lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Paar algemene vraagjes

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MrKoos88



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 6
Woonplaats: Terwolde

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2018, 20:08    Onderwerp: Paar algemene vraagjes Reageer met quote

Dag beste mensen,

Ik heb van't weekend een KTM 950 SM gekocht, heel blij mee!

Paar dingetjes die in niet gewent was van andere motoren die ik gereden heb. (intruder 1400 en BMW 1150 GS)

Er zit een standaard uitlaat op, dus hij is best stil als je niet vol gas rijdt.
En er zit geen versnellingsindicator op.

Is dus even wennen om altijd in de goede versnelling te rijden.

Het valt me op dat hij het echt niet leuk vind om in een hoge versnelling te rijden, dan begint hij een soort van te rammelen, klinkt niet echt prettig.
Dus bij bijv. 3 begint ie te rammelen, wil weer terug naar 2)

Als er bijvoorbeeld wat auto's voor je rijden bij een rotonde moet ik echt naar z'n 1, ander gaat ie nog niet echt bokken maar een soort van rammelgeluid maken.

Is dit normaal? Ook lijkt hij bij constant gas in z'n 1 en 2 iets van toeren te willen wisselen.

Is het makkelijk om op deze motor een gear indicator te maken?
Ik kan zo nog niet bedenken waar de indicator dan z'n info vandaan moet halen omdat er ook helaas geen toerenteller op zit, maar wie weet is hier iets voor op de markt?

Als vast bedankt voor het meedenken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2018, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Een Gear indicator? Je hoeft enkel tot 6 en terug te tellen wacko

Ja, dat is normaal voor eigenlijk iedere 4takt motorfiets. Hoe minder cylinders en vliegwiel massa, hoe eerder merkbaar is. Met het directe karakter en vermogensafgifte als tegenhangend voordeel.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2018, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

ik moest ook ff wennen van m'n R1100GS naar de 950, die boxer blokken kun je lekker in toeren laten zakken en tuffen (net als een tractor :p) Maar de ktm blokjes hebben niet graag dat je onder de 3500-3000 toeren zakt, dan beginnen ze te bokken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2018, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

16 tands voortandwiel monteren geeft je een iets betere versnellingsrange voor nederland.

en idd: normaal.. KTM is gemaakt om aan het gas te hangen, Intruders zijn om te cruisen. zo is het nu eenmaal.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MrKoos88



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 6
Woonplaats: Terwolde

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jun. 2018, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

16 tands voortandwiel zit er al op, achter weet ik niet

Het zal idd vooral wennen zijn.
Heb ondertussen al wel een Gipro gearindicator gevonden.
Eigenlijk kan ik dan beter gelijk ook een toerenteller er op maken maar wel weer een heel gedoe.

Ik ga eerst wel een paar weken veel rijden, misschien mis ik de indicator en toerenteller dan al niet meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif