lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

wat is een redelijke prijs voor een SE ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 9:17    Onderwerp: wat is een redelijke prijs voor een SE ? Reageer met quote

Hoi,
onlangs heb ik een ritje mogen doen op een 950 Super Enduro. Na één jaar zonder mijn 950 Adventure - die ik 8 jaar had - was het een aangename hernieuwde kennismaking met dit fameuze blok.
De hamvraag is nu: wat is zo'n beetje de dagprijs tegenwoordig van zo'n SE? Het exemplaar in kwestie had wel wat interessante, praktische opties, maar het zadel was zwaar gescheurd, de vork of het stuur was scheef en er waren wel nog wat dingetjes die ik minder boeiend vond. En toch was de prijs 6000 euro. Dat vond ik wel vervelend veel eigenlijk. confused

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb ik er €6500 voor betaald (30.000km, Safari tank, koffer dragers, GRP uitlaten). Hij is mij dat geld iig waard en dat is het belangrijkste.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

De SE is een lastig beestje. Ik heb er zelf ooit een nieuwe gekocht van KTM zelf en kon die na een jaar met slechts 6000km aan de straatstenen niet kwijt. Uiteindelijk is deze via via bij Terre (Johan) beland en tegenwoordig vind je ze niet meer onder de 6000€.
De SE is meestal gebruikt waarvoor ie gemaakt is, en dat zie je eraan. Dan kunnen 20000km's er zwaar gaan inzitten. Maar goed onderhoud is alles bij offroadmachines.
Ik blijf na vele LC8'en bij mijn stelling dat het makkelijker is om een Adv 'offroadwaardiger' te krijgen dan het is om een SE 'iets straatgerichter -lees: comfortabeler' te maken.

Succes met de keuze.

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

De grap is dat de persoon die mijn Adventure gekocht heeft, hem (nog) niet aan mij wilt terug verkopen. laugh3 "Hij is veel te goed, ik heb er veel te veel plezier aan", zegt ie. thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:

Ik blijf na vele LC8'en bij mijn stelling dat het makkelijker is om een Adv 'offroadwaardiger' te krijgen dan het is om een SE 'iets straatgerichter -lees: comfortabeler' te maken.

Ja? Ik weet het niet. De vering van die SE was relatief stug, maar niet echt hard zoals bij een racer. En er was een bagagerek op die SE gemonteerd, dus die was koffer- of tasklaar. Wat zou je nog meer moeten hebben om er mee op een ferm reisavontuur te gaan? Grotere benzinetank misschien ja. Eventueel een middenbok.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Sep. 2017, 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

Grotere benzinetank, een vorm van windprotectie en iets van deftige verlichting, een zadel waar je langer dan 2 uur op kunt zitten, een versterkt subframe, zijn de zaken waar ik zo meteen aan denk...en eigenlijk bestaat die motor al; De Adventure. Wat niet wegneemt dat een SE een beest van een verschijning is die tot de verbeelding spreekt!
_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif