lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

FI lampje tijdens starten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Okt. 2017, 13:18    Onderwerp: FI lampje tijdens starten Reageer met quote

Hallo allemaal,

Weer eens een vraag voor de ervaringsdeskundigen. Vanochtend de motor gestart na 2 dagen stilstand.

3x een startreeks moeten doen waarbij de eerste 3 keer na 2 a 3 keer ronddraaien het injectielampje ging branden. Niet knipperen echter. Heb na elke poging het contact weer even aan en uit gezet.

Iemand dit wel eens ervaren?

Handig om te weten is dat het mindere starten is begonnen na het synchroniseren van de gasklephuizen. Deze stonden erg ver uit elkaar, desondanks startte hij met een druk op de knop. Ook na meerdere dagen stilstand.

Nu lijkt het met de week minder te worden. Ik hoor een klein plofje in de uitlaat voor hij aanspringt.

Heb nog niks gemeten of gecheckt aan de accu ed, dit doe ik vanavond. Weet wel dat de accu inmiddels 5 jaar oud is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Di, 31 Okt. 2017, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gooi er nog maar eens wat nieuwe symptomen in.

Afgelopen maandag na 2 dagen stilstand wilde de motor helemaal niet meer starten. Veel start cycles gedaan, draait mooi rond maar geen poging om aan te slaan. Knmv gebeld dit keer, startkabels eraan en je hoefde de knop maar aan te raken en hij liep.. laad stationair 13.8v bij volgens de wegenwacht auto.

Accu dacht ik, immers 5 jaar oud. Nieuwe accu gehaald, zelfde CCA. S avonds nog even opgeladen met de druppellader, gemonteerd. Volgende ochtend zelfde verhaal, weer niet starten. Alles loopt soepel rond maar niet starten of een poging daartoe. Heb hem aan de auto gehangen en weer super starten...

Ik snap hem niet meer, zelfs met een nieuwe volgeladen accu na een nachtje niet starten. Wel gaat telkens na een aantal keren ronddraaien en FI lampje branden.

Vind 1 nacht wel heel erg snel met deze temperaturen. Heb geen extra's op de motor die stroom kunnen vreten, alles in de vaseline gezet onlangs, geen breuken te zien. En als ik hem de accu meet zit hij mooi op 12,6 of hoger.

Iemand enig idee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif