lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Sproeiers, naalden en zo.. van de 950.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Okt. 2018, 16:36    Onderwerp: Sproeiers, naalden en zo.. van de 950. Reageer met quote

Een paar weken geleden de KTM klaar gemaakt voor een testrun bij Tovami. Klepjes gesteld, nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter. Bleek dat bij de achterste carburateur de vacuum zuiger niet of nauwelijks bewoog bij gas geven. Het membraan was te hard geworden en gekrompen, en zat daardoor niet meer overal in de groef. Dus nieuwe membraampjes besteld en gemonteerd. Bleek dus dat ik al een hele tijd met een kreupele motor reed. Ik vond wel dat de montage van het zijspan wel erg veel van de topsnelheid af had gehaald maar gaf dat de schuld. Top van 130km/h was wel zo'n beetje de max. Nu dus 160km/h en trekken zoals het hoort 2thumbsup .

Daarmee toch naar Tovami om te zien hoe de toestand van de carburatie is na 15 jaar en 113k km. Tip-top dus. Alleen stationair erg rijk maar dat is bekend van de 950s.
De sproeiernaalden waren prima. En als die moeten worden vervangen?
Dan ook de naaldsproeiers, en die maakt Ruud Fredriks dan zelf en perst de oude eruit en nieuwe erin.

Wat mij betreft nog niet nodig maar goed te weten.

Wout.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Okt. 2018, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Wout,
die membramen, als je die besteld, zit de gasschuif er dan aan vast ,
of kun je de membramen los bestellen?
in dec wil ik bij mijn 2004 kleppen stellen, en ben ook benieuwd
of de membramen idd nog soepel zijn na 14 jaar...

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Di, 16 Okt. 2018, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas Daan, alleen met gasschuif. Overigens niet verkeerd om die gelijk mee te wisselen. Het schuift allemaal weer net een beetje makkelijker.
Ik heb wel de stationairsproeiers omgewisseld naar een maatje kleiner. En bij een luchtschroef stand van 1½ slag uit (KTM zegt 2¼ slag uit) was het mengsel goed. Hij loopt nu ook wat rustiger stationair, al heb ik wel het idee dat hij sneller afslaat. Ik heb nog niet gemeten wat het verbruik nou is, maar het was 1:10 stars en dat is toch wel heel erg duur voor een zijspan-combinatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif