Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Stijn Wambeke
Geregistreerd op: 10-3-2018 Berichten: 6
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2018, 19:02 Onderwerp: Aankoopadvies? Na een paar seconden rook uit uitlaat... |
|
|
Goede namiddag, ik sta op het punt een 950 Adventure te kopen. Ik weet een 2dehands staan van een oud leraar van mij, daar hij ook al 3de eigenaar is ontbreekt een stuk van de historiek. Vandaag ben ik naar de motor gaan zien, hij stond in een garage en reeds een hele tijd stil vermoed ik.
Informatie van de motor:
Model 4M, van 2004 dus en eerste keer ingeschreven in 2005. Die van 2004 blijken beter te zijn dan 2003 omdat van die het vliegwiel blijkbaar een zwak punt was.
Km stand: 36000km
Uitgevoerde werken/verbeteringen: nieuwe koppakking op 25000km, oliepomp koppeling en benzine pomp zijn vernieuwd.
De motor ziet er algemeen fris uit! De gewoonlijke gebruikssporen maar ziet er niet afgereden uit. Wat volgens mij ook de echtheid van de km stand aantoont.
Het starten ging heel vlot, met wat choke, de motor draaide onmiddellijk en klonk goed. Klaar voor een ritje, ik heb een klein ritje gemaakt van enkele kilometers (veel te weinig vond ik Het rijden voelde goed, schakelde vlot, stuurde supergoed, veel vertrouwen, voelde goed aan. Ook een mooie rustige vermogensopbouw. Bij het lossen van het gas was er ook weinig geknal wat blijkbaar aantoont dat gashuiskleppen niet uitgesleten zijn...
Bij aankomst zette ik de motor uit, 5 seconden later kwam er een witte rook uit beide uitlaten, meer uit de rechtse dan de linkse maar ik vond dit vreemd. De verkoper meldde dat hij de uitlaten een maand terug vervangen had, er stonden akra's op en hij had de originele opnieuw gemonteerd. Spijtig dat dit niet andersom is ...
OK, idee, we rijden nog een ritje en checken of het minder is, en inderdaad er was minder rook maar er was er nog. Dan nog een ritje en daarna nog een laatste... Toen was de rook ontwikkeling nog heel miniem, Ik vermoed dat dit is van stil te staan en misschien olie binnen in de uitlaten. Als ik in de uitlaten lichtte met mijn gsm zag ik dat de "plofplaatjes" erin nog helemaal blonken, dit toont volgens mij aan de uitlaten nog echt niet lang op de motor zitten. Ik geloof dit wel...
Ik heb de motor nog niet gekocht maar ik wil hem eigenlijk wel toezeggen, de prijs zit volgens mij ook correct.
Is er iemand die dit fenomeen ook reeds heeft meegemaakt?
Bedankt voor jullie reactie.
Groeten
Stijn
|
|
Naar boven |
|
|
vraptor
Geregistreerd op: 1-8-2011 Berichten: 192 Woonplaats: noord holland
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2018, 19:35 Onderwerp: |
|
|
Afhankelijk van de afstand die je gereden hebt, ervanuitgaande dat alles goed warm is zou dat denk niet moeten, of de waterpomp? Weet niet zeker maar heb j m boven de 6000 doorgetrokken? lees het koelvloeistof af, helder en niveau noh hetzelfde , geen 'spuiter'?? Heb dit alleen bij starten daarna niet meer als de motorwarm is.
Denk wel dat er andere formuleren zijn die nog advies geven👍
_________________ 950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019- |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2018, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Je geeft aan dat de motor 36000 km heeft gereden en een aantal reparaties aan het blok heeft gehad.
Wat mij betreft niet normaal bij deze (lage) kilometerstand.
Zijn er rekeningen van de reparaties?
Je zou aan de hand van het chassisnummer info kunnen inwinnen omtrent kilometerstand en onderhoudshistorie.
Verpalen in Krommenie verstrekt deze info regelmatig.
Wat is de prijs die de verkoper wil hebben?
Post eens een paar foto’s
_________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
Stijn Wambeke
Geregistreerd op: 10-3-2018 Berichten: 6
|
Geplaatst: Ma, 12 Mrt. 2018, 10:48 Onderwerp: |
|
|
Goede morgen,
De verkoper vraagt 5.000€ maar de prijs is nog bespreekbaar. Er is blijkbaar nog een probleempje geweest met de motor, bij het remmen op de motor steekt de motor olie naar buiten via de luchtfilter...
Ik weet niet of beide problemen aan elkaar gelinkt kunnen worden...
Ik weet niet of de verkoper het sympathiek ga vinden als ik hier openbaar foto's post van zijn motor...
Groeten
Stijn
|
|
Naar boven |
|
|
frenkie h
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Ma, 12 Mrt. 2018, 13:23 Onderwerp: |
|
|
kun je niet beter even verder kijken naar een iets betrouwbaars?
Zeker voor dat geld voor een 950
Ik heb 2 jaar geleden een 990 gekocht bij een dealer voor 5100 euro. Niet de mooiste wel goed onderhouden. Ik vond looks minder belangrijk dan technische staat.
frank
|
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Ma, 12 Mrt. 2018, 13:25 Onderwerp: |
|
|
Bel eens met een of meerdere LC8 specialisten en leg je bevindingen voor.
Wellicht is het iets eenvoudigs en zo te verhelpen.
in geval van (te) grote problemen laat je de motor bij de verkoper en kijk je verder.
_________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 12 Mrt. 2018, 19:18 Onderwerp: |
|
|
4 jaar geleden heb ik mijn (erg mooie) 04 950 gekocht bij een motorzaak,
voor 6000 euro
met ongeveer dezelfde km stand als deze nu, en dan zat er ook nog
een mooie set akra's op.
ik bedoel maar, is die 5000 niet een beetje stevig aan de prijs nu?
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 0:45 Onderwerp: |
|
|
Stevig aan de prijs of niet, met 36.000km op de klok moet die motor in principe probleemloos zijn al is het een machine van 13 jaar oud.
Schrijf het frame-nummer op, check dit met wat op het kenteken staan, bel een dealer op en vraag als ze in de computer kunnen kijken wanneer de laatste onderhouds-beurt is geweest.
Wel handig om de dealer vooraf in te lichten als je gaat bellen, maar je zal in de buurt vast een vriendelijke dealer vinden. Later moet je ook onderdelen halen en dat kan je daar dan ook doen.
Al lijkt het nog zo mooi, check deze gegevens! Better safe, than sorry! Als je het vreemd vindt tegenover de verkoper, dan klopt er al iets niet. Je koopt immers geen koekje.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 0:55 Onderwerp: |
|
|
Misschien ten overvloede...
check ALTIJD even het kenteken op rdw.nl, en check de 'status'pagina.
Controleer verder uiteraard of framenummer, kenteken en nummers op de papieren allemaal bij elkaar horen.
beschouw je aankoop als een zakelijke transactie ne laat je niet te veel meevoeren door emotie.
als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook vaak niet
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Stijn Wambeke
Geregistreerd op: 10-3-2018 Berichten: 6
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 9:33 Onderwerp: |
|
|
Ja, over prijzen gesproken. Als ik in België de 2dehands markt bekijk, merk ik dat alle prijzen rond de 5.000€ zitten. Al naar gelang de opties en km stand schommelen de prijzen...
Ondertussen ben ik bezig aan het informeren voor een andere motor, deze heeft iets minder km maar zou in perfecte staat zijn en met volledige historiek. Hij heeft er ook al akra's onder zitten... De prijs is wel vast en niet bespreekbaar, 5.500€. Volgens mij is deze nog iets te hoog en is hij 5.000€ waard. Ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht en bedankt voor jullie reacties!
https://www.2dehands.be/motoren/motoren/ktm/ktm-950-adventure-2005-399953435.html
|
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 12:45 Onderwerp: |
|
|
Uit België halen is écht een fluitje van een cent, bpm bereken kan met behulp van http://www.fastguzzi.nl/bpm/ Voor een KTM uit 2005 zal dat een slordige € 100,- zijn schat ik.
Keuring bij de RDW was met 5 minuten klaar, aanmelden, chassisnummer controleren, ja het is de motor zoals op kenteken staat en 's beste maar weer, veel plezier ermee zei de keurmeester.
Let wel, als je en motor uit het buitenland haalt als ALLE papieren erbij zitten, hier veel meer informatie. http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/249410/How-to-Motor-invoeren-importeren-uit-Duitsland-eno.html
Good luck en hou ons op de hoogte!
|
|
Naar boven |
|
|
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 13:28 Onderwerp: Re: Aankoopadvies? Na een paar seconden rook uit uitlaat... |
|
|
[quote="Stijn Wambeke"Als ik in de uitlaten lichtte met mijn gsm zag ik dat de "plofplaatjes" erin nog helemaal blonken, dit toont volgens mij aan de uitlaten nog echt niet lang op de motor zitten. Ik geloof dit wel...
Stijn[/quote]
zou het niet kunnen dat deze motor zo goed als nooit met originele uitlaten heeft gereden, deze originele uitlaten nu bij montage voor verkoop toch beetje gaan 'roken' ????
@stijn: uw laatste advertentie van hierboven, de grijze...
effe checken maar ik dacht dat de grijze modellen allen van bouwjaar 2003 waren, de eerste zeg maar. Pas later, 2004 .... komen de blauwe en oranje versies.
|
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 14:06 Onderwerp: |
|
|
De grijze met zwarte voorspatbord is inderdaad het 2003-model. Die gaan doorgaans weg voor 4000€ in België.
Die staat trouwens al een hele tijd te koop omdat de eigenaar die eerst (en nu nog) veel te hoog heeft geprijsd.
Persoonlijk zou ik niet voor het 2003-model gaan, tenzij de verkoper kan aantonen dat alle updates zijn uitgevoerd.
_________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
Stijn Wambeke
Geregistreerd op: 10-3-2018 Berichten: 6
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 17:02 Onderwerp: |
|
|
Goede namiddag, voor alle duidelijkheid, ik kom uit België... een LC8 forum uit België vandaar dat ik mijn vraag hier even gesteld heb.
@Trooper, ik dacht dit dus ook. Maar ik vond het nogal veel, maar is perfect mogelijk denk ik.
@Freebert, die grijze zou moeten een 2005 zijn volgens het chassisnummer. Er staat namelijk een 5M in het chassisnummer en volgens de KTM dealers is dit dan 2005, 3M is 2003, 4M 2004, enzovoort...
In bijlage vinden jullie nu ook wat foto's van de motor waarmee ik dit weekend testgereden heb... Deze motor is van mijn ex-leraar waar ik 2 jaar avondonderwijs motortechnieken heb bij gevolgd, hij heeft alle werken zelf uitgevoerd. Geen bewijsstukken dus, buiten deze foto's. Ik heb wel vertrouwen in zijn vakkundigheid daar hij leraar motortechnieken was. Jammergenoeg is die man sindskort gestorven en kan de deal met hem niet afronden, zijn broer verkoopt nu zijn motor. Hij heeft ook de uitlaten eronder gezet en de motor had idd nog nooit gedraaid met die uitlaten.
Het wordt een heel verhaal...
Groeten
Stijn Wambeke
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
82.21 KB |
Weergegeven: |
128 keer |
|
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
lc8-4.jpg |
Bestandsgrootte: |
71.98 KB |
Gedownload: |
164 keer |
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
lc8-3.jpg |
Bestandsgrootte: |
72.83 KB |
Gedownload: |
138 keer |
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
lc8-1.jpg |
Bestandsgrootte: |
61.87 KB |
Gedownload: |
168 keer |
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
lc8-2.jpg |
Bestandsgrootte: |
48.65 KB |
Gedownload: |
168 keer |
|
|
Naar boven |
|
|
Stijn Wambeke
Geregistreerd op: 10-3-2018 Berichten: 6
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2018, 17:07 Onderwerp: |
|
|
nog 2 extra foto's...
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
74.31 KB |
Weergegeven: |
8424 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
124.12 KB |
Weergegeven: |
131 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
|