| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| michelbijl 
 
 
 Geregistreerd op: 16-10-2009
 Berichten: 228
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:20    Onderwerp: Ronde kop |     |  
				| 
 |  
				| Beste allemaal, 
 Vandaag gestart met een oliewissel en nog wat dingetjes.
 Olie afgetapt, filter eruit, etc.
 Bij het oil screen kapje moeten er 2 boutjes (sleutelmaat 8) los.
 De voorste ging goed, de achterste blijkt een rondgedraaide kop te hebben.
 Ik krijg hem met geen mogelijkheid los
       
 Opvallend is dat de vorige eigenaar of garagist alle bouten ENORM vast heeft getrokken, ik kreeg de aftappluggen nauwelijks los en er zaten geen ringen onder de pluggen!
 
 Ruimte voor een tang oid is er niet,
 
 iemand iedeen?
 
 Thnx!!!
 
 Laatst aangepast door michelbijl op Zo, 27 Aug. 2017, 14:47, in totaal 2 keer bewerkt
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:46    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Da's M6 hoor, ik zou met een 6mm scherp ( liefst kobalt) boortje
 de kop voorzichtig uitboren,
 boortje zal waarschijnlijk mooi centreren in het holletje van de
 originele boutkop.
 niet te diep boren, totdat het dekseltje loskomt,
 en waarschijnlijk zal je dan met een tang de rest van de bout
 er zo uit kunnen draaien (de spanning is dan immers van de draad af.
 suxes..
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| michelbijl 
 
 
 Geregistreerd op: 16-10-2009
 Berichten: 228
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:50    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Klopt M6, was een typevaudje  (zie leerpunt verderop) 
 Gezien het feit dat het voorste boutje zo enorm vast zat, durf ik het eigenlijk niet aan de ander uit te boren. Ruimte voor een tang is er eigenlijk niet dus losdraaien met een tang zal ws niet lukken vrees ik.
 
 Zijn er minder rigoreuze oplossingen denkbaar??
 
 Grtzz
 
 Laatst aangepast door michelbijl op Zo, 27 Aug. 2017, 14:47, in totaal 1 keer bewerkt
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 13:55    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| het is toch een 990 of 950 neem ik aan? daar is toch wel wat ruimte?
 goeie kwaliteit griptang op de kop zetten, en dan draaien?
 
 of met ijzerzaagje sleuf er in zagen en dan met slagschroevendraaier
 losmeppen.
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:03    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| M5 zelfs. Kan bijna niet meer dan 20nm zijn. Sleufje of boren.. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| michelbijl 
 
 
 Geregistreerd op: 16-10-2009
 Berichten: 228
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dank u wel allen!!! 
 Hij is eruit!
 
 Met een waterpomptang kon ik nét over de M8 (echt waar!!) kop.
 
 De waterpomptang supershardstrak en krachtig dichtgeknepen en toen kwam hij stukje bij beetje los. Het blok was inmiddels wat minder warm dan bij het losdraaien van de andere bouten, wellicht speelde dat een rol....
 
 Hoe dan ook, morgen een tripje Verpalen met de auto....
 
 Lekker spulletjes halen en weer verder spelen
      !!! 
 Dank voor de assistentie, (ook niet voor het eerst
      ) 
 Wat een superforum!!!
 
 Grtzzz!!!!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:34    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| gelukkig, maar... dat sleutel 8 nodig is wil niet zeggen dat het m8 draad is hoor,
 de draad is echt waar m6
   _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| michelbijl 
 
 
 Geregistreerd op: 16-10-2009
 Berichten: 228
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 14:46    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Daar zit 'm het misverstand. ik dacht dat een sleutel 8 altijd een M8 draad zou hebben, vandaar dat ik M8 schreef (en verkeerd corrigeerde) 
 De draad is dus M6, de boutkop maat 8.
 
 Zo leer ik telkens bij
       
 Thnx!!!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 18:09    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Mijn lees fout.. correctie. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 
 Laatst aangepast door StevenD op Zo, 27 Aug. 2017, 19:34, in totaal 1 keer bewerkt
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 18:19    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | StevenD schreef: |  	  | Again..  m5! En 6nm. Bijna vinger vast dus.
 | 
 
 het papieren oliefilter kapje is m5 ja,
 maar het oliezeefdekseltje (waar het hier om gaat)
 is m 6
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 19:35    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ai.. ik ben echt verkeerd aan het lezen.. je heb gelijk 🤔 _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 20:14    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | StevenD schreef: |  	  | Ai.. ik ben echt verkeerd aan het lezen.. je heb gelijk 🤔 | 
 
 
 
 
   _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| peter6480 
 
  
 Geregistreerd op: 10-11-2016
 Berichten: 374
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2017, 22:43    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Let op! Die boutjes hoeven echt amper vast, meende zo uit mijn hoofd de boutjes (m6) van het zeefje 10 Nm en die van het oliefilter (m5) slechts 6 Nm. Het staat exact in de handleiding beschreven, maar draai ze niet te vast want dan heb je de poppen aan het dansen.   |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| TazerEdje 
 
  
 Geregistreerd op: 21-2-2013
 Berichten: 102
 Woonplaats: Lansingerland
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |