lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Radiatordop

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jun. 2017, 23:09    Onderwerp: Radiatordop Reageer met quote

Hoeveel bar hoort er op de radiatordop te staan bij een 990 , heb nl wederom last gehad van koelvloeistof over rechts bij even aan het gas hangen . Misschien ooit de verkeerde dop geplaatst ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

1.4 zo uit het hoofd. Zit het overloop vaatje niet te vol? Koud staat deze best op het minimum streepje.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 15:37    Onderwerp: Radiatordop Reageer met quote

Klopt 1.4 staat er bij mij ook op en vloeistof niveau koud op min , toch spuwt hij als een lama als ik even stevig doorrij , ik weet dat het een bekend probleem is en er is hier ook heel veel over geschreven . Ik heb de oplossing nog niet gevonden , dus mocht er nog iemand een suggestie hebben hoor ik het graag . alvast bedankt .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Waar is dit zo'n bekend probleem dan? Ik heb er al heel wat voorbij zien komen zonder hoor...
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Waar is dit zo'n bekend probleem dan? Ik heb er al heel wat voorbij zien komen zonder hoor...


Voorbij zien komen zonder probleem OF zonder dop? tongue

Meerdere machines hebben dat probleem, het reservoir is in principe gewoon te klein. Bijvullen help niet, hij gooit het er toch weer uit als de motor een keertje flink warm wordt, puur omdat er simpelweg te weining beschikbare ruimte is.

Waar staat het koelwaterniveau op wanneer de motor koud is? Is het nog zichtbaar? Nét op het minimum?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

als je het reservoir op max afvult bij koude motor.. ja dan gaat het er overheen. Maar als je koud op ~1/3 afvult, dan heb je geen problemen als het goed is.
Ja, het is niet het meest robuste systeem, maar het kan echt wel goed werken.

Ik heb de mijne vaak zat bij de rally tot in het rode lampje gehad.. en dan blijft het gewoon nivo goed.

- wel goed ontluchten (voorwiel effe omhoog zetten etc.. juiste punten volgens voorschrift ontluchten)
en check:
- radiator drukdop (en systeem) goed schoon? geen grijze slurry?
- waterpomp keering ok?
- thermostaat/fan-schakelaar ok?

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Wo, 7 Jun. 2017, 21:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 22:10    Onderwerp: Radiatordop Reageer met quote

[quote="StevenD"]Waar is dit zo'n bekend probleem dan? Ik heb er al heel wat voorbij zien komen zonder hoor...[/quote] Nee niet het probleem met de dop , maar het probleem koelvloeistof spuwen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jun. 2017, 22:06    Onderwerp: Radiatordop Reageer met quote

En jahoor , vanmiddag was het weer raak even aan het gas hangen , 200 aangetikt en de koelvloeistof verspreide zich rijkelijk over m'n rechterbroekspijp . bij thuiskomst hoorde ik het koelwater koken / borrelen . De fan slaat mooi op tijd aan en heb hem volgens de procedure afgevuld en ontucht .Hoe controleer ik de waterpomp keerring ? Wie heeft er nog tips waar ik mee geholpen ben ?

Laatst aangepast door john68 op Za, 10 Jun. 2017, 22:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jun. 2017, 22:08    Onderwerp: Radiatordop Reageer met quote

Ohja , nog bedankt voor de reactie's .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jun. 2017, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Tja... ontluchting of je heb echt een issue met de koppakking of afstelling. Vorig jaar nog 40km 200+ naar huis gerost door dld. Echt gwen overheat hoor... wel het absolute eind van mijn noppen band. 🤓
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2017, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=205&postdays=0&postorder=asc&highlight=koppakking&start=0

klinkt toch erg als koppakking...zie link

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2017, 14:31    Onderwerp: Radiatordop Reageer met quote

Idd Daan het verhaal lijkt erg veel op mijn beleving , alhoewel er niets te zien is van vuil koelwater of olie ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif