lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

frisse blik nodig (mengselbereiding)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Nov. 2018, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn vrije dag vandaag opgeofferd aan het voorgoed uit de wereld helpen van het probleem. Eerst alle gaatje onder en boven de gasklep doorgeblazen met perslucht. Daarna de TPS van 0.7 naar 0.6V gezet bij gasdicht. Met gasgeven loop deze mooi op.

Proefrit: geen verbetering

Daarna de hele zooi weer los en nog een keer naar de gasschuiven gekeken maar die gingen mooi gelijkmatig open bij gasgeven wel wat stotterig in het eerste stukje.
Daarna Gerbens carbs er weer op. Laatste keer een foutje gemaakt met de naalden, stonden op 1.5 ipv 2.5 dus geen wonder dat ie daarna niet zo lekker liep. TPS kreeg ik nu niet lager dan 0.7V maar wel weer netjes oplopen naar 3.7V bij vol gas.

Proefrit: jeeehaaaa, bijna weg.

Kan het voorwiel weer liften en over boomstammetjes heen. 100% is het nog niet helemaal onderin maar zo zou ik wel een rally durven rijden. Dus nu eerst maar wat km's maken en als ik dan weer zin heb eens kijken of ik het echt 100% krijg.
Wel onbevredigend dat ik nu nog niet weet wat het precies is, maar ik ben wel ff klaar met de boel loshalen. Wel bij dat het nu zo ver is.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Nov. 2018, 1:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk toch dat het een heel klein beetje valse lucht is, maar ik begrijp niet waarom dat bij jou zo gevoelig is.

- het verandert echt als je de carbs wisselt
- het is alleen echt helemaal onderin (waar de CO schroef eigenlijk nog het meeste effect heeft
- die LC8 carb is daar nooit echt goed geweest (dat gold voor de mijne ook..., maar als je wat lomper rijdt had ik er weinig last van... (ik vond het niet zo erg bij de korte testrit. maar ik vond het destijds ook vervelend bij de mijne, dat je op nat wegdek, noppenband en een minirotonde gewoon moeilijk netjes kunt aanzetten met het gas. oplossing.. gewoon altijd in de drift smiley )


wat dat kan veroorzaken zijn:

- lekke afdichtingen langs het spruitstuk (niet de makkelijkste montage immers)
- vacuum slangetjes en zooi die daar aan zit.
- lekkage langs de gasklep-spindle (das een bekend LC8 carb-issue)


Als je het echt kwijt wil, moet je misschien met de luchtsproier gaan spelen en zo.. maargeen garantie dat dat wat oplevert.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 29 Nov. 2018, 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

Zo goed als een FCR wordt het natuurlijk nooit met CV schuiven, je hebt altijd een beetje vertraging in de reactie omdat er nu eenmaal wat meer indirect in beweging moet komen.
Als ik me eens verveel wil ik toch wat met die TPS gaan spelen, gat in luchtfilterhuis maken zodat je kan afstellen zonder carbs te demonteren. Ik heb gelezen (of het waar is is een tweede) dat bij op contact zetten naar een waarde voor de TPS wordt gezocht en als deze er niet is dan gaat ie in de standaard map (dus daar zou ie bij jou inlopen). Als ie er wel is maar verkeerde waardes geeft dan kan dit natuurlijk nadelige gevolgen geven voor oppakken en bij minimale last (vervroegde ontsteking).

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Nov. 2018, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

ja ik ben benieuwd: die vraag heb ik nooit echt beantwoord gezien.

(ik zou niet weten waarom een 950 meerdere ontstekingsmappings zou hebben. Dat voegt weinig toe immers: Toerental heeft ie al, gasklepstand is dat weinig van belang met een CV-carb.
Je kunt verder ook niks uitlezen aan die 950 ECU.. (op up/downloaden).


maar zou leuk zijn om echt te weten!

makkelijk zat overigens: Zet hem eens echt verkeerd en zie dan dat ie ook echt ander rijdt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Nov. 2018, 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
,,,,,,,, dat je op nat wegdek, noppenband en een minirotonde gewoon moeilijk netjes kunt aanzetten met het gas. oplossing.. gewoon altijd in de drift smiley )


Ik hou van je oplossingen Bean thumbsup laugh

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 27 Dec. 2018, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Maandag testje gedaan. TPS op 0.5V gas dicht en 3.4V volgas gezet. Eerst begonnen met stekker van TPS (achter balhoofd) los. Motor pakte erg slecht op van onderuit, boomstammetjes waren niet te nemen. Daarna stekker vastgeklikt en motor pakte bijna op als een 690 met EFI. Een wereld van verschil dus. Zou het nu eigenlijk nog eens moeten doen met een verkeerd afgestelde TPS maar daar had ik ff geen zin meer in.

De TPS doet dus weldegelijk wat voor het oppakken vanaf lage toeren.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 27 Dec. 2018, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, geinig. goed te weten!

ik heb er nooit last van gehad.. maar dan moet ie misschien toch eens terug smiley
ik moet hem nog wel ergens hebben...

uhoh stunned thumbsup

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif