lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

geen koppeling meer!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 14:32    Onderwerp: geen koppeling meer! Reageer met quote

Gisteren ineens geen kopp meer, reservoir is leeg.
zal dus wel ergens gelekt hebben.
bij het voortandwiel is het een vettige boel,
zal dus daar wel ergens vandaan komen.
Morgen breng ik hem naar Brouwer, khop dat het snel verholpen is cry

Iemand anders dit wel een gehad?

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, heb ik ook gehad, de seal van de hulpcilinder ligt eruit, schijnt meer voor te komen!!!
Ik heb er nu een nieuwe seal (cup) inzitten, maar de koppeling is nog steeds niet helemaal 100%, als ik mijn hendel inknijp voel je een vertraging met terugkomen. Er komt nu een hele neuwe cinder op
smartass2 smartass2

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 23:51    Onderwerp: s Reageer met quote

En nu maar hopen dat ze die cup in voorraad hebben,
anders gaat het weer een tijdje duren undecided

Wordt weer een tijdje met de LC4 naar het werk.

Als je KTM rijdt, dan moet je er gewoon twee hebben dozey

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 23:52    Onderwerp: s Reageer met quote

En nu maar hopen dat ze die cup in voorraad hebben,
anders gaat het weer een tijdje duren undecided

Wordt weer een tijdje met de LC4 naar het werk.

Als je KTM rijdt, dan moet je er gewoon twee hebben dozey

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2005, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

dat heet "KARAKTER"!!!!!!

pieter

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2005, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

kameel schreef:
dat heet "KARAKTER"!!!!!!

pieter


IK weet het, na 7 KTM's kan ik het nog steeds niet laten om er weer een te kopen tongue3

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2005, 23:07    Onderwerp: s Reageer met quote

Net m'n brommer weer opgehaald bij brouwer, na een snelle reparatie!

Ben hem eigenlijk maar twee dagen kwijt geweest!

De afdichting hadden ze in voorraad, die kunststof halve maan die voor het voortandwiel zit was ook beschadigd, die hebben ze ff snel van een
ander blok afgehaald wat ze nog hadden liggen!

Tevens een lekke voorpoot gerepareerd, (wat mij nog niet eens opgevallen was).

Alles netjes onder garantie afgehandeld cheesy

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens onze Dolomietenreis heb ik ook wat lichte ongemakken aan de koppeling ondervonden.

Nu weet ik wel dat als je stevig bergop rijdt en veel moet schakelen dat het allemaal niet net zo soepel kan blijven gaan , als dat je freewheeled over een 80km-weg !

Maar tijdens dat rijden omhoog als ie flink warm is, dat lijkt het wel alsof je de koppeling niet helemaal vrij krijgt, dus ietsje aan het rode wieltje gedraait in de koppelingshendel en toen ging het weer prima.

Alleen heb ik door de week heen, dat eigenlijk een keer of drie moeten doen, alsof hij steeds weer wat slechter werd.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?

Kan het ook te maken hebben, dat ik standaard met 10W40 Halfsynth rij, en tijdens de reis noodgedwongen moets bijvullen met 15W50 fullsynth.

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Twee verschillende viscositeiten en half met vol syntheet mengen is zowiezo niet echt goed.
Zal hem maar leeg halen en weer met één type opnieuw vullen.
Mengen van verschillende olieën kan je pakkingen aantasten, in het slechtste geval.

groet Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 13:48    Onderwerp: d Reageer met quote

Ik zou me er niet zo druk over maken,
je bent toch al zeker onderhand aan een 7500 beurt toe?

Dan wordt er zowieso ververst!

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Om die gemengde olie zou ik me niet zo druk maken.

betreft de koppeling: Al gekeken of er genoeg olie in het reservoirtje zit? (ps.: hydrolische olie moet er in, zie handboek, GEEN remvloeistof erin gooien!). Olieafdichting bij de drukcylinder onder bij het voortandwiel wil wel eens lekken.
Anders bij de 7500 beurt effe naar laten kijken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Om die gemengde olie zou ik me niet zo druk maken.

betreft de koppeling: Al gekeken of er genoeg olie in het reservoirtje zit? (ps.: hydrolische olie moet er in, zie handboek, GEEN remvloeistof erin gooien!). Olieafdichting bij de drukcylinder onder bij het voortandwiel wil wel eens lekken.
Anders bij de 7500 beurt effe naar laten kijken.


deze olie is goed van prijsdie koppeling olie ktm
TIP ???? maar dit is de zelfde olie als in het veer systeem
van een citroen, en die is een stuk goedkoper, zelfs het ktm fabrieks
team gebruikt deze olie. als je het zelf doet wel langs onderen vullen,
met een grote spuit van de huisarts, kapje boven open doen, en spuiten tot hij bijna overloopt, kan je zelf doen hoor, nippel beneden klein beetje los draaien, en slang erop die je op je spuit vast zet, en vullen maar,
als je hem van boven vuld, blijfd er altijd lucht in zitten, en kan je onderweg weer zonder koppeling vallen, dus altijd van onderen
groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren dus de LC8 weer opgehaald bij Brouwer na de 7500km beurt, en het koppelingsprobleem is opgelost.

Het bleek inderdaad een "zwetend" koppelingscylindertje te zijn, probleem is nu opgelost.

Verder heb ik een nieuwe kilometerteller gekregen, het schijnt regelmatig voor te komen dat de display niet meer af te lezen is, en/of dat hij steeds slechter wordt.

Ikzelf had het nog niet ervaren, maar ze hebben hem vervangen bij Brouwer en ik heb nu weer een motor met een maagdelijke kilometerstand. dozey ......vindt ik eigenlijk wel jammer !!
...is er een mogelijkheid dat je een nieuw teller ook de huidge kilometerstand kan laten weergeven oid ?

Verder hebben ze buiten de normale beurt ook gelijk een borgmoer gecontroleerd op de krukas (ik hoop dat ik het goed zeg !),....dat was een melding van KTM waar naar gekeken moest worden als er een 2005 model voor een onderhoudsbeurt zou komen (1000 of 7500km ),...dat was wel aardig wat werk heb ik begrepen.

Verder heb ik de rechterspiegel laten verplaatsen (tip van Gerben), weg van de koppelingshendel en zit nu op het stuur,als je valt en de spiegel breekt af dan kan niet je hele koppelingsgebeuren beschadigd raken, en kan je verder rijden.

....teminste als het géén megacrash is ! worried2 worried2

Kortom alles weer gedaan, veel garantiewerk, 3 uurtjes arbeid gerekend, olie & filter op de rekening.

En hij loopt weer als de Brandweer !

Topzaak daar in Zwartebroek !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif