| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Legnumfan 
 
 
 Geregistreerd op: 2-3-2018
 Berichten: 47
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 9 Feb. 2019, 20:39    Onderwerp: Voorvork ktm 640 adv 2004 op een 950 adv MOGELIJK? |     |  
				| 
 |  
				| Ik ben sinds kort, naast mijn  950 adv, eigenaar van nog 1 ktm. Een 640 adv uit 2004. 
 Ze hebben beide een wp 48 voorvork met dubbele schijven en 26mm as. Op het eerste oog 1 op 1 uitwisselbaar.
 Maar de veerweg is wel een verschil. De 640 adv heeft namelijk 300mm.
 Mocht ik hem toch overzetten.  Is dit nadelig voor de geometrie/ rij eigenschappen van beide motoren?
 
 De schokbrekers zijn niet uitwisselbaar dus de 950 zal hierdoor achterover staan en de 640 voorover of....?
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 9 Feb. 2019, 23:21    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Meet de lengte van de bovenpoot maar eens. Dat is wel een verschil. Ja je kan ze wisselen met verbouwing van de binnenkant, maar je kan ook de binnenkant van de lc8 aanpassen naar 300. Achterkant wel echt nodig om er het maximale uit te halen op d lc8 hoor.
 _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2019, 18:22    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| essentieel is wel dat: ALS je meer veerwer wil, dat ie simpelweg (nog) hoger op de poten moet komen. 
 Met de originele  vork komt (950S) het lage voorspatbord namelijk nagenoeg tegen de kroonplaat als ie volledig ingeveerd is.. en het achterwiel komt met een noppenband echt tegen het subfrane (binnenkant achterspatbord) aan. DUs dieper inveren dan die 265mm kan je niet... als je 300 wil, moet je eerst verder uitstrekken...
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |