lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

distributie aandrijving Lc8 990 vs 1090

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2018, 15:58    Onderwerp: distributie aandrijving Lc8 990 vs 1090 Reageer met quote

Ik zit you tube filmpjes te bekijken omdat ik zelf kleppen
wil stellen aan m'n 950, en mij valt op dat vanaf de 1090
de distributie ketting conventioneel zoals bij zoveel motoren
weer over de nokken as tandwielen heenloopt stars

ik vind het systeem op de 950/990 zo mooi omdat:
de ketting erg kort is , dus weinig rek, en dat de nokkenassen
dankzij de tandwiel aandrijving makkelijk te verwijderen zijn,
(gewoon uit de vertanding tillen).
ook geen gezeik met kleppen stellen dat de spanner los moet ,
ketting er af enz...

Waarom is KTM hierop teruggekomen vraag ik me af confused

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2018, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Lager gewicht, goedkoper te produceren, loopt iets stiller. En met de 30.000 km stel interval, of check zelfs is het niet zo'n probleem ook.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2018, 7:09    Onderwerp: Reageer met quote

Tja Daan, der is maar een echte LC8 smiley smiley

maar idd.. waarschijnlijk gewoon omdat het goedkoper is.

mooie, technisch betere constructies halen het daarom vaak niet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2018, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tja Daan, der is maar een echte LC8 smiley smiley

maar idd.. waarschijnlijk gewoon omdat het goedkoper is.

mooie, technisch betere constructies halen het daarom vaak niet.


inderdaad ja, vind ik ook, gewichtbesparing?
mm, die veel langere ketting die er nu in zit die weegt ook,
(en rekt ook veel meer op )
En voor het makkelijkere sleutelwerk vind ik het 950/990 systeem
toch echt mooier thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif