Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 23 Mrt. 2018, 22:39 Onderwerp: Pech |
|
|
Mijn ktm heeft de geest gegeven. Onderweg naar huis begon hij in te houden en te knallen. Vaker gehad en meestal gaat dat vanzelf over. Nu echter niet. Ik was toch bezig om de balansas keerring te vervangen en dus direct nieuwe olie, bougies, filters en de carburateurs schoongemaakt.
Helaas, geen effect, knallen en vlammen uit de caburateurs. Vonken doet hij dus.
Morgen breng ik hem naar Andre motors en moet hij maar kijken wat ik gemist heb. Wel een erg lange dag sleutelen.
Ad. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2677 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 23 Mrt. 2018, 23:16 Onderwerp: |
|
|
Ai. Vervelend. Klinkt toch als een carburateurs dingetje hoor. Laat nog even weten wat het dan is! Hoop dat het meevalt. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1466 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 10:10 Onderwerp: |
|
|
Balen man. Hopen dat het vlot opgelost is!
Horen inderdaad graag de oplossing/oorzaak _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2018, 11:38 Onderwerp: |
|
|
hij staat bij Andre en vrijdag moet hij weer goed zijn _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2018, 22:04 Onderwerp: |
|
|
helaas nog niet klaar.
Ik heb zelf de bougies vernieuwd, olie filters, benzine filter, luchtfilter en de carburateurs schoongemaakt, GEEN resultaat, blijft slecht lopen en ploffen.
Naar Andre motors en daar benzine druk gemeten, kleppen gesteld, nieuwe bougies [ ik krijg de andere nieuwe weer terug ] carburateurs schoongemaakt en bougie kappen omgewisseld en ook hun geen resultaat. De monteur vind mijn motor erg vies en denkt dat het de ontsteking kan zijn die van tijd is gesprongen [ kan dat al rijdend met 140? ] de ontsteking zelf en die is besteld en wordt vernieuwd. Anders kan het in de kabelboom zitten die erg vies is volgens hem.
Ik laat dit nog doen [ zit al op de €400 ] en anders neem ik hem mee naar huis en ga ik zelf verder en koop ik een 750 Africa twin want daar heb ik altijd lekker mee gereden en ik rijd nu toch alleen maar woon werk.
Ik houd jullie op de hoogte, Ad. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 2 Apr. 2018, 13:48 Onderwerp: |
|
|
Als het de ontsteking ook niet is dan heb ik nog een set carburateurs liggen van dit blok. Die kan ik dan overzetten. Moet ik dan nog aan de afstelling twijfelen of moet dat gewoon werken? _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6744 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 2 Apr. 2018, 22:54 Onderwerp: |
|
|
standaard afstelling moet gewoon werken.
ps.: Als je wil uitwissleen.. ik heb evt nog een setje liggen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2018, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Dik €500 afgerekend maar geen succes. Ze wisten het niet meer en dachten aan de generator.
Naar een vriend van gegaan en die had het euvel in een paar minuten. GEEN compressie op de achterste cilinder. S***t, had de monteur dat maar direct gedaan had me een hoop geld gescheeld.
Het is waarschijnlijk de klep die kapot is..
Nu heb ik van mijn oude blok de cilinder eraf gehaald, daar ga ik weer de kop van afhalen en die omruilen met de kapotte.
Ben benieuwd.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2018, 23:27 Onderwerp: |
|
|
ugh, damn! balen zeg, maar verder niets speciaals gemerkt? Begon te knallen schreef je in je eerste bericht. Deed hij dat voorheen ook?
Leeftijd motor en kilometerstand?
En wanneer zijn je kleppen voor het laatst gecontroleerd/gesteld?
Hoe knudde het ook is, ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dit zomaar ineens kan. |
|
Naar boven |
|
|
rene+adventure
Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2018, 11:44 Onderwerp: |
|
|
He Ad. Een tijdje niet meer van me laten horen op het forum maar zo nu en dan kijk ik toch nog eens. Lees van je probleem.
Onlangs had ik ongeveer dezelfde symptomen. Knallen, inhouden etc. Na wat zoeken het volgende vastgesteld.
Had de dr.Bean benzinepompmodificatie geinstalleerd. Alleen hierbij een heel klein foutje gemaakt. Had namelijk een van de miniscule gekartelde ringetjes niet op de juiste wijze geinstalleerd. Deze hoort namelijk tussen stud en printplaat in te zitten maar niet tussen printplaat en schroef. Dus niet bovenop printplaat maar er onder.
Doe je dit andersom dan gaat er oxidatie optreden waardoor de benzinepomp niet meer goed vonkt. Gevolg inhoudende of weigerende benzinepomp. Benzinetoevoer stokt en dus:
Knallen uit uitlaat, stotteren etc... Draai de pomp eens uit elkaar en kijk of er oxidatie op en rondom de studjes zit onder de printplaat. Zo ja schoonmaken. Ff schuren en wat zuurvrije vaseline eraan.
Bij mij was hierna alles in orde. Ringetjes natuurlijk goed plaatsen zoals omschreven in de handleiding van dr. Bean.
Hoop voor jou dat dit het probleem is !!. Zou zomaar kunnen...
(Ga er even van uit dat je de modificatie hebt. Anders natuurlijk contactpuntjes een nakijken van de benzinepomp.) _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 7:36 Onderwerp: |
|
|
Benzine druk is goed.
Dit blok heeft 70.000 gelopen, de kop die ik ga gebruiken 170.000. Ik wil wel de kleppen schoonmaken en inslijpen.
De kleppen waren/zijn net gesteld en toen heeft de monteur niets gemerkt.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2677 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Hee Ad,
Kleppen zijn relatief goedkoop voor deze motor. Als je gaat meten zou je best eens tegen uitgelopen klepgeleiders aan kunnen lopen bij de 'oude' kop. Dan is het wellicht beter om toch voor een nieuwe klep te gaan (en de 2e uitlaatklep ook te doen, het is mogelijk toch een keer echt te heet geweest in dit blok). _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 13 Apr. 2018, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb van het oude blok de kleppen net los gehaald en er is veel pitting bij de uitlaat kleppen en de veren zijn ook versleten, de lengte is 2 mm gemiddeld meer dan aangegeven..
Kan ik zo'n oude klep wel gebruiken als reparatie klep of kan ik beter twee nieuwe kleppen kopen en de zittingen inslijpen of ook nieuwe? De kop die ik wil gebruiken heeft 170k gelopen dus het was te verwachten. Ik kan denk ik beter de kop van het huidige blok repareren, heb ik mooi kunnen oefenen op deze kop.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2677 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 14 Apr. 2018, 6:22 Onderwerp: |
|
|
De veren zijn nieuw al die 2mm langer, don't worry.
Inslijpen alleen bij nieuwe zitting doen, ik denk dat de kop van je nieuwe blok dat helemaal niet nodig heeft. Even 'poetsen' met een nieuwe klep, voorkeur 2, en gaan. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2018, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Kleppen, seals en ringen zijn besteld. Bedankt,Ad.
Rijdt voorlopig op een africa twin. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
|