Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 8:59 Onderwerp: Probleem met terugschakelen |
|
|
Ik heb een vraag omtrent terugschakelen. Sinds een paar dagen heb ik af en toe problemen met terugschakelen op mijn 990.
Het voelt alsof de versnelling blijft ' kleven' . Vaak schakelt de motor prima, maar af en toe dus niet. Is met warme motor, en random.
Iemand een idee waar ik moet beginnen met controleren of wat er aan de hand kan zijn? |
|
Naar boven |
|
|
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 11:08 Onderwerp: |
|
|
Een "klevende versnellingsbak"= een koppeling die niet goed los komt.
Waarschijnlijk te weinig hydrauliek vloeistof en dan trekt hij lucht naar binnen.
Bij de koppelingshandel het vloeistof niveau controleren zal al veel duidelijk maken.
Als de vloeistof (let op: het is geen remvloeistof) weglekt is dat meestal op het motorblok bij de "nemer", daar zal dan een nieuwe o-ring in moeten.
succes
Wout |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 12:07 Onderwerp: |
|
|
Wout schreef: | Een "klevende versnellingsbak"= een koppeling die niet goed los komt.
Waarschijnlijk te weinig hydrauliek vloeistof en dan trekt hij lucht naar binnen.
Bij de koppelingshandel het vloeistof niveau controleren zal al veel duidelijk maken.
Als de vloeistof (let op: het is geen remvloeistof) weglekt is dat meestal op het motorblok bij de "nemer", daar zal dan een nieuwe o-ring in moeten.
succes
Wout |
Ik heb recent wel de master gereviseerd, dus daar lekt ie niet
Ik zal de slave even loshalen en controleren.
Kan het ook te maken hebben met de veer in de koppeling? |
|
Naar boven |
|
|
lc8tinus
Geregistreerd op: 5-6-2010 Berichten: 32
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 17:59 Onderwerp: |
|
|
als je koppeling goed ontkoppelt misschien olie restrictor voor versnellingsbak/koppeling achter je voortandwiel verstopt. |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 18:24 Onderwerp: |
|
|
Ik zal zometeen wat foto's uploaden.
Heb alles gecontroleerd en de master cilinder lekt voor de 3e keer in 2.5 jaar. Het lijkt er dus op dat de master niet meer helemaal fris is.
Verklaart wel waarom als ik twee versnelleningen terug wil schakelen dit moeilijk gaat.
Verder heb ik mijn slave ook losgehad en kwam in mijn beleving niet alles los.
Over half uurtje post met foto's en uitleg. |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 19:57 Onderwerp: |
|
|
Rikkert schreef: | Ik zal zometeen wat foto's uploaden.
Heb alles gecontroleerd en de master cilinder lekt voor de 3e keer in 2.5 jaar. Het lijkt er dus op dat de master niet meer helemaal fris is.
Verklaart wel waarom als ik twee versnelleningen terug wil schakelen dit moeilijk gaat.
Verder heb ik mijn slave ook losgehad en kwam in mijn beleving niet alles los.
Over half uurtje post met foto's en uitleg. |
Okee, hier de master cilinder met duidelijke druppel aan de onderzijde
Het lijkt mij, aangezien de zuiger in de master nu 3x vervangen is, de laatste keer een maand of 2 geleden, dat er iets niet fris is in de master.
Heeft iemand nog een goede gebruikte liggen of is het beter om een nieuwe te bestellen?
Hieronder de slave.
Klopt het dat de pen hieronder niet mee komt bij de demontage van de slave? In mijn beleven hoort de pen mee te komen namelijk.
Zo te zien is de slave in ieder geval niet lek
Alle tips zijn welkom! |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 20:04 Onderwerp: |
|
|
Tijd voor een nieuwe masters of een re-sleave. Daar bestaat weinig twijfel over. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2018, 20:06 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Tijd voor een nieuwe masters of een re-sleave. Daar bestaat weinig twijfel over. |
Thanks! Slave hoef ik mij geen zorgen over te maken?
En nog tips voor een nieuwe master? Of gewoon bij de dealer? |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 8:18 Onderwerp: |
|
|
Rikkert schreef: | StevenD schreef: | Tijd voor een nieuwe masters of een re-sleave. Daar bestaat weinig twijfel over. |
Thanks! Slave hoef ik mij geen zorgen over te maken?
En nog tips voor een nieuwe master? Of gewoon bij de dealer? |
Slave ziet er goed uit en die pen hoort los te zitten. Aan die kant niets aan de hand. |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 8:21 Onderwerp: |
|
|
Thanks, vandaag de dealer bellen voor een nieuwe. Ik las dat de d=10.5 ook wel vervangen wordt door een d=11.
Nog tips voor een betere pomp? Misschien een pomp van een superduke oid? |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 10:13 Onderwerp: |
|
|
Zelfde gedoe gehad. Je verliest langzaam je druk en er komt lucht in het systeem.
Probleem de zuiger is harder de de sleave in je master. En laat dit dus uitslijten.
Ik heb een bus laten draaien en erin geperst. Works like a charm.
Had ook wel gezien op internet ergens dat ze er een andere opzetten ipv een nieuwe orginele.
Succes! _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 10:31 Onderwerp: |
|
|
timieh schreef: | Zelfde gedoe gehad. Je verliest langzaam je druk en er komt lucht in het systeem.
Probleem de zuiger is harder de de sleave in je master. En laat dit dus uitslijten.
Ik heb een bus laten draaien en erin geperst. Works like a charm.
Had ook wel gezien op internet ergens dat ze er een andere opzetten ipv een nieuwe orginele.
Succes! |
Net een nieuwe besteld, wordt een 11mm pomp. Donderdag thuisgeleverd als het goed is |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 11:15 Onderwerp: |
|
|
Van welk model heb je een 11mm pomp gevonden? Ben benieuwd naar het effect. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 12:50 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Van welk model heb je een 11mm pomp gevonden? Ben benieuwd naar het effect. |
De 10.5 is superseeded en wordt nu door een 11 vervangen.
Ik ben ook benieuwd of ie dan lichter schakelt... |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 13:20 Onderwerp: |
|
|
Voor de master zijn bij de dealer revisiesetjes te bestellen.
Kan het zijn dat je de “verkeerde” vloeistof in de master hebt zitten waardoor rubbers oplossen? _________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
|