lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 s weinig vermogen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
André XT-LC



Geregistreerd op: 29-11-2006
Berichten: 172
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2018, 0:55    Onderwerp: 950 s weinig vermogen Reageer met quote

Ik ben net terug van een reisje Lesbos. met 102k op de teller een grote beurt gekregern. Op de heenweg liep ie prachtig. Bij starten liep ie soms even op 1 cylinder maar even later weer op 2 Op Lesbos gebruik je het volle vermogen niet. Een keer bleef ie op 1 cylinder lopen en heeft een ktm dealer de carburateur schoongemaakt en bougies vervangen. Een paar dagen later bleef ie op 1 cylinder lopen en werd ie heeeeel heet. Een KTM dealer heeft de bougie vervangen en dacht dat de bobine de oorzaak was. Aangezien alle grieken op vakantie waren kon deze niet vervangen worden. Met moeite kwam ie op 130 km/u. De eerste griekse monteur weet het gebrek aan vermogen aan de distributieketting waardoor de timimg tussen in- en uitlaat verstoord was.

Iemand een idee?

_________________
Niet vies van een beetje vies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2018, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

kan.. van alles zijn, dus je moet iets meten om er achter te komen wat het is...

mogelijkheden:

* stukke klep. simpele compressiemeting geeft het antwoord.
(weinig vermogen, motor lijkt te stikken als je plots gas geeft en ploft in de uitlaat)

* stuk membraan van de CV-carburateur: dan gaat 1 gasschuif niet goed open. Dit kan je zien als je een paar keer lomp gasgeeft met het luchtfilter er af (en oordoppen op): de vacuumschuiven bewegen dan niet mooi gelijk. (maar de carburateur check.. had dat aan het locht moeten brengen, tenzij die monteur niet zo'n licht was natuurlijk..)

* idd foute kleptiming (door versprongen ketting): volgens mij heb ik het bi de 950/990 nog steeds nooit gezien.. ondanks de ellende die er soms is met de spanners. Maar in principe heeft dit effect op 2 cilinders.

* foutieve ontsteking: zwakke vonk oid. Kan, maar... meestal is dat goed of fout (helemaal niet). Moeilijk te meten, maar simpelweg verwisselen van de bougie + 'bobine'(=coil-on-plug) van de twee cilinders, zal het probleem dan mee verplaatsen naar de andere cilinder.


welke cilinder het is kun je goed zien aan de uitlaattemperatuur (IR-thermometer)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
André XT-LC



Geregistreerd op: 29-11-2006
Berichten: 172
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2018, 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

De achterste cylinder gaf de problemen. De benzine op Lesbos was misschien ook van slechte kwaliteit. De bougie was nat en vonkte zwak bij de eerste check. De tweede check gaf hetzelfde probleem. Als alleen de achterste cylinder slecht loopt heeft dat natuurlijk gevolgen voor de hele motor. Doorhalen in de versnellingen had geen zin.
_________________
Niet vies van een beetje vies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2018, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

vastzittende choke? loopt hij koud wel goed?

Zwakke vonk geloof ik niet dat je dat kan constateren, of heb je zulke bijzondere ogen dat je dat kan zien? tongue3


Timing verstoord geloof ik niet in. als het mechanisch is dan maak ik me ook eerder zorgen om de kleppen. Maar mijn eerste verdachte is de carburatie.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
André XT-LC



Geregistreerd op: 29-11-2006
Berichten: 172
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2018, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Een zwakke vonk kun je constateren als je de bougie losmaakt en start. De vonk was rood ipv blauw
_________________
Niet vies van een beetje vies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2018, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Fabeltjes uit de contactpuntjes tijd als je het mij vraagt.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2018, 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

idd, sinds de CDI kun je weinig zeggen van zon vonk met de bougie los (en kun je je onsteking ook nog beschadigen door ze onbelast open te hangen).


zoals ik al zei: kun je lang over l*llen.. ga meten, 1/2 uurtje en je hebt het gevonden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
André XT-LC



Geregistreerd op: 29-11-2006
Berichten: 172
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2018, 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

opgelost. was membraan dat niet lekker zat waardoor carburateur niet lekker werkte.

hoe dit is gekomen weet ik niet. Naar Lesbos toe werkte alles.

_________________
Niet vies van een beetje vies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. ik haat vacuum-carbs ook... Maar voor de 950 is nooit een echte goed makkelijke replacement (FCR ofzo) geweest.

het kan wel... zoek maar op advrider bijv, maar niet met originele airbox etc. (en die is juist zo goed...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif