lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Blubber banden

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jan. 2018, 9:59    Onderwerp: Blubber banden Reageer met quote

Welke banden gebruiken jullie onder de lc8 voor de extreme blubber in deze natte periode van het jaar?

Momenteel rij ik met een Mitas E09 setje, vooral de voorkant mag wel agressiever, deze voorband is in droog wel leuk, maar op nat totaaal geen grip.

Bandenmaat voor 90/90-21" en achter 140/80-18".

Eerder had ik al eens Goldentyre GT723 besteld bij motorbandenmarkt.nl, maar deze konden ze toch niet leveren en kreeg mij geld terug. dozey

Alle tips zijn welkom! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jan. 2018, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Enduro competition voor, anything met grote nuppen achter. Terraflex was wal lachen in de maïsgrond. Kijk vooral naar de enduro banden en accepteer een wat beperkte levensduur.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jan. 2018, 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

goldentyre is chinese rommel..
michelin blijft wel een beetje de beste Nat weer band.

met blubber heb je voor gewoon iets nodig met scherpe noppen, en achter idd iets wat een beetje de blub goed lost.

M competition voor is idd een fijne keus. achter bijv een AC10.

ps: achter past eigenlijk niks op de originele velg natuurlijk. dus alles wat je in 140/80 pakt staat te recht, maar het gaat wel (deukjes gegarandeerd). of je moet al smallere velgen hebben...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jan. 2018, 2:30    Onderwerp: Reageer met quote

een nieuwe 1.85" voorvelg is onderweg en de 2.5" achtervelg met de 140/80 bevalt super. smug

De standaard voorvelg was niet echt rond meer, na ruim 8.000km offroad door portugal en spanje te hebben gereden. Links en rechts al eens weer recht geslagen met een hamer. Die standaard velg is echt super zacht. niet echt voor op stenen te rijden. rolleyes

Het moet natuurlijk niet zo zijn als ik een keer flink gas geef alle noppen weg zijn. Wat zit er trouwens onder een Super Enduro? bucktooth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jan. 2018, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Enduro competition voor, anything met grote nuppen achter. Terraflex was wal lachen in de maïsgrond. Kijk vooral naar de enduro banden en accepteer een wat beperkte levensduur.

Ooit achter iemand gereden met een terraflex, dat was minder lachen .. smiley

Eens met Steven. Rij zelf ok altijd met enduro competition voor en AC-10 achter (zowel op de 525 als de 950). Achter wel vaak vervangen maar die band kost ook vrijwel niets. Let wel op DOT merk als je op de straat rijdt

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jan. 2018, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Welke AC10 bandenmaat hebben jullie op een 2.5" achtervelg liggen? Zie hierrr de beschikbare maten, http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/products/ac10.html huh2


Welke Enduro competition wordt hier bedoeld, Enduro competition 4? want volgens mij zijn er meerdere types van.

Ben benieuwd hoe zo'n voorband zich houdt, hoeveel kilometer kan hier op gereden worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jan. 2018, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

de breedtste.. en dat is een 120/90: Enige verwarring.. waarom geen 140/80: Dat komt omdat Michelin eigenwijs de maat van het binnenkarkas opgeeft en niet de maat gemeten op de noppen (zoals de rest van de wereld doet): Ergo, de AC10 120/90 IS net zo breed en hoog als een 140/80..

http://www.mxbanden.nl/michelin-michelin-ac10-dot-vanaf.html?id=19225295&quantity=1


ps.: let wel, AC10 is wel DOT, maar een 130 km/h, dus geen 170... Bij 150+ liggen de noppen er wel echt af (als ie nog een beetje nieuw is).


M competition: ik bedoelde idd de IV, maar is niet zo verkrijgbaar meer... omdat ze nu een VI hebben (best wel andere band...)
https://www.oponeo.nl/motorbanden-details/michelin-enduro-comp-iv-90-90-21-54-r-front-tt?origin=shopping&gclid=EAIaIQobChMI2tfWl8n42AIVxJkbCh3Kig9AEAQYAiABEgJ2RfD_BwE

Die M-Comp-end VI (6) heb ik ook eens gebruikt maar daat was ik niet al te tevreden over: die middennopjes zijn te extreem dun voor het gewicht van de LC8.

Beste band ooit was eigenlijk de Baja, ook de voorband... Akelig dunne scherpe nopjes, die heel bleven... Maarja, niet meer te koop!


ps: ER is een bandentopic...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
frenkie h



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Do, 1 Feb. 2018, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

ik had vorig jaar voor de braboo een enduro comp IV voor en een pirelli scorpio xc mid hardachter echt een fantastische band en netjes heel gebleven.
uiteraard niet de beste band als je er veel mee over de weg rijdt.

niet overdreven duur volgens mij.
op de originele velgen van de 990 adventure

frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif