lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ktm 950 sm stotteren af toe en knallen uit de uitlaat
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2018, 17:58    Onderwerp: Ktm 950 sm stotteren af toe en knallen uit de uitlaat Reageer met quote

Hallo mede sleutelaars,

Ik heb sinds kort problemen met m'n brommert rolleyes4

zo af en toe stottert(houd in) m'n motor en komen er knallen uit mn uitlaat en maakt niet uit of ik een constante snelheid rij of aan het accelereren ben.

nu heb ik vandaag naar m'n luchtfilter gekeken om te kijken of er misschien erg veel oliedampen uit het carter komen maar dat is niet het geval.
M'n lucht filter is niet "vet" het lijkt een beetje alsof iemand met een vet doekje aan de bovenkant van m'n luchtfilterhuis een keer heeft geveegd, wel rondom het carterontluchtings slangetje, ik neem aan dat dit normaal is.

Met sommige ritten heb ik er geen last van en soms lijkt het op een gegeven moment wel alsof de motor bijna uit valt thumbsdown .

Vandaag heb ik dus ook gereden met ongeveer 20 graden (eindelijk weer goed weer) en vandaag was het behoorlijk erg.
Ik zat ook eerst te denken aan de carb verwarming maar aangezien het vandaan lekker warm was verdenk ik deze niet meer.

M'n motor heeft ongeveer 2000km groot onderhoud gekregen bij een bekende ktm dealer.
Nadat ik de motor heb opgehaald had ik nog geen last van deze problemen.

De km stand van de motor is ongeveer 30k

Ik hoop dat het een beetje duidelijk m'n probleem heb omschreven.
Dus mochten er tips zijn dan hoor ik het graag thumbsup .

ps: ik heb de brandstofpomp modificatie van dr_bean al uitgevoerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2018, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

mm ja lastige,

knallen betekent eigenlijk dat je wel brandstof hebt, maar de brandstof niet ontsteekt. Dus dat je ontstekingsslagen mist, of op het foute tijdstip zijn.

het kan echter ook dat de ene cilinder geen goed mengsel krijgt (bijv veel te rijk) en de andere cilinder hem meetrekt, en het mengsel in de uitlaat aansteekt... Dit kan bijv als je membraan lekt/ EPC lekt.

kun je zien/horen of het op beide cilinders is?

(kan helpen om de uitlaattemperatuur bijv te meten als dat lukt.)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2018, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

kijk dat is nog eens een snelle reactie thumbsup

Ik heb zelf ook al aan de ontsteking zitten denken, maar je zou dan verwachten dat het continu zou moeten zijn als de ontsteking niet op tijd zo staan.

epc is al een jaartje of 2 afgekoppelt

Ik zit zelf ook te denken aan de brandstof verhouding op een 1 of andere manier.
Ik heb daarom ook een mengselmeting gepland staan op zaterdag 14 april.
Mocht daar nog wat uitkomen laat ik het zeker weten:)

mochten er nog meer ideeën zijn dan hoor ik het graag smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen naar m'n werk toe gereden met de motor ongeveer 15km.
het inhouden en klappen uit de uitlaat was behoorlijk erg de eerste 8 km , ik heb er zelfs gedacht om hem aan de kant te zetten en de motor op te laten halen.

als ik mn gas max 10% open deed had ik er eigenlijk geen last van, maar als ik verder ging had ik er behoorlijk veel last van.

Er was vanmorgen wel veel dauw en een heel klein beetje mistig, dus misschien is de carb verwarming dan toch een oorzaak?

zijn er mensen die ook nog een idee hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Schenkie. Lees even mijn opmerking onder het topic "Pech" van Ad.
Als je bij het contact aanzetten niet een stevig geplop (geratel) hoort bij de benzinepomp of maar mondjesmaat dan heb je dik kans dat de benzinepomp onvoldoende werkt.
Even benzinepomp openen en kijken of je oxidatie ziet ....Suc6

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Anders als je tanks helemaal vol zitten (lees een stukkie meer dan halverwege) Kan je eventueel even testen terwijl je de pomp bypassed.

Werkt dan op communicerende vaten. Zo kan je heel snel de brandstofpomp testen Smile

Verder wellicht wat sproeiers die verstopt zitten? Aangezien je aangeeft bij max 10% gas geen last en daarboven wel. (Dan heeft die meer brandstof nodig en verkrijgt die dit vermoedelijk niet).


Succes thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Op dit moment zitten de tank zo goed als vol, dus ik weet niet of de brandstofpomp dan invloed heeft.
Als de tank bijna leeg is heb ik dezelfde problemen.

Maar ik ga in ieder geval morgen eventjes kijken hoe m'n brandstofpomp erbij staat voordat ik naar de gas mengsel meting laat uivoeren, kijken of het printplaatje nog goed vast zit.

Als ik zo weer naar huis ga luister ik ook alvast of ik de pomp versneld hoor pompen.

Ik laat in ieder geval de vorderingen weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Als het rubber tussen carb. en cilinder lekt gaat hij ook erg ploffen.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2018, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

eventjes een update:

Vrijdag middag rijdt ik naar huis en de motor rijd als een zonnetje:)

Ik heb voor de zekerheid toch zoals jullie aan hebben gegeven eventjes de brandstofpomp bekeken en hier was niks mis mee, het printplaatje zag er nog als nieuw uit thumbsup

M'n lucht sproeiers zagen er ook nog goed uit, er zit niks voor het gaatje.

Gisteren is de motor langs geweest voor een mengsel test, wat hier is uitgekomen is dat de motor onderin vrij arm loopt er wordt mij geadviseerd om de gasnaald een standje hoger te zetten.
Dit ga ik van de week dus doen.

Kan het dus komen dat als het s'morgens kouder, ongeveer 10 graden dan in de middag dat de motor zo arm loopt dat deze begint te sputteren en te knallen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Za, 21 Apr. 2018, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

eventjes een update,

Gister avond rij ik vanuit m'n werk naar huis en ongeveer 500 meter vanaf m'n huis stopt de motor er bijna mee, ik kan er alleen mee rijden als ik met mn koppeling speel.

Dus vanmorgen eventjes de carb's eraf gehaald om te kijken of hier wat mee aan de hand is maar hier kon ik geen verstopte sproeiers vinden ik heb wel gelijk de gasnaald een stapje hoger gezet.


Voordat ik ze terug ging plaatsen keek ik nog eventjes verder naar m'n inlaat kleppen, zie ik dat de linker inlaatklep vol met brandstof staat.
zie de foto van de voorste cilinder furious3

Ik heb ook gekeken naar de vlotter van de carb maar deze sluit naar mijn mening de brandstof toevoer netjes af.

Heeft iemand anders hier nog een verklaring voor?



voorste cilinder inlaat.jpg
 Beschrijving:
inlaat kleppen voorste cilinder
 Bestandsgrootte:  336.67 KB
 Weergegeven:  242 keer

voorste cilinder inlaat.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2018, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

ontluchting van tank of carb verstopt misschien?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

De ontluchting van m'n tank vandaag eventjes bekeken en deze zit niet verstopt, hoe kan ik die van de carb testen?

De vlotters heb ik vandaag ook getest deze sluiten ook goed af.

helemaal super dat jullie meedenken mannen! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Za, 28 Apr. 2018, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag alles weer gemonteerd en eventjes 12 km gereden om te kijken of alles goed gaat.
De motor rijdt weer super, beter dan voorheen:)

wat het nu precies is geweest weet ik alleen helaas niet, ik denk dat de vlotter van de carb is blijven hangen waardoor de teveel aan benzine de cilinder in liep.

hopen dat ie het nu goed blijft doen dan ben ik blij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mei. 2018, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

De motor is het helaas niet goed blijven doen, ik kreeg nog als tip v an goedhart motoren om m'n vlotterhoogte na te kijken maar dit was "helaas" goed.
iK weet het nu verder ook niet meer, ik laat hem door goedhart ophalen en dan mogen ze hopelijk maken.

Mochten er verder nog ideeën zijn hoor ik het graag want de goedhart heeft pas 1 juni weer tijd.

iig bedankt voor het meedenken tot zover mannen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mei. 2018, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

compressie getest? Dat is het bij mij. Hetzelfde euvel met knallen enz, uitlaatklep kapot.
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif