lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gezocht: Rade EVO6 scherm voor 990 adventure

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vraak!



Geregistreerd op: 12-2-2018
Berichten: 5
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 20 Mrt. 2018, 17:43    Onderwerp: Gezocht: Rade EVO6 scherm voor 990 adventure Reageer met quote

Ik ben op zoek naar een scherm wat helpt tegen het gebulder tijdens het rijden. De Rade EVO6 schijnt wel aardig te helpen en is qua looks ook niet verkeerd.

Wie heeft toevalig nog een Rade scherm liggen en is bereid die te verkopen?

Alvast dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Legolas



Geregistreerd op: 20-8-2013
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2018, 10:26    Onderwerp: alternatief voor evo6 Reageer met quote

bij mijne 990 is het scherm via spacers 2 cm naar voor geplaatst ... works like a dream smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vraak!



Geregistreerd op: 12-2-2018
Berichten: 5
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2018, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip Legolas. Die had ik nog nergens gelezen.

Ik neem aan dat je op alle 6 bevestigingspunten de spacers hebt geplaatst? Heb je kunstof of metalen spacers gebruikt?

En hoe lang bij jij? Ik ben zelf 1,85m. Ik vraag me af of meer of minder ruimte invloed zal hebben.

Ten slotte, heb je nog andere aanpassingen gedaan, zoals bv de spiegels wat ik ook wel eens lees?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 60

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2018, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik ben ook 1m85 en ben met zelfde experiment begonnen...
Momenteel heb ik onderste 2 schroefjes behouden en dan met ty-wraps de bovenste vastgezet nadat ik isomo geplaatst heb.(isolatiebuis in 2delen en links en rechts naast koplamp ertussen geperst zodat lucht door opening aan koplamp niet zijdelings wegschiet , maar de vacuum doorboort..)

Nog in testfase maar heb er deze week een 4u mee gereden en voelt het beste van alle zaken tot hier getest.

Spacers, tja, misschien mooier, keuriger, maar gaan de lucht dan niet weg naar zijkanten en blijft het gebulder dan niet??

Ik zal eens fotos nemen volgende rit!

Succes met alle experimenten,
Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vraak!



Geregistreerd op: 12-2-2018
Berichten: 5
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2018, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Wouter. Ik ga eens beginnen met de spacers, maar ben erg benieuwd naar de foto's van jouw oplossing.

gr Bjorn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2018, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Op http://www.ktm950.info
Is ook nog het e.a. aan scherm oplossingen gegeven.
Ook hieruit kwam dat het verhogen van de ruit. en het begeleiden van de luchtstroom (Ter preventie van het vacuum pakket).

Een van de betere oplossingen. thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2018, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik ben hier mee bezig geweest. Met het standaard scherm was niet te rijden. Ben 1.90 hoog. dozey

rade scherm, touring scherm getest. Dubbel scherm gemaakt, dubbel scherm met touring scherm gemaakt. Rade als dubbel scherm geplaatst. Achterste afzaagt en er daarna weer met tape op gezet.

Dagen lang aan het knutselen geweest, jas aan, helm op, snelweg op, nee. Het wordt minder, terug naar huis. Knutsel, knutsel en nogmaals een test rondje. Oh, my god. Er kwam geen einde aan.

Nu zit de zumo net achter het scherm, net doorboven heb ik hem afgezaagd. Vol in de wind, maar bevalt mij prima. Naja, eigenlijk is het klote. Binnenkort nog eens met het rade scherm proberen. Die ligt hier al een tijdje te stof happen, maar wil hem ook niet missen.

Want ook met het afgezaagde scherm is eigenlijk niet perfect. Stil is het wel, maar het ligt ook aan je helm. Met mijn Shoei Neotec systeemhelm is het super stil, met de Shoei hornet veeeel minder stil. Dan soms ook nog open met crossbril, dan liever onder de 100km/h blijven. rolleyes2

Het is een zoektocht en volgens mij voor iedereen anders. anxious

ps; kijk oook naar de spiegels, ga eens zonder die dingen rijden. ook dat maakt enorm veel verschil in de turbulentie. ik heb de Double Take en bevallen mij prima. Op de snelweg bijna geen dode hoek en lekker breed te zetten, in het bos tik/tak boom en later kan je ze weer recht zetten.



IMG_8046.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  202.99 KB
 Weergegeven:  153 keer

IMG_8046.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RIK84



Geregistreerd op: 30-10-2017
Berichten: 95
Woonplaats: Beek (Limburg)

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mrt. 2018, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verkoop wellicht binnenkort mijn EVO6 scherm. Ga voor de gehele unit van Rade met LED, maar die komt pas in april.
Dus ik laat je dan wel weten of het schermpje weg kan.

Gr Rik

_________________
KTM 950 adventure S '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mrt. 2018, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Rik, als Bjorn afhaakt heb ik interesse.

Frank

_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vraak!



Geregistreerd op: 12-2-2018
Berichten: 5
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mrt. 2018, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Rik, ik ben zeker geintereseerd. Kan je alvast laten weten welke prijs je in gedachte hebt (eventueel via pb)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Za, 24 Mrt. 2018, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Met mijn 1.95 zit ik ook altijd in de wind geloof ik. Originele scherm geprobeerd. Rade scherm zit er nu op (lijkt wel ietsje beter). Touring scherm heb ik ook nog op voorraad maar die vind ik per definitie al lelijk.

Tip met de spiegels ga ik ook eens proberen. Al eerder gelezen ergens anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif