lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Andere spiegels ivm turbulentie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 9:05    Onderwerp: Andere spiegels ivm turbulentie Reageer met quote

Ivm turbulentie achter het standaard scherm of het rade scherm ben ik op zoek naar andere spiegels voor de ktm 990. Iemand tips?

Je ziet ook wel van die kleintjes naast of soms in de handkappen, vooral op naked bikes worden die kleine spiegels geplaatst.

Zelf heb ik al de doubletakemirror gezien, ook de duke spiegels, maar vindt ik niet heel erg mooi staan. Als iemand goede tips heeft, het liefst met een plaatje. graag!

Of moet ik voor de ktm 1190 spiegels gaan? Zijn deze beter qua luchtstroming?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

Wat bedoel je met turbulentie presies? Ik ga ervan uit dat je het geklapper van de wind bedoelt?

Ik heb zelf nu de dubbletakemirror's ivm wegklapmogelijkheid bij een off-road gebruik. Kan je zeggen dat deze spiegels niets doen tegen turbulentie. Zelfs het zicht is iets minder ivm lichte trilling van het materiaal (plastic).

Ik vraag me uberhaupt af of spiegels het verschil gaan maken bij turbulentie klacht.... Heb daar geen vertrouwen in. Daar komt het geklapper - denk ik - niet vandaan. Ik heb ook zo spiegels gereden. Ook geklapper. (wie heeft er een windtunnel Smile om te testen)

Rij momenteel zonder scherm (sinds een off-road ritje zo gelaten). Dat zou je voor de gein ook eens proberen. Ik meen het.
Geen enkel geklapper meer. Alleen wat gesuis van de constante rijwind (ipv geklapper). Allen boven de 150 km/hr moeten je spierballen aan het stuur trekken (gratis workout).

En >150 km/hr is op de snelweg toch bijna niet mogelijk.... Hier in Amsterdag iig.


Maar mocht je spiegels vinden die iest aan de turbulentie doen.... PLZ post het.

Groet, Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hai Dekster,

Met turbulentie bedoel ik inderdaad het geklapper van de wind.

Zonder scherm heb ik inderdaad ook gereden, dat rijdt super alleen als je een eind over de snelweg moet is dat teveel windvang. Daar heb ik de zaag in mijn scherm gezet, later weer een beetje hoger ne toen nog een beetje hoger. Stukje tape er overheen en klaar. De proefopstelling is klaar zo. (zie foto)

Echter was het nog steeds niet fijn. Als ik 10 cm hoger ga met mijn kont is het geklapper over. Als ik de spiegels eraf haal ook.

Nu het korte scherm eraf en het rade scherm erop gezet, en dan is het knapperen veel meer. Echter als ik de spiegels verwijderd is het klapperen over. Daardoor kom ik tot de conclusie dat het aan de spiegels ligt.

De double take away spiegels zijn niet veel anders, er waren ook andere optionele spiegels van ktm die je ook kon wegklappen heb ik ergens gezien. Maar die verschillen niet veel van de huidige dus dat is geen oplossing.


Let wel, het is voor iedereen anders en heel persoonlijk. De ene bestuurder is de andere niet, de een is langer, heeft langere benen of lichaam. Het ligt ook aan de helm en zithouding.

Zonder scherm rijdt echt fantastisch daar ben ik het mee eens, alleen als je naar spanje wil rijden is dat bijna geen doen. Tevens staat mijn navigatie zo naakt op het dashbord, ook daarom is een scherm of klein schempje wenselijk.

Zojuist nog bedacht en zal eens kijken als dat mogelijk is, de huidige spiegels inkorten. grin2

//edit ma 29 mei 20:14 uur
zonder scherm met spiegels geeft geen geklapper, omdat de wind recht op je af komt.
met scherm met spiegels geeft wel geklapper, omdat de wind om het scherm heen gaat EN om de spiegels.
met scherm zonder spiegels geen geklapper, (of iig niet veel) omdat de wind om het scherm heen gaat en de spiegels niets op vangt omdat die er niet op zitten.

Nog niet weer bezig geweest, morgen misschien. Maar hou dit topic wel even actueel. Als iemand end-bar spiegels heeft, of een tip dan hoor ik het graag!



IMG_4777.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  589.71 KB
 Weergegeven:  316 keer

IMG_4777.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mei. 2017, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil nog wel een keer testen met een dubbel scherm .
_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mei. 2017, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Is het niet eerder te zoeken in dat de spiegels de luchtstroom van je voorruitje verstoren/veranderen en dat daardoor je geklapper krijgt ?

thumbsup Maar een wild idee hoor idea2

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mei. 2017, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dat denk ik ja, de wind gaat om het scherm heen, dan tegen de spiegels aan en dan rammer-de-bam-bam tegen mijn helm. worried2

Vandaag al even bezig geweest, nog niet goed kunnen testen want het waaide knal-hard. De eerste indruk; het is niet slechter geworden.

Heb de huidige spiegels een eindje verbogen en een extra knikje gegeven. grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jun. 2017, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dit zou een mogelijke oplossing voor de turbulentie kunnen zijn.

http://corkydakar2016.blogspot.nl/p/shop.html



IMG_5122.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  162.03 KB
 Weergegeven:  362 keer

IMG_5122.JPG



_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zoert



Geregistreerd op: 29-4-2017
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jun. 2017, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:

Nog niet weer bezig geweest, morgen misschien. Maar hou dit topic wel even actueel. Als iemand end-bar spiegels heeft, of een tip dan hoor ik het graag!


Zoiets?
http://www.ebay.de/itm/2X-Motorrad-Spiegel-Lenkerenden-Lenkerspiegel-Aluminium-Ruckspiegel/391674783182?_trksid=p3693.c100102.m2452&_trkparms=ao%3D1%26asc%3D20140212121249%26meid%3Dd68ce4c7546b4675ba6cb1a425e18e98%26pid%3D100102%26



IMG_0031.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  401.92 KB
 Weergegeven:  339 keer

IMG_0031.JPG



IMG_0030.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  432.18 KB
 Weergegeven:  537 keer

IMG_0030.JPG



IMG_0029.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  434.74 KB
 Weergegeven:  364 keer

IMG_0029.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jun. 2017, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Die zullen geen turbulentie geven nee rolleyes
Mooi spul voor weinig geld thumbsup

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jun. 2017, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen week 30 minuten met het rade scherm snelweg gereden, onderweg nog gestopt en de verbogen spiegels eraf gehaald, geen verbetering. Bij thuiskomst piepjes in de oren, met aangemeten oordoppen in, 30db filter en Nexx xd1 helm.

Dit is knudde, vandaag wordt een testdag en het korte afgezaagde korte scherm alweer geinstalleerd. Nu even eten en dan ga ik testen totdat ik er bij neer val. 2thumbsup

Heb al een aanbieding van een ktm dealer gekregen om te rijden met de 1190 spiegels, "draaien we de spiegels van een demo af, ga maar een uur te rijden, als ze bevallen hou je die maar, bestellen wij wel weer nieuwe."
1190 spiegels kosten rond de 80,- euro per stuk, valt nog mee. dus die optie hou ik even achter de hand. Want met het rade scherm en ZONDER spiegels werkt ook niet bij mij.

Met de standaard spiegels die ik lager heb gemaakt en iets verbogen met een tweede knikje is het aardig beter geworden. Foto zal ik staks plaatsen.

Wordt vervolgd... vandaag nog. Jiaahaaaa!! grin3 grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jun. 2017, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

je hebt basically 2 keuzes:

1, je probeert achter het scherm, in de luwte te komen. Dat is lastig als je lang bent (lees, lange rug hebt). Ik ben 1m90, maar heb relatief korte rug: originele lengte 950/990 scherm is dan eigenlijk echt te kort, tenzij je biven de 160 rijdt, achterop het zadel zit en voorover leunt (in Kini-houding smiley ), en dan is het met zijwind altijd nog zoeken naar dar ene kleine plekje wat ok-ish is. Met een klein opzetschermpje (touratroep), of (beter) een extra spoilertje er bijop /voor: dan is de luchtstroom net iets hoger en is het bij 140 voor mij te doen, maar het blijft een smal ruitje. Maar goed een schuurdeur voor je neus is ook niks.

2, je probeert met je helm in de onverstoorde lucht te komen, weg van gebulder, alleen winddruk tegen je hoofd. Hiervoor moet je afhankelijk van je lengte en aardig stuk van je ruit af zagen (5cm minstens?)

daarnaast zijn er heel veel compromissen gedacht (zoals ''colafles'-drop vormige sleufjes onder in de ruit boren/zagen) die voor minder onderdruk achter de ruit zorgen waardoor je aan de randen van het stromingsgebied minder gebulder krijgt. Maar meestal helpt dat een 'beetje' en t voor iedereen e juiste kant op thinking2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jun. 2017, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt helemaar Dr_Bean, het wordt een schuurdeur of niks. Na vele malen testen, weer naar huis, snelweg weer op, tegen de wind in, afrit/oprit en weer terug over de snelweg ben ik er he-le-maal klaar mee! lipsrsealed2

Na veel gezaag kan ik zeggen dat dit (voor mij) het beste is. 8 cm van het scherm af gezaagd en een beetje ronder gemaakt aan de bovenkant, want het oog wil ook wat.

Eerst had ik het scherm nog lager en dat beviel ook wel, net boven mij navigatie scherm. Dat stukje heb ik er weer op geplakt. Al menig mensen zeggen; je gaat er zo toch niet mee rijden, maar een proefopstelling hoeft niet bling bling te zijn.

De doorslag was toch wel om de spiegels lager te maken. Als ik de huidige knik in de spiegels groter zou maken kon ik niet achter mij kijken. De spiegels konden niet ver genoeg naar binnen. Daarom heb ik er nog een extra knikje in gemaakt.

Misschien ga ik binnenkort de spiegels nog iets later zetten en het knikje nog iets verder door buigen. De verf is eraf gebarsten, maar nogmaals, proefopstelling. grin


Ook heb ik bar-end spiegels van Zoert bekeken. Dat is in principe dé oplossing. Alleen als je valt zijn ze aan diggelen als je pecht hebt.

Rottweiler heeft hier een hele mooie oplossing voor, zie dit filmpje en deze link naar hun website, alleen vindt ik 229,- USD nogal een beetje erg veel geld voor een setje spiegels.


Een hoog scherm voor mij, dat moet echt een schuurdeur worden zoals hier wordt gezegd. Dat is ook niks, dit is ook niks, met het Rade scherm had de moto een prachtige uitstraling. Het moet zo eerst maar, ik weet het anders ook niet.

Ook het befaamde dubbele scherm heb ik getest. Meer ruimte en later minder ruimte ertussen, boven een beetje meer als onder. Vele ritjes gemaakt en weer terug naar huis, dit is het ook niet. Het is allemaal een beetje knudde.

Misschien ga ik nog proefrijden met de 1190 spiegels als ik daar zin aan heb. Ik zal kijken voor een betere helmmuts en zien als er een kraag is voor mijn Nexx XD1 helm. Als ik mijn hand op de snelweg onder tegen het wandkussen aan houdt wordt het aanzienelijk stiller. Dat is wat ik zoek, het is allemaal acceptabel. Maar twee uren of meer over de snelweg heen touren is op deze manier geen pretje.

Hier nog wat foto materiaal, van de spiegels zijn onscherp geworden. undecided undecided



IMG_4858.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  658.52 KB
 Weergegeven:  316 keer

IMG_4858.jpg



IMG_4857.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  859.81 KB
 Weergegeven:  266 keer

IMG_4857.jpg



IMG_4856.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  822.38 KB
 Weergegeven:  256 keer

IMG_4856.jpg



IMG_4855.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  905.05 KB
 Weergegeven:  263 keer

IMG_4855.jpg



IMG_4854.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  878.96 KB
 Weergegeven:  235 keer

IMG_4854.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jun. 2017, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

nog eentje van mijn tape scherm. een nieuwe ligt al in de garage en kan ik deze mooi als mal gebruiken maar misschien maak ik deze nog iets ronder. Het zaagt makkelijk als je weet als deze niet permanent blijft zitten. 2thumbsup


IMG_4859.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  658.75 KB
 Weergegeven:  239 keer

IMG_4859.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Smeets



Geregistreerd op: 3-5-2012
Berichten: 22
Woonplaats: s'Gravenvoeren (B)

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 11:34    Onderwerp: mijn bevindingen. Reageer met quote

Hallo,
Ik (1.96 m.) ervaar net zoals vele het wind gebulder als storend.
Ik heb ook van alles geprobeerd en ervaar het verhoogde scherm met een lucht gleuf ter hoogte van bovenkant dashboard als comfortabelste. maar de looks willen ook wat...
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb ook zonder schermpje gereden ( te veel windbelasting op snelweg)
Heb een rally scherm besteld (werd toen al beter)
heb alpine oordopjes laten maken (hielp mij niet echt van het geklapper af)
ben stille helmen gaan testen (Schubert c3 pro/ E1, nolan N104, shoei gt air) en het wind gebulder werd echt niet veel minder. Ik reed zelf met een airoh S4 (niet echt een stille helm dus!!)
Daarna heb ik het rally schermpje iets voorover gezet (max voorover gedrukt dan haal je een cm of 4)door het scherm alleen met de onderste 2 boutjes vast te zetten, en de links en rechts van de koplamp verticaal achter het scherm een stevig plak foam te plakken, zodat luchtstroom over de koplamp achter het schermpje terecht komt en de luchtstroom verbreekt. Deze oplossing is voor mij nu ook rijdend met een Nexx xd1 zeer acceptabel. Ik zou zeggen als je toch aan het testen bent probeer deze optie eens.
Gr. Roy,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

Smeets,

Heb je daar een foto van, van deze opstelling ?
Ik zou dat graag eens zien.
Ik heb ook een Rally scherm. Hiervan ben ik ook niet helemaal tevreden, maar het ks het minst slecht tot hiertoe.

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif