Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lynxmania
Geregistreerd op: 9-4-2017 Berichten: 4
|
Geplaatst: Zo, 9 Apr. 2017, 14:54 Onderwerp: Motorproblemen |
|
|
Hallo,
Ik heb een tweedehands SMT gekocht van het jaar 2013. Hij heeft slechts 6000 km. De vorige eigenaar was bezig met verbouwingen en de moto heeft hierdoor 1 à 1.5 jaar onbeschermd buiten gestaan in weer en wind...
Ik heb deze nu ongeveer een dik jaar in mijn bezit. Ik heb er onmiddellijk een groot onderhoud op laten doen bij een officiële ktm dealer.
De enigste veranderingen die gebeurd zijn is de montage van 2 leovince uitlaten door de vorige eigenaar. Ik heb bij het onderhoud er de mapping laten opzetten voor de Akrapovic uitlaten waardoor hij beter rijdt. Misschien ook nog nuttig om te weten: de ketting en tandwielen zijn al bijna versleten. Ook waren de voorveren anders afgereld. Hierdoor denk ik dat de vorige eigenaar er continue wheelies heeft mee liggen rijden.
De 3 problemen:
Soms (4/10 keer) valt hij stil bij het vertrekken met koude motor. Dus ik trek op in eerste, ik trek de koppeling in en hij valt onmiddellijk stil. Geen schok of andere. Gewoon direct 'dood'. Net hetzelfde zoals je hem in eerste zet en je hebt de zijstandaard vergeten in te klappen. Ik start hem dan opnieuw en dan doet hij het wel terug goed... Elke keer laat ik hem een paar minuten stationair draaien vooraleer ik ermee vertrek.
De ktm garage heeft mijn koppelingshendel bijgeregeld, maar dat heeft dus niets geholpen.
Heel regelmatig blijft de gas precies hangen. Hij draait dan stationair rond de 2500 toeren. Dit begint hij meestal te doen wanneer de motor warm(er) is. Het voordeel is wel dat ik mijn gaskraan niet moet open draaien als er wat file is
Ik heb de gaskabel eens ingevet met kruipolie en dan gaat het een rit of twee goed, maar het probleem komt dan terug. De ktm garage heeft de kabel nagekeken, maar volgens hun is deze ok. Ze hadden wel voorgesteld om deze toch te vervangen indien het probleem zou blijven.
Bij het vertrekken met koude motor durft hij soms (5/10 keer) te haperen. Dus ik trek op en dan is het net alsof hij geen naft krijgt en wilt stilvallen. Ik heb het ook is gehad wanneer ik gewoon een constante snelheid aan het rijden was. Toen was ik ook nog maar net vertrokken (dus koudere motor) Hij hapert 3 tot 4 keer achter mekaar. Ik blijf dan de gaskraan op een contante open houden en het probleem lost zichzelf op.
Ik vermoed dat er ergens iets is aangetast door oxidatie of roest door het buiten staan, waardoor deze de problemen geeft. Wat denken jullie?
Alvast bedankt! |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 9 Apr. 2017, 17:14 Onderwerp: |
|
|
Tps verkeerd gesteld of defect. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 21:40 Onderwerp: |
|
|
ja kan, of koppelings-hendel-schakelaar. danwel idd zijstandaard interlock. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Lynxmania
Geregistreerd op: 9-4-2017 Berichten: 4
|
Geplaatst: Di, 24 Okt. 2017, 16:45 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ondertussen is de motor binnen geweest voor herstelling. Aangezien de garage het ook niet goed weet, hebben ze naar KTM zelf gebeld. Volgens KTM is de gasklephuis defect. Dit onderdeel kost 950€!!!! Volgens mijn garage geeft de tps juiste waarden aan. Ze geven wel toe dat de tps mogelijks slechte waarden geeft tijden het rijden, maar dat kunnen ze niet meten...
Wat zouden jullie doen? |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 25 Okt. 2017, 23:02 Onderwerp: |
|
|
Tp's vervangen... _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|