| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| arno 
 
 
 Geregistreerd op: 28-9-2011
 Berichten: 369
 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2018, 9:39    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Bij de lc8 moet het koelsysteem volledig gevuld zijn, en het expansievatje zorgt voor ‘expansie’ van de vloeistof bij het opwarmen zoals de naam het zegt. Het peil hiervan is niet kritisch, zolang het maar niet leeg komt, want dan komt er lucht in het koelcircuit, of te vol zit. _________________
 KTM ADV 640 '03
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2018, 9:50    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | arno schreef: |  	  | Bij de lc8 moet het koelsysteem volledig gevuld zijn, en het expansievatje zorgt voor ‘expansie’ van de vloeistof bij het opwarmen zoals de naam het zegt. Het peil hiervan is niet kritisch, zolang het maar niet leeg komt, want dan komt er lucht in het koelcircuit, of te vol zit. | 
 
 Check, dank!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| GezwindeSpoed 
 
  
 Geregistreerd op: 7-7-2015
 Berichten: 448
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2018, 13:47    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dus idd geen communicerend vat. Dop zorgt voor afdichting en gaat pas boven bepaalde druk (1.4bar bij SE; 1.8bar bij EXC) open. Er kan dan vloeistof of gas naar het expansievat. Bij afkoelen krijg je onderdruk in radiateur en kan er vloeistof (als het vaatje niet leeg is) van vat naar radiateur. Je ziet daarom dus ook verschil bij warme en koude motor. _________________
 NC750X
 300EXC TPI
 950SE
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |