lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppelingsvloeistof smurrie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jul. 2017, 19:40    Onderwerp: Koppelingsvloeistof smurrie Reageer met quote

Hallo allemaal,

Sinds vorige week eigenaar geworden van een 990 adventure uit 2008 met 950 blok. Bij de proefrit viel me het wegrijden in de eerste versnelling al op. Koud nog altijd hakkerig, wel iets beter, heb gezocht op het forum en ga ermee aan de slag.

Heb als eerste stap de vloeistof gecheckt en het bakje was heel erg smerig. Schoongemaakt ververst, ontlucht etc. Ook de hulp cylinder er even af gehad, zag er prima uit en droog.
Sproeiertje eruit gehad en schoon gemaakt, is een versie waar niks opstaat maar ik zie wel in ini mini gat. Wat zijn de voordelen van een 0,5mm sproeier?

Na 2/3 dagen echter het dekseltje eraf gehad en weer dezelfde drap erin. Ik had hem achter gelaten met verse Magura royal blood en meerdere malen gespoelt. Is dit een teken dat de hulpcylinder aan het overlijden is of komt dit ergens anders weg?

Hoor graag jullie ervaringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jul. 2017, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ook zijn dat je master cilinder aan het slijten is.
Het hoeft niet altijd de slave te zijn. thumbsup book2

Zolang die het blijft doen en niet lekt best prima toch?
Iest vervuilde olie lijkt mij niet een oorzaak van happende koppeling.

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jul. 2017, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dw .5mm heb ik geen goede ervaringen mee.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jul. 2017, 7:44    Onderwerp: Reageer met quote

De olie bij mij wordt ook snel vies (ook bij Husaberg; zelfde systeem). Ik heb er nu 5W vorkolie in werkt ook goed en is een heel stuk goedkoper.
Koppelingssproeier is bij mij standard (0.3mm) en doet het goed op de weg en in de duinen.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jul. 2017, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

als je direct na verversen meteen weer drap ziet, dan is dat meestal een teken dat het verversen gewoon veel te lang niet gebeurd was: vuil hoopt zich op en lost dan in de nieuwe schone vloeistof weer op. Doorspoelen helpt, maar niet al het opgehoopte vuil lost meteen op.

dus.. ofwel alles uit elkaar en schoonmaken, ofwel gewoon stug een paar keer verversen totdat het (redlijk) schoon blijft. Er zit maar heel weinig in het systeem.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Za, 8 Jul. 2017, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
als je direct na verversen meteen weer drap ziet, dan is dat meestal een teken dat het verversen gewoon veel te lang niet gebeurd was: vuil hoopt zich op en lost dan in de nieuwe schone vloeistof weer op. Doorspoelen helpt, maar niet al het opgehoopte vuil lost meteen op.

dus.. ofwel alles uit elkaar en schoonmaken, ofwel gewoon stug een paar keer verversen totdat het (redlijk) schoon blijft. Er zit maar heel weinig in het systeem.


Na 3x blijft het redelijk schoon inderdaad. Volgende stap is even de deksel van het blok af om de koppeling te bekijken, het hakkerige gedrag koud in de 1 blijft terugkomen. Wellicht is de blokolie ook heel lang geleden en is het met verse olie beter, we zullen zien.

Bedankt voor de reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 20 Jul. 2017, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

Het heeft geen zin om je dure euro's te verdoen aan een paar milliliter Magura Royal Blood. Even goed en vele malen beterkoop is de gekende LHM-vloeistof die bvb Citroën gebruikt in hun hydraulische schokbrekers. Scheelt factor tien of zo.

Goed mogelijk dat de koppelingsplaten niet perfect zitten zoals ze horen. Ze hebben een afgeronde kant en die hoort een bepaalde kant op te zitten. En er is dan nog die ronde springveel (exacte naam ontgaat me even) die een groef kan slijten waardoor ie hapt.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif