lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

longwayround....leuk ritje

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Jan. 2005, 23:30    Onderwerp: longwayround....leuk ritje Reageer met quote

http://www.longwayround.com

Quote:
A once in a lifetime adventure….

Setting off in London in April 2004, Ewan and Charley travelled through some of the most beautiful, and at times dangerous, terrain the world has to offer. Crossing over into mainland Europe, they rode through France, Belgium, Germany, Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia, Kazakhstan, Mongolia, Siberia, Alaska, Canada before arriving 115 days later at their final destination, New York City, USA.

Ewan McGregor: “Now it’s come to an end I can hardly believe that we’ve made our dreams come true and although at times its been very, very tough, the people and places on the way have moved and touched me to my core. It’s been a ‘Long Way Round’ but I’m glad to be home.”

Charley Boorman: “The trip has been incredible in itself but it’s the people in all the countries that we’ve met that have made it fantastic.”




Het zijn géén LC8-en, maar wel echte Allroad mannen.

Mooie site !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GranCandy



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 17
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di, 18 Jan. 2005, 9:39    Onderwerp: Re: longwayround....leuk ritje Reageer met quote

Theo.nl schreef:


Het zijn géén LC8-en, maar wel echte Allroad mannen.

Mooie site !


Hmmmm .... ik ben toch gewoon zónder filmcrew op vakantie te gaan wink Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Apuch



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 27
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 8 Feb. 2005, 22:31    Onderwerp: Re: longwayround....leuk ritje Reageer met quote

Theo.nl schreef:
http://www.longwayround.com

Het zijn géén LC8-en, maar wel echte Allroad mannen.

Mooie site !


In relatie tot LC8's is er wel wat meer te vertellen over dit verhaal. KTM (LC8) was namelijk hun eerste keus. KTM haakte echter af. Als je meer wilt weten kun je op http://www.advrider.com/ zoeken naar diverse threads over Long Way Round. De gemaakte docu is op Engelse en Amerikaanse TV te zien geweest en misschien nog te vinden via internet (KaZaa, Bittorrent etc.). Afhankelijk van de uitzending betrof het 6-7 afleveringen die de moeite waard zijn om te bekijken. Al was het maar omdat er van dit genre, motoren MET vering, niet al te veel op TV wordt uigezonden.

DVD kopen via hun site kan natuurlijk ook. Boek kopen EN DVD is net wat teveel van het goede. Ik heb alle afleveringen in DIVX formaat maar geen plek om te hosten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Nov. 2007, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Voor die liefhebbers:
De reis van die beide heren van Schotland naar Zuid Afrika hebben gemaakt is te zien bij BBC2....(sinds zondag 28-10-07)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klimrek



Geregistreerd op: 13-8-2007
Berichten: 26
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

hoi, ik kan iedereen de dvd aanraden. Ik heb hem zelf en we hebben hem in een weekend helemaal verslonden (steeds maar zeggen, nog een aflevering en dan toch nog maar eentje kijken) en dat terwijl het een 3 dvd box is!
_________________
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jul. 2008, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Het filmpje dat ze geen KTM's meekrijgen is hier te zien: http://www.filmpjes.nl/v/47686-Long-Way-Round-geen-KTM-s
_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Nov. 2008, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me zo"n soort ultimate survival verhaal. ziet er allemaal leuk uit maar er is altijd backup, leuk voor op tv maar not real.
_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Nov. 2008, 23:30    Onderwerp: mooie reis! Reageer met quote

Géén ktm omdat ktm-uk vond dat ze het niet gingen halen? Ongelooflijk! Ik heb alle dvd's en ze hebben het wel gehaald,ik baal wel omdat ik nu verplicht naar 2 bmw's moet kijken,beetje jammer. Wel een uitdaging! En de gs-sen zijn toch niet zo goed als iedereen zegt of vind. )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Di, 25 Nov. 2008, 0:02    Onderwerp: Re: mooie reis! Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Géén ktm omdat ktm-uk vond dat ze het niet gingen halen? Ongelooflijk! Ik heb alle dvd's en ze hebben het wel gehaald,ik baal wel omdat ik nu verplicht naar 2 bmw's moet kijken,beetje jammer. Wel een uitdaging! En de gs-sen zijn toch niet zo goed als iedereen zegt of vind. )


de man van KTM had gelijk met zijn advies

de trip was te vroeg gepland met name in Rusland waren diverse rivieren gewoon onbegaanbaar

die tatra kwam toevallig langs, voor hetzelfde geld hadden ze daar een week stil gestaan want ze waren er echt nooit overheen gekomen

ps: wel erg mooie tv en jammer dat ze de trip niet op een ktm hebben volbracht , ze gaven er zelf de voorkeur aan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Di, 25 Nov. 2008, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens KTM België waar ik vorige week een 990 Adv gaan testrijden ben diende KTM niet alleen 3 moto's te leveren, maar ook nog eens flink te betalen blank

Een sterke commerciële zet hebben ze natuurlijk niet gedaan. Desnoods stuur je met die bende toch je beste technieker mee (zou me niet verwonderen dat B... dat ook gedaan heeft) en zorg je koste wat kost dat die moto's de trip halen.

B... heeft het voordeel dat ze een schuif open trekken waaruit zoveel moto's vallen als je wil, met misschien nog een jeep bij om te volgen e.d. maar aan het succes van de GSA na die reeks te zien denk ik toch dat ze in Oostenrijk een beetje spijt hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mrt. 2009, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

er gebeuren ook vreemde dingen in de reeks..
de laatste episode van long way down zijn de twee heren en de cameraman zogezegd alleen op pad, ze komen een heuvel tegen en ze willen zien wie er het verst kan tegenop rijden.
doen ze dat toch wel met de 650 van Eve zeker....dat kind was al lang terug naar Engeland en hoe in godsnaam kunnen 3 motorrijders (alledrie op een 1200) een 650 meezeulen..
maar ja, een tv programma en geen reisreportage, he!

overigens wel een inspirerende reeks en 2 toffe kerels, hun attitude (en die van Nick Sands) hebben me overtuigd dat je een Adventure moet toestaan om af en toe tegen de grond te gaan zonder dat je dagen loopt te treuren over wat krassen en deuken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 12 Mrt. 2009, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

dikke klote serie

ok, die gasten hebben er wel gein aan gehad natuurlijk, maar dat was helemaal geen avontuur. Dat was gewoon een luxe outdoor vakantie.

Ik heb hier één DVD liggen met daar een aflevering op - wellicht de eerste - waarin je ziet hoeveel logistiek en personeel erachter schuil gaat . De rest wou ik al niet meer zien.

Ik heb me het boek wel gekocht, en het heeft een jaar geduurd eer het uit was, want die Ewan zat altijd maar te janken 1) van heimwee - notabene terwijl hij elke dag naar huis belde ! - en 2) omdat hij toch wel iets meer avontuur had verwacht furious3 . Maar ondertussen rijdt er dus wel een heel productieteam mee en zelfs voorop om her en der afspraakjes te regelen in bvb wokrestaurants waar mr. Ewan dan even voor de camera mag gaan staan wokken. wall

Heel het boek door rijden ze van de ene afspraak naar het andere rendez-vous, en telkens er iets verkeerd gaat openen ze hun portefeuille en regelen ze de zaakjes zoals enkel miljonairs dat kunnen. GS van Claudio kapot? Ah, dan kopen we gewoon een andere. Jeep kapot? Oh, we nemen wel een andere

en zo voorts en zo verder.

En inderdaad, die Tatra kwam als een geschenk uit de hemel, want die laatste kms hebben ze inderdaad geen meter kunnen rijden...

Maar het is wel goeie TV natuurlijk. toilet sick2

Geef mij dan maar de avonturen van Dan Walsh of Robert Edison Fulton Jr. thumbsup

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif