lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tandwiel verhouding
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tonnes



Geregistreerd op: 2-10-2006
Berichten: 13
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 14:49    Onderwerp: Tandwiel verhouding Reageer met quote

Hallo allen,
Ik heb een "gewone" Adventure en ben aan een nieuwe kettingset toe.
Ik sta te twijfelen om achter een 45 tands ipv 42 tands tandwiel te nemen. Voor heb ik 17 tanden. Iemand daar ervaring mee? Ik rij voor 98% op asfalt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Badtzmaru



Geregistreerd op: 14-8-2013
Berichten: 111
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik reed altijd met een 16/45 verhouding. Redelijk extreem, maar persoonlijk vond ik het heerlijk!en elke dag het hele jaar door woon/werk ermee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 638
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij hetzelfde... Ik ga niet meer terug naar origineel.
_________________
990 R & fe450 & Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6073
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

veel mensen nemen voor een 16 (met achter origineel 42). das bijna hetzelfde als 17-45.

voordeel: alles iets korter voor het nederlandse binneweg verkeer. Alleen als je veel lange afstanden snelweg rijdt dan is dat misschien een klein nadeel. Topspeed is niet lager met 16-42.
Met 16-45 is de topspeed iets lager en loopt ie net wel/net niet in de toerenbegrenzer. Maarja, who cares bij 220km/h?

met 16-45 loop je wel veel meer kans op artikel-5-jes thinking

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat de snelheidsmeter met andere tandwielen afwijken ?

Correctie : nog meer afwijken ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6073
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

sensor zit op het voorwiel ...

dus met 16-45 gaat ie afwijken/doet ie rare dingen smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tonnes



Geregistreerd op: 2-10-2006
Berichten: 13
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie wel voor de snelle reaktie. Het wordt dus een 45 tands achtertandwiel. Het voortandwiel laat ik nog even met 17 tanden en kan ik later nog aanpassen mocht het nog niet naar m'n zin zijn.
De snelheidsmeter is toch al niet nauwkeurig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

hoeveel kilometer heb je met de kettingset gedaan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tonnes



Geregistreerd op: 2-10-2006
Berichten: 13
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Er staat nu 26k op maar ik heb hem pas 8k. Ik weet niet hoe zuinig de vorige eigenaar er mee is geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 957
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een R, en nu 24000km.

Binnenkort ook tijd denk ik voor een nieuw setje.

Is dit goed ? http://www.jossmit.nl/contents/nl/d12952_kettingset_KTM_1190_Adventure.html

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, was benieuwd naar de km-ters.

Heb mijn vorige 1190 ADV met 30K op de klok ingeruild, ketting en tandwielen waren volgens mij nog in orde.
Had er wel een smeersysteem op zitten.

Maar een paar tandjes groter achter zal de bike nog meer 'leven' geven begrijp ik ?
Wat wil men er mee oplossen ? Trekt hard zat toch ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6073
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

hoi.. realiseerme nu pas dat we hier in het 1190 forum zitten.. omdat je opende met 'gewone adventure'.. nam ik aan 950/990.


weet niet of de overbengingsverhoudingen van de 1190 beetje hetzelfde zijn.

maar in algemeen: kortere overbenging geeft idd meet 'leven'aan de bike.. voorwieltje vaker de lucht in, meer versnelling om te kiezen,

maar ook meer toeren op de snelweg, meer doorschakelen bij het optrekken...

net wat je zoekt

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2153
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

De bak verhouding is exact gelijk gebleven dus de tandwiel verhouding gaat nog op. De standaard 1190 heeft wel een andere verhouding door de 17/19 wielen is wel wat anders.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1132
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had vroeger een 990 en nu een 1190 R. Op de 990 ben ik voor een 16t voortandwiel gegaan omwille van het eerder bokkerige motorkarakter in lagere toeren (stadsverkeer...). Omdat de 1190 het veel beter doet in die lage toeren en meeeer dan genoeg koppel heeft om vinnig op te trekken in gelijk welke versnelling vanuit gelijk welk toerental voel ik geen enkele nood om de tandwielverhouding van mijn huidige motor aan te passen.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 957
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ik had vroeger een 990 en nu een 1190 R. Op de 990 ben ik voor een 16t voortandwiel gegaan omwille van het eerder bokkerige motorkarakter in lagere toeren (stadsverkeer...). Omdat de 1190 het veel beter doet in die lage toeren en meeeer dan genoeg koppel heeft om vinnig op te trekken in gelijk welke versnelling vanuit gelijk welk toerental voel ik geen enkele nood om de tandwielverhouding van mijn huidige motor aan te passen.


Is dit goed voor de 1190 R ?
[url] http://www.jossmit.nl/contents/nl/d12952_kettingset_KTM_1190_Adventure.html[/url]

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif