Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Joski
Geregistreerd op: 14-6-2016 Berichten: 79 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Za, 16 Sep. 2017, 11:51 Onderwerp: Start niet |
|
|
Na het verwisselen van de spanningsregelaar en mijn adventure van 2007 wou starten om te testen dat mijn voorgaand probleem opgelost was is er weer een nieuw bijgekomen, hij start niet meer! Alles werkt normaal: lichten, dashboard,... maar de startmotor draait niet rond. De zekering van het startrelais is ook nog goed. Heeft iemand een idee?
Grtz
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Za, 16 Sep. 2017, 20:47 Onderwerp: |
|
|
Wat krijg er wel en geen spanning?
Loop even het "start" electrisch schema na van je wphb
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 17 Sep. 2017, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Kill-switch ?
Zijstandaard interlock ?
Neutral ?
Koppelingsswitch?
Dat zijn de inetlocks die bepalen of je wel of niet mag starten...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Joski
Geregistreerd op: 14-6-2016 Berichten: 79 Woonplaats: Bertem
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 29 Sep. 2017, 20:08 Onderwerp: |
|
|
wel vreemd dat die er afgevallen zijn bij het verwisselen van de spanningsregelaar
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Joski
Geregistreerd op: 14-6-2016 Berichten: 79 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Vr, 29 Sep. 2017, 20:32 Onderwerp: |
|
|
Het gaat over twee problemen die op hetzelfde moment zich voordeden maar los staan van elkaar. Deze zijn er niet afgevallen maar bewust afgehaald door de vorige eigenaar, dealer,...geen idee.
Het viel mij nu gewoon op. Maar ik veronderstel dat ik deze er het best terug opzet(als deze apart te bestellen zijn?) Maar ik denk dat ik hem ga binnen doen want er is duidelijk een probleem met de throttlebody. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Grtz,
Filip
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 29 Sep. 2017, 22:47 Onderwerp: |
|
|
als je zoekt hier op het forum (of internet) dan vind je er al snel vanalles over.
De secundaire gaskleppen verwijderen heeft voor en nadelen, en .. gaat meestal samen met het aanpassen van een mapping. Ze zomaar terugzetten is dus ook geen goed idee zonder ook de bijpassende software instellingen te controleren/ terug te zettten.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Joski
Geregistreerd op: 14-6-2016 Berichten: 79 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 18:04 Onderwerp: |
|
|
Ok, bedankt voor de info! Ik zal het eens opzoeken.
Enig idee wat het fluitsignaal is en waarom hij pas wilt starten als je de gaskraan eerst eens opendraait?
Grtz,
Filip
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 2 Okt. 2017, 17:49 Onderwerp: |
|
|
Fluitsignaal kan normaal zijn.
Dit is de stappenmotor die je hoort die spanning krijgt.
En hem in een bepaalde stand vast probeert te houden.
Hoe erg en of het normaal is kan ik je niet echt vertellen.
(Weet niet of dit bij de adv ook zo is, maar bij veel actuatoren etc. op mn werk wel)
Wellicht gaat er iets mis met het inleren van de kleppen. Dat hij pas het starten vrijgeeft als de gaskleppen dicht>open goed zijn ingeleerd.
Tis maar een ideetje.
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
|