lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

frisse blik nodig (mengselbereiding)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2018, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

mjaa.. wie wat bewaard...

maar fijn dat dat iig duidelijk maakt waar het probleem zit.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2018, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de laatste testrit leek hij wat rijk te staan. Beetje stotteren bij 50% gas, moeilijk starten en een benzine lucht aan m'n kleren. Dus naalden een halve tree lager en mengsel schroeven 0.75 slag in.
Zaterdag tijd voor een rondje: hopeloos! Bij weinig gas: stotteren wat minder wordt bij een beetje choke en bij meer gas overslaan en inhouden totdat ie wat meer toeren krijgt en dan loopt ie snel door tot bovenin. Hij start wel makkelijker en loopt goed stationair, maar ik wordt er een beetje hopeloos van.
Denk er nu weer aan mijn eigen carbs te monteren (want daarmee liep ie best aardig behalve de eerste paar procent gas) en van daaruit verder te zoeken.
Wat kan ik nog meer aan de onsteking bekijken?

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2018, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

euhm.. gaat het weg als je effe stil staat?

maw: bevriezen je carbs niet gewoon met dit weer zoals bij iedereen...?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2018, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas ook nog na technisch bosje met fan aan. Wad idd ook een goede kandidaat geweest.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2018, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan het niet plaatsen..

- maar misschien een stomme interlock? (alles ff uitschakelen door de koppelingsschakelaar kort te sluiten)

- benzinepomp? (kan me niet voorstellen smiley smiley, maar je kunt natuurlijk ff testen met een zwaartekracht-toevoer only. zou je ook verwachten dat je problemen had bij veel gas, niet bij weinig...

- Ontsteking: Alles goed schoon en zo: maar verder heb je alles al gewisseld.

- compressie testen: kun je eens doen... ik heb nog steeds geen meter echter :-/

Wel raar dat ie het eerst goed deed met mijn carbs.. en nu niet meer ???

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2018, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Met jouw carbs zat er al wel een stotter in maar dacht dat er wel uit zou gaan door wat fijner af te stellen, helaas.
Net brandstoffilter er tussenuit gehaald, pomp op oem manier opgehangen en tanks terug geblazen, mocht niet baten. Komt wel een mooie hoeveelheid benzine door en krachtige straal.
Nu carbs en airbox er af. Eens kijken of er op mn werk iemand een compressiemeter heeft. Anders een kopen.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2018, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Lage compressie zal startproblemen geven en vermogen/koppel verlies. Niet snel gestotter denk ik.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2018, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verwacht ook geen afwijking te zien want zuigt goed met hand op spruitstuk. Kan de dynamo de oorzaak zijn? Vond em net niet erg overtuigend ronddraaien, of accu begint slecht te worden.

Koppelingsschakelaar had ik al een keer overbrugd dus die is het ook niet.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2018, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

ja, beroerde instabiele boord-spanning kan zoiets misschien ook doen, maar... als jij kunt starten op die accu dan is ie nog niet zo slecht.

Dynamo draait op de krukas.. dus die draait of niet... als ie het niet doet, laadt ie niet en is vroeg of laad je accu leeg.

dan zou ik eerder in een massaprobleem gaan zoeken van spanningsregelaar of ECU.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2018, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Compressie meter besteld. Daarna laadspanning meten en ik kan nog de spanningsregelaar wisselen.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2018, 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de compressie gemeten (zie foto's). Lijkt me dus niet het probleem zoals verwacht. Wat de absolute waarde zegt weet ik niet want compressie ratio is 11.5:1 (moet je dan niet iets van 11.5atm krijgen?).

Daarna toch nog maar even naar de kleppen gekeken want ik wist dat ik nog een strakke inlaat klep had. Daarvoor de kvs af gelaten en die bleek weer wat troebel.....zal toch niet weer een lekke koppakking zijn. Maar voor de rest geen symptonen die daarop wijzen. Ik ga eens kijken of ik een garage in de buurt heb die dat kan testen.



IMG_20181112_201740.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  665.62 KB
 Weergegeven:  175 keer

IMG_20181112_201740.jpg



IMG_20181112_200019.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  442.15 KB
 Weergegeven:  152 keer

IMG_20181112_200019.jpg



IMG_20181112_195658.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  633.39 KB
 Weergegeven:  171 keer

IMG_20181112_195658.jpg



_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2018, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

ging er met name om dat de cilinders gelijk zijn, en dat lijkt idd gewoon goed.

koppakking lek vind je met compressiedmeting niet (en kan zowieso heel lastig te meten zijn...)

maar meestal krij je dan ook wel koelwater in de cilinder (koelwater verbruik dus) of viseversa, overdruk in het koelwater systeem

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2018, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha, het bleef maar in mijn hoofd malen warom ik zo'n hoge druk kreeg. Hier is een uitleg (ik was de temperatuur vergeten, iets met pV=nRT)
https://www.oldtimerrestauratie.com/index.php/motor/67-compressieverhouding-en-druk

Dus compressieverhouding van 11.5 zou een druk van 15.8atm op moeten leveren.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Eigen carbs er weer op gezet. Accu.geladen en vandaag een flinke rit gemaakt. Was een beetje lastige ochtend voor een proefrit, eerst erg koud en vochtig later iets warmer. Soms pakte ie mooi op van onderuit, maar na een wat sneller deel was het slecht (bevroren carbs). Start heel snel als ie warm is en loopt mooi stationair dus dat mengsel zit wel goed, blijft wel wat hangen bij hoger toetental bij gas dicht. ls ie eenmaal door de eerste stottering heen js gaat ie goed, kleren ruiken ook niet dus lijkt ook oke. Volgas is ook prima.
Thuis de accuspanning eens gemeten, in rust 13.2V en draaiend 14.6V onafankelijk van toerental, dus lijkt ook goed. Heb een regelaar liggen en die ga ik toch uitwisselen om uit te sluiten.
Daarna nog met remmenreiniger gespoten. Als ik dit in de V spuit ga ie iets later slecht lopen en slaat af. Ik ga dus ook maar de vacuumslangetjes vervangen en de afdichtingen van de carbs maar eens goed bekijken.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 27 Nov. 2018, 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gisteren de vacuumslangetjes vervangen die aan het spruitstuk zitten. Deze waren wat hard geworden en zaten wat ruim. Ik dacht dat dit misschien de oorzaak was van het slecht lopen en afslaan als je remmenreiniger in de V spuit.....maar dit was het niet.
Daarna de spanningsregelaar uitgewisseld want die had ik toch liggen....dit was het ook niet.

Volgende plan is de vacuum schuiven van Gerben's carbs in mijn carbs zetten. Dit is zo'n beetje het laatste dat ik kan bedenken dus laten we hopen dat dit verbetering geeft.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Do, 29 Nov. 2018, 8:45, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif