Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 14:32 Onderwerp: geen koppeling meer! |
|
|
Gisteren ineens geen kopp meer, reservoir is leeg.
zal dus wel ergens gelekt hebben.
bij het voortandwiel is het een vettige boel,
zal dus daar wel ergens vandaan komen.
Morgen breng ik hem naar Brouwer, khop dat het snel verholpen is
Iemand anders dit wel een gehad?
Groet Daan! |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 20:52 Onderwerp: |
|
|
Ja, heb ik ook gehad, de seal van de hulpcilinder ligt eruit, schijnt meer voor te komen!!!
Ik heb er nu een nieuwe seal (cup) inzitten, maar de koppeling is nog steeds niet helemaal 100%, als ik mijn hendel inknijp voel je een vertraging met terugkomen. Er komt nu een hele neuwe cinder op
 _________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 23:51 Onderwerp: s |
|
|
En nu maar hopen dat ze die cup in voorraad hebben,
anders gaat het weer een tijdje duren
Wordt weer een tijdje met de LC4 naar het werk.
Als je KTM rijdt, dan moet je er gewoon twee hebben
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 23:52 Onderwerp: s |
|
|
En nu maar hopen dat ze die cup in voorraad hebben,
anders gaat het weer een tijdje duren
Wordt weer een tijdje met de LC4 naar het werk.
Als je KTM rijdt, dan moet je er gewoon twee hebben
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
kameel
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 23:55 Onderwerp: |
|
|
dat heet "KARAKTER"!!!!!!
pieter _________________ riding the camel. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 22 Jan. 2005, 0:02 Onderwerp: |
|
|
kameel schreef: | dat heet "KARAKTER"!!!!!!
pieter |
IK weet het, na 7 KTM's kan ik het nog steeds niet laten om er weer een te kopen
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 25 Jan. 2005, 23:07 Onderwerp: s |
|
|
Net m'n brommer weer opgehaald bij brouwer, na een snelle reparatie!
Ben hem eigenlijk maar twee dagen kwijt geweest!
De afdichting hadden ze in voorraad, die kunststof halve maan die voor het voortandwiel zit was ook beschadigd, die hebben ze ff snel van een
ander blok afgehaald wat ze nog hadden liggen!
Tevens een lekke voorpoot gerepareerd, (wat mij nog niet eens opgevallen was).
Alles netjes onder garantie afgehandeld
Groet Daan! |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 9:35 Onderwerp: |
|
|
Tijdens onze Dolomietenreis heb ik ook wat lichte ongemakken aan de koppeling ondervonden.
Nu weet ik wel dat als je stevig bergop rijdt en veel moet schakelen dat het allemaal niet net zo soepel kan blijven gaan , als dat je freewheeled over een 80km-weg !
Maar tijdens dat rijden omhoog als ie flink warm is, dat lijkt het wel alsof je de koppeling niet helemaal vrij krijgt, dus ietsje aan het rode wieltje gedraait in de koppelingshendel en toen ging het weer prima.
Alleen heb ik door de week heen, dat eigenlijk een keer of drie moeten doen, alsof hij steeds weer wat slechter werd.
Waar zou dit aan kunnen liggen ?
Kan het ook te maken hebben, dat ik standaard met 10W40 Halfsynth rij, en tijdens de reis noodgedwongen moets bijvullen met 15W50 fullsynth. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Twee verschillende viscositeiten en half met vol syntheet mengen is zowiezo niet echt goed.
Zal hem maar leeg halen en weer met één type opnieuw vullen.
Mengen van verschillende olieën kan je pakkingen aantasten, in het slechtste geval.
groet Wilfred |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 13:48 Onderwerp: d |
|
|
Ik zou me er niet zo druk over maken,
je bent toch al zeker onderhand aan een 7500 beurt toe?
Dan wordt er zowieso ververst!
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Om die gemengde olie zou ik me niet zo druk maken.
betreft de koppeling: Al gekeken of er genoeg olie in het reservoirtje zit? (ps.: hydrolische olie moet er in, zie handboek, GEEN remvloeistof erin gooien!). Olieafdichting bij de drukcylinder onder bij het voortandwiel wil wel eens lekken.
Anders bij de 7500 beurt effe naar laten kijken. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Om die gemengde olie zou ik me niet zo druk maken.
betreft de koppeling: Al gekeken of er genoeg olie in het reservoirtje zit? (ps.: hydrolische olie moet er in, zie handboek, GEEN remvloeistof erin gooien!). Olieafdichting bij de drukcylinder onder bij het voortandwiel wil wel eens lekken.
Anders bij de 7500 beurt effe naar laten kijken. |
deze olie is goed van prijsdie koppeling olie ktm
TIP ???? maar dit is de zelfde olie als in het veer systeem
van een citroen, en die is een stuk goedkoper, zelfs het ktm fabrieks
team gebruikt deze olie. als je het zelf doet wel langs onderen vullen,
met een grote spuit van de huisarts, kapje boven open doen, en spuiten tot hij bijna overloopt, kan je zelf doen hoor, nippel beneden klein beetje los draaien, en slang erop die je op je spuit vast zet, en vullen maar,
als je hem van boven vuld, blijfd er altijd lucht in zitten, en kan je onderweg weer zonder koppeling vallen, dus altijd van onderen
groeten |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 7:14 Onderwerp: |
|
|
Gisteren dus de LC8 weer opgehaald bij Brouwer na de 7500km beurt, en het koppelingsprobleem is opgelost.
Het bleek inderdaad een "zwetend" koppelingscylindertje te zijn, probleem is nu opgelost.
Verder heb ik een nieuwe kilometerteller gekregen, het schijnt regelmatig voor te komen dat de display niet meer af te lezen is, en/of dat hij steeds slechter wordt.
Ikzelf had het nog niet ervaren, maar ze hebben hem vervangen bij Brouwer en ik heb nu weer een motor met een maagdelijke kilometerstand. ......vindt ik eigenlijk wel jammer !!
...is er een mogelijkheid dat je een nieuw teller ook de huidge kilometerstand kan laten weergeven oid ?
Verder hebben ze buiten de normale beurt ook gelijk een borgmoer gecontroleerd op de krukas (ik hoop dat ik het goed zeg !),....dat was een melding van KTM waar naar gekeken moest worden als er een 2005 model voor een onderhoudsbeurt zou komen (1000 of 7500km ),...dat was wel aardig wat werk heb ik begrepen.
Verder heb ik de rechterspiegel laten verplaatsen (tip van Gerben), weg van de koppelingshendel en zit nu op het stuur,als je valt en de spiegel breekt af dan kan niet je hele koppelingsgebeuren beschadigd raken, en kan je verder rijden.
....teminste als het géén megacrash is !
Kortom alles weer gedaan, veel garantiewerk, 3 uurtjes arbeid gerekend, olie & filter op de rekening.
En hij loopt weer als de Brandweer !
Topzaak daar in Zwartebroek ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
|