Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 29 Jun. 2018, 20:23 Onderwerp: |
|
|
Arrrie schreef: | Dr_Bean schreef: | tanks vullen met water is een heel slecht idee voor Nylom tanks... Nylon absorbeerd flink veel water namelijk, en zwelt dan behoorlijk op.
(iig komt de lak er dan af, en dan heb je ook geen blaasjes meer ) |
klopt het dat nylon tanks door de tijd wat vervormen. |
Ja dat is zeker bekend. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Klaverblad
Geregistreerd op: 5-4-2020 Berichten: 118 Woonplaats: Zuid-Holland
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2020, 11:22 Onderwerp: |
|
|
Even een oud topic omhoog halen. Mijn 950 adventure heeft ook een aantal luchtbellen. Is het volgens jullie een aanrader om er een heel klein gaatje in te prikken en ze leeg te drukken? Iemand toevallig een foto van het resultaat daarvan? _________________ KTM 950 Adventure '04 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 16 Mei. 2020, 23:21 Onderwerp: |
|
|
ik heb het ook zag ik laatst, aan elke kant 2 stuks,
zo groot al een kwartje ongeveer, met een naald
gaatjes in geprikt, maar dat lijkt niet te helpen,
ook heb ik elders gelezen dat de bellen niet onder
de stickers zitten, maar onder de lak
weet ook niet goed wat ik er mee aan moet... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
MarkMeisner
Geregistreerd op: 6-8-2019 Berichten: 68 Woonplaats: Eerbeek
|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2020, 10:48 Onderwerp: |
|
|
Verder doorprikken? Dus door de lak heen. Je zal niet zo snel door de tank prikken. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2020, 11:29 Onderwerp: |
|
|
Luchtbellen onder de lak zijn een oud zeer bij de 950's, ik weet niet of het ook bij de 990's is.
Er zijn ZEER veel 950's op de 2dehandsmarkt met vele tientallen luchtbellen op de tanks. Je wordt er echt ziek van.
Bij het exemplaar dat ik ten noorden van Londen ging bekijken, begin januari 2019, bleek de lak zelfs voor grote delen verdwenen te zijn van de binnenkant van de tank. Dat was raar. Grote lappen verf waren weg en je zag dus het nylon. Zo erg kan het dus worden als je dat verwaarloost.
Zelf heeft mijn 950 nog niet het kleinste bubbeltje. Misschien omdat ie nooit lang heeft stilgestaan met een volle tank?
Misschien omdat ik al in een zeer vroeg stadium deze aanpassing heb uitgevoerd? http://ktm950.info/how/Orange%20Garage/Fuel%20Tanks/Flapendectomy/flapendectomy.html
Het meer openmaken van de tankvulopeningen dus. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2020, 14:26 Onderwerp: |
|
|
ik heb er altijd een hekel aan gehad dat er LAK op die motor zat.
(en je bijv geen zijkapjes kan kopen.. gewoon ongelakt, voor 2 tientjes oid, zoals bij een EXC, dat zou pas echt Offroad ready to race zijn naar mijn idee)
Dus dan doe je er lak op.. en dan wordt er geklaagd over bubbeltjes en kraakjes... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2020, 15:19 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik heb er altijd een hekel aan gehad dat er LAK op die motor zat.
(en je bijv geen zijkapjes kan kopen.. gewoon ongelakt, voor 2 tientjes oid, zoals bij een EXC, dat zou pas echt Offroad ready to race zijn naar mijn idee)
Dus dan doe je er lak op.. en dan wordt er geklaagd over bubbeltjes en kraakjes... |
Tja, dat begon al destijds met het plastic en tank van de 620 adv,
(die met de 28liter tank), geef mij ook maar het ouderwetse enduro
plastic, wat ook gewoon kan buigen zonder dat de lak er vanaf springt
en niet onbeschoft duur is.... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|