwijderen.
Nu was de vloeistof bij het aftappen bruin van kleur. Vervangen voor ice nu maar dit even terzijde.

2 jaar geleden is bij de grote beurt volgens de vorige eigenaar ook de koelvloeistof vervangen.
Is t toch ouderdom of toch wat anders...


Soms word onder vervangen verstaan het vaatje leeggooien wat je ziet.
En dan lekker schoon spul erin.

Scheelt een hoop werk furious3 .

Wil niet zeggen dat het bij jou gebeurd is maar heb dit al meermaals meegemaakt bij verschillende dealers (motoren van vrienden). Vaak zijn ze bang voor het ontluchten thumbsdown

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mrt. 2019, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

of er zat groen in, en er is eens wat rood spul bij gegooid.. kleurt lekker allemaal smiley

ergo: idd, je kunt er veel of weinig van zeggen.. maar een zinnig antwoord is er niet echt op vrees is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kenny



Geregistreerd op: 12-7-2018
Berichten: 47
Woonplaats: ijmuiden

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mrt. 2019, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Zoiets dachten we al idd, verder ook niks raars gezien rond het blok etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif