| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Aug. 2018, 22:17    Onderwerp: Sd990 ontkoppelt niet meer, ook niet na bijvullen van onder |     |  
				| 
 |  
				| Dag allemaal! Sinds het voorjaar ben ik de blije bezitter van een sd 990 uit 2007. Heerlijke brommer!  Sinds enige tijd schakelde hij wat lastig naar de neutraal en later ook steeds ruwer in de versnelling. Nu ontkoppelt ie niet meer (helemaal): als ik de hendel inknijp en m in de versnelling zet slaat hij nml af. Ik zag dat er geen vloeistof in het koppelingsreservoir zat dus heb na wat inlezen op het forum de minerale vloeistof met een spuit van onder bij de nippel bijgevuld. Maar de hendel geeft nog steeds weinig weerstand en ontkoppelt nog niet voldoende (voelt hetzelfde aan). 
 Moet k m verder ontluchten door de nippel onder te lossen, hendel in te knijpen en nippel te dichten en dat tig keer herhalen? Of is er wag anders aan de hand? Iemand suggesties?
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2018, 7:24    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| De vloeistof is verdwenen dus er is een lek. Pas als je dat opgelost heb zou ik me met vulling bezig houden. Dan zal het ontluchten vast ook beter gaan, wat eigenlijk zo simpel is als volgt zetten van onder af. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| michel3vb 
 
 
 Geregistreerd op: 26-6-2016
 Berichten: 198
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2018, 7:25    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik zou inderdaad eerst eens goed ontluchten voordat je verder gaat zoeken. Daarnaast ook even bekijken waar alle vloeistof is gebleven. Het is een gesloten systeem dus de olie hoort niet ineens weg te zijn. Vermoedelijk lekkage... |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2018, 7:47    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Bedankt guys voor jullie reacties! Lek heb ik naar gezocht maar alles was en blijft droog vreemd genoeg voor zover ik kan vinden. Dus bij de hendel, resevoir, de kabel en onderaan bij de vulnippel.
 
 Ik las elders ook iets over dat de koppelingscilinder bij 990s wel eens de geest geeft maar ik ga dan wel eerst even het ontluchtingsritueel uitvoeren voordat ik die eraf haal..
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2018, 9:35    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| eerst de cylinder er af halen, je zal dan waarschijnlijk zien dat deze aan de achterkant lekt. dan wil je niet domweg blijven bijvullen tenzij je thuis moet komen. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2018, 11:59    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| als je de nemer onderaan bij je voortandwiel demonteert, dan zal er waarschijnlijk olie uit de holle ruimte erachter wegstromen,
 dat is dus de weg gelekte olie.
 als vervanger kun je origineel nemen, maar ook een oberon oid,
 dat zijn de betere vervangers, (hebben ook dubbele keerringen)
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 31 Aug. 2018, 19:41    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| moeilijk te zien zo, maar het uiteinde mag natuurlijk niet afgeknabbeld zijn, dat kan nl ook de totale lengte van de drukstift
 korter maken wat weer je ontkoppelen kan beinvloeden.
 er hoort ook een piepklein dwarspennetje door die stift heen te zitten,
 als je er geen erg in hebt valt die er ongemerkt uit, in de gaten houden dus.
 die stift loopt dwars door het blok heen naar de koppeling toe aan de rechterkant, mocht je die gaan vervangen dan moet dus het koppeling deksel
 los en ik meen ook de buitenste drukplaat, (stuk of 6 m6 boutjes).
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 31 Aug. 2018, 20:10    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Hmja wel raar dat ie zo gehavend is.. hij is nog wel even lang maar lijkt wat gecorrodeerd ofzo. Ah dus die stang kan ik er vanaf de andere kant uittrekken als het dwarspinnetje eruit is?
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 31 Aug. 2018, 21:34    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Menno990 schreef: |  	  | Hmja wel raar dat ie zo gehavend is.. hij is nog wel even lang maar lijkt wat gecorrodeerd ofzo. Ah dus die stang kan ik er vanaf de andere kant uittrekken als het dwarspinnetje eruit is?
 | 
 
 ja, zoveel werk is dat niet, en wellicht heb je ook nog de oude versie
 drukstift, er was destijds nl een update op, (harder materiaal).
 als je nu een nieuwe bestelt, dan heb je metteen de laatste versie.
 en zo heel duur was die niet destijds (tientjes werk).
 motor op ze linkerkant beetje schuin leggen, kopp deksel los
 (rempedaal iets laten zakken of weghalen) drukplaat loshalen en je trekt hem er zo uit.
 
 PS: hier nog meer drukstiftpraat uit 2005, zie pagina 2
 http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=105&postdays=0&postorder=asc&highlight=drukstift&start=15
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 31 Aug. 2018, 22:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ok chill.. klinkt eenvoudig. Zal morgen eens kijken! Dank! |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 2 Sep. 2018, 12:22    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Thanks guys, goede adviezen, ik vijl toch de beschdigde stang eerst een beetje glad en heb een oberon slave besteld (110 euro motodeluxe.be) ik laat het resultaat nog horen! |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Menno990 
 
 
 Geregistreerd op: 28-8-2018
 Berichten: 9
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 7 Sep. 2018, 17:50    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Yey!! Zojuist de oberon slave erop gezet, met een spuitje de mineral oil erin gespoten, 6x knijpen en klaar! Bedankt voor de adviezen! |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 7 Sep. 2018, 18:43    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Menno990 schreef: |  	  | Yey!! Zojuist de oberon slave erop gezet, met een spuitje de mineral oil erin gespoten, 6x knijpen en klaar! Bedankt voor de adviezen! | 
 
 
       _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |