lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rugzak of buddyseat tas
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 14:42    Onderwerp: Rugzak of buddyseat tas Reageer met quote

Ik gebruik de motor voornamelijk voor recreatief gebruik.
Beetje toeren, beetje knappen, maar voorlopig nog geen reizen of meerdaagse tourtochten.
Wel ga ik er af en toe mee naar het werk.
Ik moet dan mn laptop meenemen + accessoires, broodtrommel, flesje, en schoenen meenemen.
Laatst lukte dat door alles in mn standaard laptop tas (niet waterdicht) te proppen.

'S ochtends was het nog geen 10 graden en toen ik smiddags terug reed was het bijna 25 graden.
De trui is ik sochtend aan had + broek heb ik maar uit gelaten onder het pak.
Alleen kreeg ik deze niet meer mee naar huis.

Dus ik zoek iets waardoor ik meer mee kan nemen.
Als ik in totaal ca 35 liter heb is dat wel voldoende (huidige tas = 27 liter).

Gaat er er dus om dat ik mn werkspullen (laptop ect) en wat extra kleding allemaal droog mee kan krijgen.

Een topkoffer kan maar lijkt me niks (redelijke windvanger, kost ook wat en alleen een topkoffer vind ik ook niet mooi).

Een grotere waterdichte rugzak is een mogelijkheid, bijvoorbeeld een mooie KTM throttlebag 2thumbsup, maar heel comfortabel is het niet en ik lees ook dat een rugzak (bij een schuiver) kan zorgen voor een hardere landing en zelf meer kans op nekletsel. Denk aan het scenario waarop je op je rug land... met een rugzak achterop klapt je hoofd een stuk naar achteren.

Een andere optie is een zadeltas / drybag.

Wat is jullie mening over een rugzak op de motor, en iemand die tips heeft over zadeltassen / drybags (liefst een die op de standaard bagagedrager past).

Groet Niels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijn offroad trip had ik mijn MacBook mee in mijn Kriega R20 rugzak. Die rugzak is spatwaterdicht, met een sleeve om de macbook heen geen problemen gehad.

Zelf zou ik geen laptop of vergelijkbaar in een koffer doen te trillen en te hobbelen. Nu rij je geen offroad, maar toch lijkt het mij niet erg fijn voor de apparatuur.

De rugzak is niet 100% waterdicht, dat komt door de verstelbare schouder-dingen en omdat er een waterzak in kan, doordat het slangetje naar binnen moet is hij simpelweg niet waterdicht.
In Frankrijk heb ik 4 uur in de regen gereden, maar geen noemenswaardige problemen gehad. Anders kan je altijd alles nog in een plastic zak doen en dan in de rugzak stoppen.

Met rugzak rijden is niet ideaal vindt ik persoonlijk, maar in mijn ogen wel de beste optie om laptop te vervoeren.


Je kan natuurlijk ook een Enduristan roltas nemen, die is 100% waterdicht. Zie hier http://www.enduristan.com/en/products/tornado-2-pack-sack.html
Super kwaliteit en waterdicht! In combinatie met de ROKstraps verschijft de roltas geen minimeter achterop je motor. (neem de 25mm brede, die ander zijn te licht)

Als ik jou was, zou ik een rugzak nemen voor je laptop en grote roltas voor je andere meuk.


foto van mijn soft bagage setup. https://polarsteps.s3.amazonaws.com/u_247718/ecb59aed-9540-42ba-84ab-802673be38e5_FDD5448C-FB3A-4454-8650-50B4BFAEFD26.jpg

nadeel van de saddlebags. ze moeten eigenlijk vol zitten om een mooie pasvorm te hebben krijgen en je kan ze dan lekker vast zetten. Anders blijven ze ook wel hangen, maar het zit niet heel mooi. Mijn mening.

Een roltas ligt op de brede bagagedrager, moet OP de bestaande bagage plaats bevestigd worden. foto zie hier, https://ktmtwins.com/products/ktm-60312978044
te verkrijgen in verschillende maten, een absolute aanrader is de 25mm brede rokstraps!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

En wat nou als ik zo'n drybag neem waar mn laptoptas gewoon in past (plus wat extras)? Dan ben ik er toch ook?
Of zie ik dan iets over het hoofd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt een bredere bagageplaat nodig, anders blijft het nooit mooi zitten.

Je kan deze nemen, KTM nr 60312978044 duur maar wel mooi, want er kunnen normaal ROKstraps doorheen zodat je de drybag netjes kan vast zetten. Bevalt mij echt super! zie foto grin2



IMG_7322.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  389.29 KB
 Weergegeven:  274 keer

IMG_7322.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel je dat ongeacht welke drybag het verstandig is om een grotere bagagerek te nemen, of vanaf een bepaalde diameter / lengte drybag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het is sowieso verstandig om een bredere bagagedrager te nemen, kopen of te maken.

Net opgemente. De standaard bagage drager is 20cm breed, die andere komt er overheen en is 40cm breed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap het.

Deze kan ook natuurlijk:
https://shop.touratech.nl/luggage-rack-extension-aluminium-ktm-lc8-adventure.html

Die andere van KTM lijkt niet direct geschikt te zijn voor een 990...

Welke maat tas van enduristan heb jij er op zitten? Is dat M of L?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

De Enduristan Tornado 2 Pack Sack is in de maat M, deze is 53 cm breed. Uitgekozen omdat mijn leger slaapmatje 54cm breed is. past er precies in! de tent kan ik opvouwen hoe ik wil.

Alles zit erin, tent incl. stokken, slaapmatje, slaapzak en de toilettas.


De Blizzard Saddle Bags zijn in de maat L + Inferno heat shield welke op de uitlaat komen. Dan zie je ook nog een Bottle Holster zitten, aan deze kant 750ml water in geval van nood, aan de andere kant 1 liter motorolie in een primus fuel bottle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2018, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik zou jou product zoek tekst lees.
Denk ik meteen aan de Kriega en/of Enduristan tassen (zoals reeds eerder vemeld).

Wil je wat meer info en moet ik wat gerichter voor je meedenken?
Stuur me even een berichtje thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

De Enduristan Tornado maat M heeft een diameter van 27cm.
Het is een zak / tas en dus enigzins vervormbaar lijkt me.
Is deze volledig vervormbaar, in de zin van, zitten er geen harde elementen in de tas? Ik probeer in te schatten of mijn laptoptas daar in gefreubeld zou kunnen worden.
Daarmee zou de tas dus wat platter en breder worden... of het past?!



peter6480 schreef:
De Enduristan Tornado 2 Pack Sack is in de maat M, deze is 53 cm breed. Uitgekozen omdat mijn leger slaapmatje 54cm breed is. past er precies in! de tent kan ik opvouwen hoe ik wil.

Alles zit erin, tent incl. stokken, slaapmatje, slaapzak en de toilettas.


De Blizzard Saddle Bags zijn in de maat L + Inferno heat shield welke op de uitlaat komen. Dan zie je ook nog een Bottle Holster zitten, aan deze kant 750ml water in geval van nood, aan de andere kant 1 liter motorolie in een primus fuel bottle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Doel je op een drybag of een rugzak?
Persoonlijk neig ik meer naar een drybag van ca 35 / 40 liter.
Maar wil vooral dat deze niet te breed wordt.

Alternatief is er een van SW_motech (drybag 350), en KTM heeft er ook een, welke volgens mij dezelfde is (uit dezelfde fabriek als die van SW motech) maar dan zwart en van KTM.

Mosko moto ook leuk, maar voor wat ik er mee wil gaan doen zijn die voor mij gewoon te duur.

Ander algemeen vraagje, kunnen drybag's zodra ze leeg zijn gewoon opgevouwen en vastgezet worden op de motor? Lijkt me wel toch?

timieh schreef:
Als ik zou jou product zoek tekst lees.
Denk ik meteen aan de Kriega en/of Enduristan tassen (zoals reeds eerder vemeld).

Wil je wat meer info en moet ik wat gerichter voor je meedenken?
Stuur me even een berichtje thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Leeg moet kunnen, het mooie van de Enduristan roltas is als er LUSJES aan zitten waar de ROKstraps doorheen zitten. Op die manier kan de tas er nooit onderweg schuiven.
Het voordeel van een roltas, alles past erin en als er minder in zit gaat het ook prima want je rolt de tas dan verder op. De breedte van mijn tas moet geen probleem zijn.

Het stuur van mijn motor is circa 90 cm breed, de tanks zijn zonder crashbar circa 60cm breed. Roltas is ongeveer 53 cm breed. Hiermee kan je zonder problemen tussen de file door knallen. grin3

klik klik voor groot plaatje, betere foto van de achterkant heb ik volgens mij niet. goofy

Een drybay / roltas heb je in verschillende merken, maten en soorten, als er maar een paar lusjes aan zitten en niet geheel vlak is.



b9f60816-029f-400f-896e-abf0548a2370_D78107FB-66CE-476C-9A91-D8F631CAB51F-2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  426.83 KB
 Weergegeven:  265 keer

b9f60816-029f-400f-896e-abf0548a2370_D78107FB-66CE-476C-9A91-D8F631CAB51F-2.jpg



IMG_8117.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  571.38 KB
 Weergegeven:  264 keer

IMG_8117.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:


klik klik voor groot plaatje.


Dju, wat een gaaf paadje zeg, vooral de laatste foto, waarben je geweest? (sorry voor t topic kapen)

_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Bart_V



Geregistreerd op: 23-12-2017
Berichten: 5
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Nelis.

Ik rijd sinds kort op m'n 990 Adv. met de softshell zadeltassen van SW Motech; type Dakar.
Licht, waterdicht en ziet er ook nog eens erg gaaf uit. Afgelopen weekend naar de Vogezen geweest en redelijk nat weer op de terugreis gehad maar de inhoud was inderdaad zoals beloofd kurkdroog. Daarbij, ze kosten niet zo'n fortuin in vergelijking met Touratech en dergelijke. Zijn ook nog eens een stuk lichter en je laptop past er zeker in, misschien wel opengeklapt.

Kijk anders maar eens op de site van SW Motech en doe er je voordeel mee!

Groet van Bart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

@ Timieh, bedankt ik zal motorkampeerwinkel ook zeker onthouden wink

@ Peter, dank voor de foto's ziet er goed en degelijk uit!

@ Bart, ik heb die tassen even opgezocht. Inderdaad niet gek, maar voor mij (voor wat ik er mee wil doen) te duur. Mijn 990 heeft ook (nog) geen kofferbeugels. Dat icm de tassen wordt te veel geld om alleen een laptoptas + wat extra kleding veilig en droog mee te krijgen. Maar bedankt voor de tip!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif