Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:20 Onderwerp: Ronde kop |
|
|
Beste allemaal,
Vandaag gestart met een oliewissel en nog wat dingetjes.
Olie afgetapt, filter eruit, etc.
Bij het oil screen kapje moeten er 2 boutjes (sleutelmaat 8) los.
De voorste ging goed, de achterste blijkt een rondgedraaide kop te hebben.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid los
Opvallend is dat de vorige eigenaar of garagist alle bouten ENORM vast heeft getrokken, ik kreeg de aftappluggen nauwelijks los en er zaten geen ringen onder de pluggen!
Ruimte voor een tang oid is er niet,
iemand iedeen?
Thnx!!!
_________________ Om u, wij zijn.
Laatst aangepast door michelbijl op Zo, 27 Aug. 2017, 14:47, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:46 Onderwerp: |
|
|
Da's M6 hoor,
ik zou met een 6mm scherp ( liefst kobalt) boortje
de kop voorzichtig uitboren,
boortje zal waarschijnlijk mooi centreren in het holletje van de
originele boutkop.
niet te diep boren, totdat het dekseltje loskomt,
en waarschijnlijk zal je dan met een tang de rest van de bout
er zo uit kunnen draaien (de spanning is dan immers van de draad af.
suxes..
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:50 Onderwerp: |
|
|
Klopt M6, was een typevaudje (zie leerpunt verderop)
Gezien het feit dat het voorste boutje zo enorm vast zat, durf ik het eigenlijk niet aan de ander uit te boren. Ruimte voor een tang is er eigenlijk niet dus losdraaien met een tang zal ws niet lukken vrees ik.
Zijn er minder rigoreuze oplossingen denkbaar??
Grtzz
_________________ Om u, wij zijn.
Laatst aangepast door michelbijl op Zo, 27 Aug. 2017, 14:47, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:55 Onderwerp: |
|
|
het is toch een 990 of 950 neem ik aan?
daar is toch wel wat ruimte?
goeie kwaliteit griptang op de kop zetten, en dan draaien?
of met ijzerzaagje sleuf er in zagen en dan met slagschroevendraaier
losmeppen.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:03 Onderwerp: |
|
|
M5 zelfs. Kan bijna niet meer dan 20nm zijn. Sleufje of boren..
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:12 Onderwerp: |
|
|
Dank u wel allen!!!
Hij is eruit!
Met een waterpomptang kon ik nét over de M8 (echt waar!!) kop.
De waterpomptang supershardstrak en krachtig dichtgeknepen en toen kwam hij stukje bij beetje los. Het blok was inmiddels wat minder warm dan bij het losdraaien van de andere bouten, wellicht speelde dat een rol....
Hoe dan ook, morgen een tripje Verpalen met de auto....
Lekker spulletjes halen en weer verder spelen !!!
Dank voor de assistentie, (ook niet voor het eerst )
Wat een superforum!!!
Grtzzz!!!!
_________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:34 Onderwerp: |
|
|
gelukkig, maar...
dat sleutel 8 nodig is wil niet zeggen dat het m8 draad is hoor,
de draad is echt waar m6
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:46 Onderwerp: |
|
|
Daar zit 'm het misverstand. ik dacht dat een sleutel 8 altijd een M8 draad zou hebben, vandaar dat ik M8 schreef (en verkeerd corrigeerde)
De draad is dus M6, de boutkop maat 8.
Zo leer ik telkens bij
Thnx!!!
_________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 18:09 Onderwerp: |
|
|
Mijn lees fout.. correctie.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Laatst aangepast door StevenD op Zo, 27 Aug. 2017, 19:34, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 18:19 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Again.. m5!
En 6nm. Bijna vinger vast dus. |
het papieren oliefilter kapje is m5 ja,
maar het oliezeefdekseltje (waar het hier om gaat)
is m 6
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 19:35 Onderwerp: |
|
|
Ai.. ik ben echt verkeerd aan het lezen.. je heb gelijk 🤔
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 20:14 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Ai.. ik ben echt verkeerd aan het lezen.. je heb gelijk 🤔 |
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 22:43 Onderwerp: |
|
|
Let op! Die boutjes hoeven echt amper vast, meende zo uit mijn hoofd de boutjes (m6) van het zeefje 10 Nm en die van het oliefilter (m5) slechts 6 Nm. Het staat exact in de handleiding beschreven, maar draai ze niet te vast want dan heb je de poppen aan het dansen.
|
|
Naar boven |
|
|
TazerEdje
Geregistreerd op: 21-2-2013 Berichten: 102 Woonplaats: Lansingerland
|
|
Naar boven |
|
|
|