lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Modificaties: SAS, Cat en 2/3e versnelling
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Aug. 2017, 11:39    Onderwerp: Modificaties: SAS, Cat en 2/3e versnelling Reageer met quote

Nu mijn 990 richting een ton ging heb ik hem ingeruild op een 1190. Nu zou ik daar de zelfde modificaties op willen toepassen als mijn 990.
Vraag is zit alles op de zelfde manier in elkaar.
Dus:
- Een weerstand van 21 k-ohm in de luchtmassameter
- Reductie op de 2&3e versnelling
- Akra mapping bij Cat verwijderen

_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
norwin



Geregistreerd op: 20-4-2015
Berichten: 97
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Aug. 2017, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Het zit sowieso niet hetzelfde in elkaar...

Naar mijn weten is het (nog steeds) niet mogelijk om de ECU aan te passen.
De tunningsbedrijven kunnen het nog niet, laat staan de doe het zelver.
(of dit moet recent nieuwe ontwikkelingen hebben gehad smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Aug. 2017, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Juist. Precies als bij de 990.
luchtmassameter? Dat is en was niet van toepassing.
Weerstand ipv electrische klep, plaatjes op de koppen en akra map bij uitlaat.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Aug. 2017, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

SAS kan je eventueel verwijderen, en de Cat ook met een andere set bochten.
ECU aanpassen is nog niet mogelijk naar mijn weten.
En de beperking op de 2de en 3de versnelling kun je wel uit zetten, die heet traction control smiley
De weerstand voor de LMM is niet nodig, tenminste nog niets van gelezen.
Maar op het advrider forum is wellicht wat meer info te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 31 Aug. 2017, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Een lijstje mods wink2

http://advrider.com/index.php?threads/1190-adv-r-mods.1183079/

1. rims are butter soft - a joke for a big adv bike tubeless? so the first pothole or rock you hit will bend the rim and you will HAVE TO INSTALL a tube - making the TPMS useless - so DID rims and even add a tube right from the start
2. The fuel pump - learn how to take the tank off - a) to access airbox and air filters - either install a Unifilter or check you have the KTM copy of the Unifilter which is a large gasket of foam sealing up the airbox perimeter b) to take the EFI fuel pump out and install a ZIP-tie or SS wire to lock the fuel pump top cap closed
2b. Your fuel tank is going to shed/leak black dust and block your filters turning them black, bike will stop - carry spare filters on overnight away trips
3. The stock steering damper is too light and non-adjustable - get a hyperpro
4. the stock windshield creates head-bobbing - drilll/cut 2 holes for pressure equalization.
5. the starter motors on all the early models were to slow/low RPM and had to swapped for faster RPM starter motors
6. the low stiction front fork seals are vulnerable to dirt ingress and blew - have them changed for regular seals which are tighter and more reliable.
7. the rear brake system overheats (due to exhaust heat - worsened by the metal bash plate if fitted) ) and should be recalled - design fault prematurely/commonly boils the 1190/1290 rear brake fluid turning it black - change the fluid for dot 5.1 higher boiling point fluid and add a cooler-mule
8. the rear brake return spring is way way to weak - swap the spring over for something 3 times the power to give some feedback to your foot.
9. The seat is going to cook your balls - add fiberglass cloth and air ducting side plates
10. Dongle is essential to turn off traction control permanently in the dirt - otherwise the bike wont allow you to pop the front "up" to avoid wheel damage item 1. above
11. Set the preload on the front close to max to prevent fork dive
12. the footpegs are too small - get wider ones
13. if you fit the bashplate - drill about 50 10mm holes in it to ventilate it fully on the front-right side - as much cooling air as possible - to prevent the exhausts (inside) from cooking the rear brake down-wind of this mini oven - otherwise you get rear brake fade similar to 7. above - but worse
14. Add cruise control - electronic version for long trips or your throttle hand will go numb
15. kick stand - larger base plate needed
16. barkbusters - even if you only use the metal part in summer
17. change the headlight bulbs to full LED - and also add LED spotlights too
18. Add dual 2 amp USB in place of the useless cigarette lighter
19. get the tank crashbars - lower type - these will save the tank from being punctured when you lowside in gravel
20. Get the tourtech GPS holder for 590 but modify it with the 2 extra brackets
21. the rear spring and lower pins were all too weak and got silently changed by dealers
22. the 17 tooth front is way too big - swap it for a 16T and a 45 rear to make slow speed u-turns easier on the clutch
23. get the touratech "mesh" headlight guard
24. the fuel tank quick-release valve is plastic - change it for a metal one
25. I have now removed my SAS system (SmartMoto Electronics Greece - via eBay) to stop the backfire on throttle closed turn entry and descents - well worth the effort - you have to remove the tank and also remove the airbox to do this mod - took about 2 hours. Good opportunity to clean all your air filters while doing this. No error lights.
26. Also ordered his Lamda O2 remove kit now - but not tried it yet - TBA

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 31 Aug. 2017, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Toch even voor de duidelijkheid benadrukken dat bij de 1190 de katalysator niet in de demper zit, maar in de collector. Als je die kwijt wil is het dus niet voldoende een andere slip-on te installeren, maar moet je de hele uitlaatbochten aanpassen.
Of je dan het SAS mag verwijderen als je de katalysator erin laat is voer voor discussie. Ik heb het in ieder geval (voorlopig) niet gedaan en ondervind geen nadeel (wel wat ploffen bij afschakelen zonder gas, maar niet storend). Ook geen EPC modificatie uitgevoerd, heeft naar mijn mening weinig zin aangezien de motor toch ride by wire is en de geselecteerde mapping en tractiecontrole het motorkarakter zal bepalen. In elk geval power genoeg voor een rijdende burn-out in 2e en 3e versnelling als je de tractiecontrole afzet, dus geen noodzaak voor modificaties.
Naar mijn mening is de 1190 motorisch gezien veel gebalanceerder dan de 990 waardoor al die ingrepen die we allemaal deden bij de 990 eigenlijk overbodig zijn: on/off is veel soepeler en er is tonnen power. Ik heb enkel de slip-on vervangen door een Remus Hexacone, voornamelijk om wat meer ruimte te creëren voor de rechter zijkoffer. Oh en een radiatorbeschermer en carterplaat geïnstalleerd. Dat is het zowat.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
norwin



Geregistreerd op: 20-4-2015
Berichten: 97
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do, 31 Aug. 2017, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

nou dat is een lange lijst smiley gelukkig heb ik vele nooit gemerkt lipsrsealed2

Van nr 3 kan ik zeggen dat ik er W20 olie in heb gedaan.
Voor 4 euro een uitstekende demper thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Sep. 2017, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

die gast op ADvrider is een modfreak, da's duidelijk.
De enige mods die ik nog wil buiten mijn skidplate en radiatorprotector, zijn mods om van m'n gekookte ballen af te raken. Die zijn bij de KTMdealer tegenwoordig te bestellen voor een 150€

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
norwin



Geregistreerd op: 20-4-2015
Berichten: 97
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za, 9 Sep. 2017, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Kwam het filmpje over nr 3 weer tegen, maar dan voor een paar euro hersteld!

Kwam deze mod volgens mij hier op het forum nog niet tegen.
Maar doormiddel van de olie naar je voorkeur kan je de standaard toch afstellen op je eigen wensen wink2
Ik heb W20 gebruikt (vork olie voor de cross) motor valt toch lekker snel naar binnen en toch een werkende demper indien hij wilt slaan smiley

https://www.youtube.com/watch?v=Tx33m_AUhig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Sep. 2017, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Een ander zadel wil ook helpen tegen het koken van je eieren.
Werkt beter dan de halfbakken oplossing die ze voor het standaardzadel verzonnen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Do, 14 Sep. 2017, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de antwoorden tot zo ver.

De functie van de SAS is volgens mij voldoende zuurstof in de cat krijgen, zodat deze de juiste temperatuur krijgt. Dus bij alleen verwijderen van de SAS zou je cat kapot kunnen gaan.
Juiste methode is dus volgens mij eerst je cat en daarna je SAS verwijderen. Bij de 990 moest er dan een weerstand in je luchtmassameter om de computer voor de gek te houden, dat je SAS nog functioneerde.

Ik wil mijn cat uit mijn bocht halen en geen nieuwe bocht plaatsen. Heeft iemand dit al eens gedaan?

Voor zo ver ik begreep, hoeft er geen aangepaste mapping geladen te worden, bij 5 minuten stationair lopen wordt deze vanzelf aangepast.

_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Do, 14 Sep. 2017, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

waarom verwijderen
je wint er geen vermogen mee
motor loopt prima met oem settings

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Sep. 2017, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Reden om de cat te verwijderen Koekeroe, is dat deze 650 graden wordt en dus de grootste hitte leverancier onder je kont. 2thumbsup
_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Za, 16 Sep. 2017, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

geen last van
alleen bij 36 graden stadswerk in spanje
succes

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Za, 21 Okt. 2017, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Om de cat te verwijderen zijn er twee opties. Een: cat open zagen, materiaal verwijderen en dicht lassen. Twee: mijn dealer biedt de mogelijkheid om voor 150€ er een nieuw stuk tussen te lassen, zodat je de verdikking van de cat helemaal kwijt bent.

Wat geniet de voorkeur?

_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif