lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

bokken na plaatsen slip-on akra's

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Apr. 2018, 11:10    Onderwerp: bokken na plaatsen slip-on akra's Reageer met quote

sinds een half jaar ben ik de trotse eigenaar van een ktm 950 sm.

nu heb ik een tijdje terug akra's slip-on dempers geplaatst. vanaf dat moment is de motor gaan bokken.

wat doet de motor:

als ik rij constant 50 bijv. dan houd hij is. ( als of hij geen benzine krijgt.) als ik dan de koppeling gebruik knalt ie. en gaat ie weer door.

bij veel gas geven gaat de motor bokken tot ik de koppeling intrek, dan knalt ie weer en daarna gaat ie weer door.

voor mijn gevoel trekt ie vacuĆ¼m of houdt de benzine toevoer het niet bij...


wat heb ik gedaan:

op advies van ktm dealer eddy lemmens in veldhoven heb ik de luchtfilter aangepast zodat er iets meer lucht in kan.
dit helpt wel iets. maar het blijft aanwezig..


voor mijn gevoel zou de motor eens op een testbank moeten en goed worden afgesteld, ( misschien andere sproeier in de carb..)

heeft iemand hier ervaring mee? of een advies voor een goede monteur/zaak.
en heeft er iemand ervaring met eddy lemmens uit veldhoven?

bedankt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6752
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Apr. 2018, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

mmm slim advies:

je motor krijgt te weinig benzine.. dus ga je je luchtfilter aanpassen en meer lucht geven ??

met de Akra's werd het mengsel ook al iets armer... dus nog groter probleem.

Als er nou 1 ding goed is bij een LC8.. dan is het het luchtfilter en de airbox: Dant kan eigenlijk nauwelijks beter.
Tevens heb je nu het originele mengsel versteld terwijl je een probleem had.. zodat je nu niet weet wat het echte probleem is.
Je kunt de motor op de bank zetten en afstellen, maar.. als je originele probleem nog niet opgelost is, dan is dat ook weggegooid geld.

Dus mijn advies luidt: bouw effe terug naar origineel luchtfilter, en zoek je probleem.

om te beginnen lijkt het er een beetje op dat je koppelingsschakelaar een issue heeft... vervang die of overbrug dat ding. Check ook meteen de zijstandaard-interlock.

check je benzinepomp: dat is ook een standaard issue.

Maak dan de carb eens schoon en controleer de vaccumaansluitingen (EPC): of beter.. koppel heel het EPC en SAS systeem af, dan kan het ook geen issues geven.
check of je choke goed terugvalt.
Kijk eens waar de gasnaalden staan: Standaard is wat arm, een streepje omhoog rijdt goed (bij een carb die nog niet versleten is)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Apr. 2018, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de reactie thumbsup

zou zelf nooit gedacht hebben aan een probleem bij de koppeling dus ga daar zeker eens naar kijken.
zit die boven bij de hendel?

daarna zal ik de carb na gaan kijken. kan ik ergens een schematische tekening vinden van de 950 sm carb?

bedankt voor het mee denken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Do, 5 Apr. 2018, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag even in goede hoop de orginele eind dempers terug gezet, mocht niet baten furious3 furious3


het viel we wel weer op dat mijn neutraal lampje niet altijd blijft branden als hij wel in neutraal staat...

is er misschien iemand op dit forum die dit voor me kan oplossen? zonder dat ik weer 2 ribben moet achterlaten bij een dealer...


danku!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Apr. 2018, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

vandaga maar eens aan het sleutelen gegaan....

oorzaak gevonden thumbsup



dit is een foto van de voorste carb. onder de carterontluchtin

stunned angry nu nog het probleem zoeken.

hij gooit duidelijk koelvloeistof uit het koelsysteem ( wat ik wel wist) maar is het nu de waterpomp of de koppakking?

als ik nu de carb ga schoonmaken dan heb ik over een tijd weer hetzelfde probleem.


bedankt voor de hulp![/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2689
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Apr. 2018, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Krukaskeerring en waterpomp herbouwen lijkt me hier wel op de plaats dan.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jun. 2018, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

even een update! het bleek de waterpomp en de sidestand schakelaar te zijn.

beide problemen opgelost met behulp van het forum thumbsup

bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif