Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Do, 3 Mei. 2018, 11:12 Onderwerp: 1090R onstabiel op hoge snelheid |
|
|
Ik heb sinds december een 1090R, waarvan ik eigenlijkk heel tevreden ben.
Op de onstabilieit op hoge snelheid, na dan ?
Ik vindt dat de motor op hoge snelheid heel onstabiel is, verschillende keren al het gas teruggeschroefd omdat ik er zeker van was, dat ik een tankslapper zou krijgen.
Ik heb voordien verschillende 950/990 Adventures gehad, waarbij ik dit nooit ervaren heb. Ook niet met rotversleten banden, en of vering die nergens stond.
In het begin, was het veel erger, dan hoefde je maar een beetje door te trekken over een oneffenheid en de motor begon, bijna ongecontroleerd te pendelen.
Nieuw staat het balhoofd nogal los, en dit wordt verholpen bij de eerste service.
Nu heb ik deze afgewacht, om te zien of het beter werd.
Het is beter nu, maar bij hoge snelheid komt het gewoon terug.
Hoge snelheid is dan wel 180+
Maar je voelt het ook bij gewone snelheden, dat wanneer je een tik tegen het stuur geeft hij moeite heeft om stabiel te blijven.
Hij pendeld dan verschillende keren over en weer.
Ik heb de afstelling van de vering al gecontroleerd, en die staat nu zo goed als standaard.
Wat wel al geholpen heeft, is, de veervoorspanning achter, op te schroeven.
Zo komt er wat meer gewicht op het voorwiel, wat wel wat geholpen heeft.
Rijder is dik 100kg
Maar de hele situatie maakt dat ik steeds minder en minder vertrouwen in de motor krijg.
ik wil er ook nog even bijzeggen, dat hij op de TKC 80 staat, waarvan de achterband nu rond de 50% is.
Ik ben nu van plan om zo snel mogelijk de banden te wisselen naar de Pirelli Scorpion Rally STR, maar ik heb er weinig vertrouwen in, dat dat het probleem gaat oplossen.
Zijn er hier misschien nog mensen, die hier zulke ervaringen hebben gehad met een 1190R of 1090R ? _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Do, 3 Mei. 2018, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij mag je TKC band niet sneller dan 160 km/h ivm de Q speed index. Kan het mis hebben, misschien heb je er een ander type onder liggen, kijk hier eens na zou ik zeggen. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 3 Mei. 2018, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Duh.. 180 op een noppenbanden zwabbeet nu eenmaal een beetje, lijkt me niet onredelijk _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Do, 3 Mei. 2018, 12:28 Onderwerp: |
|
|
Dat begrijp ik wel hoor. Maar je voelt gewoon dat het bij lagere snelheden ook aanwezig is. Het wordt oncontroleerbaar bij hogere snelheden.
Een TKC80 staat nochthans bekend om een goede band te zijn.
Ze liggen niet voor niets ook oo de 1290R, die nog eennoak meer vermogen heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat je met een motor met 160pk zo wil rondrijden. En dan heb ik het niet over de snelheden, maar de reacties onder acceleratie.... _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 4 Mei. 2018, 0:25 Onderwerp: |
|
|
Maar een enkele keer zo hard gereden maar toen niks geks ervaren (met originele banden).
Waarschijnlijk al naar gekeken, maar banden spanning (maakte bij mijn 950 veel uit), of niet goed uitgebalanceerd, spanning spaken? _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2018, 15:18 Onderwerp: |
|
|
heb ik ook op mijn 1190R, tkc70 _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2018, 16:52 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | heb ik ook op mijn 1190R, tkc70 |
Dus toch, ik heb het nu heel wat minder gekregen door de motor meer op het voorwiel te zetten.
Veervoorspanning achter wat opgeschroefd, en de veervoorspanning vooraan, lager gezet.
Het is nog niet helemaal weg, maar toch al minder uitgesproken.
Zit nu te wachten op nieuwe bandjes...... _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|