lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ervaringen / Tips 1090 R

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 28 Apr. 2018, 14:53    Onderwerp: Ervaringen / Tips 1090 R Reageer met quote

Ik ben opzoek naar ervaringen/tips voor de 1090R, na ruim 10 (zeer tevreden) jaren (carburateur) 950S is dit toch even weer een nieuwe (elektronica) wereld.

Ondanks meer vermogen, minder bruut, vriendelijker en vooral veel beter remmend en super sturend. En ondanks dat ik eigenlijk zo min mogelijk extra toetsers en bellen die maar stuk kunnen gaan wil, ervaar ik ook wel de meerwaarde van LED verlichting, versnelling indicatie, temperatuursensor en verbruiksindicatie.

Minder vond ik de stuur positie (aangepast met stuurverhoger en kantelen stuur richting rijder, geeft beter positie en hoek voor mij), bergruimte onder zadel, ruimte sleutel(bos), schakelen naar vrij brave geluid (had Akra's). En de levering zonder bok en fatsoenlijke karterplaat...


Ben vooral nog nieuwsgierig naar (ervaringen met):


Scherm

Welke stand/hoogte werkt?
Verschil/ervaring met de 3 aftermarket schermen (R, Standard, Touring)


Ketting smeren

Hoe/waar je ketting goed te smeren/schoonmaken en met wat (bok komt eraan).


Handvat verwarming

Viel me tegen op mijn 950 en heb nu verwarmde handschoenen (en zooltjes), perfect warm maar blijft geklungel met draden. Heb wel de indruk dat je meer beschut op de 1090 zit, zowel handen als benen.


Offroad Pack/dongle electronica

Zinvol?


Uitlaten

Akra's vallen vies tegen en alleen de peperdure J&H klinken/rijden goed wat ik zo lees. Ervaringen hier?


Verbruik (in verschillende modes)

enig idee of verbruik veel uitmaakt in Sport of street (rain) mode? En welke type benzine het best werkt


Gereedschap : Torch & werkplaats manuals

Alles lijkt nu Torch te zijn, hier tips voor goed (en juiste maten) kwaliteit gereedschap?

Van de 950 had ik alle manuals, iemand hier meer info over?


Alle tips van harte welkom, dank al daarvoor!

Groeten,
Koen

PS maar even zo vrij onder de 1190, geen idee of er echt grote verschillen zijn

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 28 Apr. 2018, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ketting smeren met Motorex Chain Lube (offroad versie kan ook). Beide een prachtig mooi product, maar je kan ook een Scott of Osco oiler nemen.

Ketting schoonmaken, insprayen met Motorex Chain Clean, even met een oud t-shirt er omheen halen en tadaaa glimmend schoon! Je zal versteld staan hoe mooi dit gaat. grin3

Veel plezier met je nieuwe bike! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif