lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Probleem met terugschakelen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 8:59    Onderwerp: Probleem met terugschakelen Reageer met quote

Ik heb een vraag omtrent terugschakelen. Sinds een paar dagen heb ik af en toe problemen met terugschakelen op mijn 990.
Het voelt alsof de versnelling blijft ' kleven' . Vaak schakelt de motor prima, maar af en toe dus niet. Is met warme motor, en random.
Iemand een idee waar ik moet beginnen met controleren of wat er aan de hand kan zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Een "klevende versnellingsbak"= een koppeling die niet goed los komt.

Waarschijnlijk te weinig hydrauliek vloeistof en dan trekt hij lucht naar binnen.
Bij de koppelingshandel het vloeistof niveau controleren zal al veel duidelijk maken.
Als de vloeistof (let op: het is geen remvloeistof) weglekt is dat meestal op het motorblok bij de "nemer", daar zal dan een nieuwe o-ring in moeten.

succes
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wout schreef:
Een "klevende versnellingsbak"= een koppeling die niet goed los komt.

Waarschijnlijk te weinig hydrauliek vloeistof en dan trekt hij lucht naar binnen.
Bij de koppelingshandel het vloeistof niveau controleren zal al veel duidelijk maken.
Als de vloeistof (let op: het is geen remvloeistof) weglekt is dat meestal op het motorblok bij de "nemer", daar zal dan een nieuwe o-ring in moeten.

succes
Wout


Ik heb recent wel de master gereviseerd, dus daar lekt ie niet laugh2

Ik zal de slave even loshalen en controleren.
Kan het ook te maken hebben met de veer in de koppeling?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lc8tinus



Geregistreerd op: 5-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

als je koppeling goed ontkoppelt misschien olie restrictor voor versnellingsbak/koppeling achter je voortandwiel verstopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal zometeen wat foto's uploaden.
Heb alles gecontroleerd en de master cilinder lekt voor de 3e keer in 2.5 jaar. Het lijkt er dus op dat de master niet meer helemaal fris is.
Verklaart wel waarom als ik twee versnelleningen terug wil schakelen dit moeilijk gaat.

Verder heb ik mijn slave ook losgehad en kwam in mijn beleving niet alles los.
Over half uurtje post met foto's en uitleg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Rikkert schreef:
Ik zal zometeen wat foto's uploaden.
Heb alles gecontroleerd en de master cilinder lekt voor de 3e keer in 2.5 jaar. Het lijkt er dus op dat de master niet meer helemaal fris is.
Verklaart wel waarom als ik twee versnelleningen terug wil schakelen dit moeilijk gaat.

Verder heb ik mijn slave ook losgehad en kwam in mijn beleving niet alles los.
Over half uurtje post met foto's en uitleg.


Okee, hier de master cilinder met duidelijke druppel aan de onderzijde




Het lijkt mij, aangezien de zuiger in de master nu 3x vervangen is, de laatste keer een maand of 2 geleden, dat er iets niet fris is in de master.
Heeft iemand nog een goede gebruikte liggen of is het beter om een nieuwe te bestellen?


Hieronder de slave.


Klopt het dat de pen hieronder niet mee komt bij de demontage van de slave? In mijn beleven hoort de pen mee te komen namelijk.





Zo te zien is de slave in ieder geval niet lek Smile


Alle tips zijn welkom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Tijd voor een nieuwe masters of een re-sleave. Daar bestaat weinig twijfel over.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Tijd voor een nieuwe masters of een re-sleave. Daar bestaat weinig twijfel over.


Thanks! Slave hoef ik mij geen zorgen over te maken?

En nog tips voor een nieuwe master? Of gewoon bij de dealer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Rikkert schreef:
StevenD schreef:
Tijd voor een nieuwe masters of een re-sleave. Daar bestaat weinig twijfel over.


Thanks! Slave hoef ik mij geen zorgen over te maken?

En nog tips voor een nieuwe master? Of gewoon bij de dealer?


Slave ziet er goed uit en die pen hoort los te zitten. Aan die kant niets aan de hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks, vandaag de dealer bellen voor een nieuwe. Ik las dat de d=10.5 ook wel vervangen wordt door een d=11.
Nog tips voor een betere pomp? Misschien een pomp van een superduke oid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde gedoe gehad. Je verliest langzaam je druk en er komt lucht in het systeem.
Probleem de zuiger is harder de de sleave in je master. En laat dit dus uitslijten.

Ik heb een bus laten draaien en erin geperst. Works like a charm.
Had ook wel gezien op internet ergens dat ze er een andere opzetten ipv een nieuwe orginele.


Succes!

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:
Zelfde gedoe gehad. Je verliest langzaam je druk en er komt lucht in het systeem.
Probleem de zuiger is harder de de sleave in je master. En laat dit dus uitslijten.

Ik heb een bus laten draaien en erin geperst. Works like a charm.
Had ook wel gezien op internet ergens dat ze er een andere opzetten ipv een nieuwe orginele.


Succes!


Net een nieuwe besteld, wordt een 11mm pomp. Donderdag thuisgeleverd als het goed is Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Van welk model heb je een 11mm pomp gevonden? Ben benieuwd naar het effect.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Van welk model heb je een 11mm pomp gevonden? Ben benieuwd naar het effect.


De 10.5 is superseeded en wordt nu door een 11 vervangen.

Ik ben ook benieuwd of ie dan lichter schakelt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de master zijn bij de dealer revisiesetjes te bestellen.

Kan het zijn dat je de “verkeerde” vloeistof in de master hebt zitten waardoor rubbers oplossen?

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif