Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2018, 15:58 Onderwerp: distributie aandrijving Lc8 990 vs 1090 |
|
|
Ik zit you tube filmpjes te bekijken omdat ik zelf kleppen
wil stellen aan m'n 950, en mij valt op dat vanaf de 1090
de distributie ketting conventioneel zoals bij zoveel motoren
weer over de nokken as tandwielen heenloopt
ik vind het systeem op de 950/990 zo mooi omdat:
de ketting erg kort is , dus weinig rek, en dat de nokkenassen
dankzij de tandwiel aandrijving makkelijk te verwijderen zijn,
(gewoon uit de vertanding tillen).
ook geen gezeik met kleppen stellen dat de spanner los moet ,
ketting er af enz...
Waarom is KTM hierop teruggekomen vraag ik me af _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2018, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Lager gewicht, goedkoper te produceren, loopt iets stiller. En met de 30.000 km stel interval, of check zelfs is het niet zo'n probleem ook. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2018, 7:09 Onderwerp: |
|
|
Tja Daan, der is maar een echte LC8
maar idd.. waarschijnlijk gewoon omdat het goedkoper is.
mooie, technisch betere constructies halen het daarom vaak niet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2018, 10:23 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Tja Daan, der is maar een echte LC8
maar idd.. waarschijnlijk gewoon omdat het goedkoper is.
mooie, technisch betere constructies halen het daarom vaak niet. |
inderdaad ja, vind ik ook, gewichtbesparing?
mm, die veel langere ketting die er nu in zit die weegt ook,
(en rekt ook veel meer op )
En voor het makkelijkere sleutelwerk vind ik het 950/990 systeem
toch echt mooier _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|