lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tuareg rally 2019
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mrt. 2019, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag een mooie dag. Eerst piste met kleine duinevelden, daarna een prachtige oued met rollende duinen. Heb er heel wat gesprongen wat erg goed ga met mn nieuwe veering. Laatste 8km waren hoge duinen die goed gingen. 1x moeten stoppen om motor af te laten koelen. Benzine borrelde gezellig. Nu bivouac naast super hoge duinen. Vanavond even naar de sterren kijken.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2019, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer van de bubbelpeut. Hoeveel graden is het daar eigenlijk?

Nu wel meer tijd om foto's te maken en van de omgeving te genieten!!!
Blijf jaloers op je hoor!!!

Gr. Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mrt. 2019, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

jammer.. maar och, dan krijg je ook niet stiekem te veel drang om te willen winnen etc: ergo, lekker de tijd om te genieten!

succes!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 21 Mrt. 2019, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer alles lekker gegaan. Paar duinenvelden waarvan de 1e met goed rijbare en de 2e wat minder, dat was wat meer ploeteren en een keer stoppen im te koelen.

Dag 3 was gaaf, de hele tijd afwisseling tussen piste en duinen. Dan wordt ie niet te warm. Helaas was het einde wat minder. Kwam Onno tegen bij een cp en die vertelde met dat hij een iverleden quad rijder had gevinden. Hij wilde graag het laatste stuk samen rijden, begerijpelijk natuurlijk. Op een fast plain zag uk ney na een heuvel ineens een gat ipdoemen heb flink gas gegeven en de motor in de vering geduwd. Helaas ging ik door de rebound alsnog ovet het stuur. Door geluk of judo reflexen maakte ik een perfecte rol. Stond meteen weer op mn benenen en nadat ik de sterretjes had weggeslagen ben ik naar de motor gelopen. Alle navi gear kapot, shit. Dus flink wat gesleuteld. Gps kon ik lenen en had een reserve roadbook en ico. Helaas werkt die laatste niet. Dus nu zonder wat ook prima gaat. Hoorde van veel rijders dat ze hetzlefde gat hadden gehad, maar met een lichte motor is dat een kleiner probleem.
Dag 4 was geen race vanwege de quad rijder. Na 50km raakte ik hard een steen en lek. Reserve band erin en 200m verder weer lek. Toen maar de bezemwagen. Maar ook daarmee 1x lek en een keer vast. Was de een avontuurlijke dag

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mrt. 2019, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de duinenrace. Gelukkig .oesten wij maar 1.5 ronde en de pros 3.5. Finish bovenop de grootste duin. De 2e aanzet kwam ik makkelijk boven.
Nu vliegen naar Algiers en dinars opmaken

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mrt. 2019, 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

Wat gaaf dat je dat doet. Respect
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2019, 7:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 0
Aankomst in Algiers rond 17u. Ik ga sim kaart kopen en zie daarna de Memotours boys niet meer. Samen met een Zwitser die niet wist in welk hotel hij zat met een zwarte taxi naar Ibis. In de taxi kan je tegen een veel betere koers geld wisselen, maar wij krijgen ook al via de orga dinars, dus niet nodig.
In hotel paar biertjes gedronken en de tas op de kamer van Rik (Memotours monteur) gelegd. Ik had in een hotel vlakbij het vliegveld een kamer gereserveerd maar dat was niet handig met transfer naar binnenlandse vlucht in de nacht, dus vandaar deze nacht bij Rik op de kamer. Dan volgt er een uitgebreid buffet met welkomswoorden van Rainer. De minister van touristme komt ook nog langs. Als afsluiting 5 verschillende toetjes en nog een paar bier.

Die nacht om 1u de bus naar binnenlandse vlucht, ruim uur vliegen naar Beghar en dan nog 2u met een bus in convooi begeleid door politie en militairen naar Taghit. Na 24u reizen met 4u slaap komen we eindelijk aan in het eerste bivouac. Ontbijt van de Duitse cateraar en na een uur wordt mijn team (EAO) wakker. Registratie en stickers plakken, later nog in de rij voor de Spot tracker. Keuring is er niet, dus op tijd klaar. ‘s Middags ga ik tanken en de duinen uittesten. Doordat de zon hoog staat zie ik het relief slecht en mis een afstapje en val wat ongelukkig, beetje pijn aan m’n schouder, lekker begin. Daarna roadbook plakken en kleuren voor de eerste dag. Om 8u briefing en om 10u ging bij mij het lampje uit.




Dag 1
Le Mans start voor 8km proloog door de hoge duinen achter het bivouac. Duinen gaan redelijk val wel 2x en moet soms flink ploeteren. Moet nog 500m duinen als motor slecht begint te lopen en afslaat, kokende benzine. Kan iedere keer net een duin over totdat ie weer afslaat. Wacht 10min en kan dan in 1x de duinen uitrijden. Daarna volgen wat snellere pistes over glooiend terrein. Dan voel ik de achterkant zwabberen, lekke band. Vind een mooi opstapje en ga aan het werk. Ventiel is afgescheurd dus reserve biba er in. Van een paar Algarijnen leen ik een compressor die wat sneller is dan mijn kleine. Ga weer op pad, sla labirint over om tijd te winnen maar vind m’n eigen doordat ik wat ben afgedwaald. Na wat vage navigatie moeten we kleine duinen velden door. Als ik aan de rand kom zwabbert de achterkant weer. Shit weer lek. Ik vind een rots-opstap en stop een voor-biba in het achterwiel. Pomp em flink hard op en besluit om via asfalt terug te rijden. Weg ligt maar 500m weg, fijn zo’n osm kaart. Behoedzaam rij ik naar huis, lever m’n kaart in en stap over naar expert klasse met minder duinen zodat de motor heel blijft en ik toch leuk kan rijden. Haal de voor-biba uit achterwiel en wissel m’n achterwiel want de bandenklem vertrouw ik niet meer.

https://youtu.be/GtE0fsJpBVI



_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
René



Geregistreerd op: 26-2-2019
Berichten: 110
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2019, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Machtig mooi zo,n tocht
Wat wij in de speedway sport vaak deden om het doordraaien van de band te voorkomen is kleine schroefjes draaien in de opstaande kant van de velg.
Die komen dan in het dikke randje van de buitenband,en houden de slip van de band goed tegen
Helaas kan je er daar nu niets meer mee,maar misschien voor een volgend keer
Groetjes en gezond weer thuis
René

_________________
Hobby motor speedway.
Sinds kort een 990smr
Smr is inmiddels naar mijn zoon
Nieuwe aanwinst superduke 1290r se
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2019, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

wat wij in de rally sport vaak doen is een bib mousse monteren tongue3
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2019, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
wat wij in de rally sport vaak doen is een bib mousse monteren tongue3


Daar heb je ook weer nieuwere verbeterde versies van zelfs Smile

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2019, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, ervaringen uit het vetleden bieden geen zekerheid. Vorig jaar 5500km zonder lek gereden door de Sahara...
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2019, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik ken die truck met die parkers in de rand ook al 30 jaar denk ik.. ze deden het bij de trialmotoren wel. Ik heb het zelf nooit gebruikt bij de LC8, omdat ik er nooit last van had dat de band doorgleed op de velg (bandenklem deed gewoon zijn werk zoals het moest).

Keuze tussen bib of biba blijft moeilijk bij die zware fietsen...

* bib-mouse moet echt goed passen bij de band (en das al een lastig verhaal met die grote sloffen) en gaat op den duur toch stuk). bib mouse rijdt in verhouding hard en stuiterig.

* BiBa kan je lekker in druk varieren en (een dikke) gaat bijna niet lek behalve... door dikke spijkers of door dikke stenen in heel zacht zand.

alle andere oplossingen hebben het nooit meer dan een dag uitgehouden bij mij., in die 10 jaar rally

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 2 Apr. 2019, 7:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 2

Vandaag naar Beni Abes. Eerst duinenvelden, op een gegeven moment wordt motor heet en ik besluit de duinen te verlaten. Ik weet dat in het Westen de oued ligt de we later ook volgens het roadbook moeten volgen. Ik kom nu dus veel eerder in de oued aan, er liggen veel stenen dus flink zweten. In de schaduw laat ik de motor koelen en eet wat. Daarna volg ik de oued en zie het punt waar je volgens het roadbook de oued in zou moeten. Er volgt 20km snelle oued met rollende duintjes. Kan de meeste springen met m'n verbeterde veering en heb flink plezier. Aan het einde nog 8km hoge duinen die best goed gaan. Het bivouac ligt aan de rand van de hoge duinen. 's Middag wat tanken en bier drinken. 's Nachts zou het flink gaan waaien en komt alles onder het zand.

https://youtu.be/ojw_Dja1Y0I










_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 4 Apr. 2019, 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 3

Vandaag gaan we om een groot duinenveld rijden met wat uitstapjes naar de hoge duinen. We beginnen in de kleine duinen bij Beni Abes, dan snelle pisten en vlaktes totaan het CP met tankstation. Het tweede stuk gaat om het grote duinenveld heen met af en toe uitstapjes in de duinen en een centrale CP op een hoge duin. Een heerlijke probleemloze dag. Motor blijft koel door de afwisseling duinen piste. Bij de centrale cp op een hoge duin kom ik Onno tegen, hij verteld me dat hij een overleden quad rijder heeft gevonden. Ik vraag of hij achter me aan wil rijden. Samen rijden we terug naar het CP bij het tankstation. Een paar km ervoor geeft het roadbook fast plain aan zonder verdere waarschuwingen. Ik kom over een bultje met 70 a 80 en zie een erosiegeul opdoemen. Probeer te springen maar vlieg over het stuur door de rebound. Maak bewust het vliegen mee en maak me klaar voor een perfecte judorol. Gelukkig maakt de motor achter mij een radslag en haald me niet in. Ik sta gelijk weer op mn benen en mep de sterretjes weg. Raap de motor op en waarschuw Onno die net aankomt voor het gat. Alle navi-gear is kapot, stuur krom, achterrem pedaal verbogen en dikke karterplaat van vorm veranderd, maar ik heb zelf gelukkig minimale schade (blauwe bil). Bij het tankstation besluiten we de route te verlaten en 15km over het asfalt naar Beni Abes te rijden. De rest van de dag vervang ik het roadbook en ico door m’n reserve. Helaas blijkt het roadbook de verkeerde kant op te draaien en is de ico overleden dus beetje behelpen. Morgen geen race en tijdens de briefing herdenking van overleden Italiaanse quad rijder Giovanni Stefani.

Veel rijders blijken over hetzelfde gat als ik te zijn gevlogen maar dan met een betere landing, wat met een lichtere motor makkelijker is. ‘s Nachts weer veel wind dus klapperende tent en overal zand in de ochtend.

https://youtu.be/PzQL9H-uwNw








_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 4 Apr. 2019, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
en zie een erosiegeul opdoemen.

Ooit (2004?) ben ik ook eens met een tweepktje over zo'n erosiegeul "gevlogen", twee achter elkaar zelfs, met een handvol meters ertussen. De eerste sprong ging nog goed maar bij de landing na de 2de geul knalde de trekstang van de schokbreker linksvooraan kapot. Dus ja dat zijn smerige dingen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.


Laatst aangepast door Muug op Zo, 14 Apr. 2019, 14:48, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif