lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gezocht: Laag ruitje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Do, 27 Apr. 2017, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eventueel een Rade Evo 6 voor je te koop.
Voor 90,- op te sturen of op te halen (en gelijk te monteren) in Arnhem.

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 27 Apr. 2017, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

je hebt pb thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:
Grappig al jullie over het ruitje beginnen. Vandaag mijn rijbewijs opgehaald, de KTM 990 Adv R stond al enige tijd in het de schuur te wachten. De eerste paar kilometer op de snelweg zei ik tegen mijzelf, dit is knudde, een hoop gebulder en niet relexed rijden. Dan was vol in de wind zitten op de lesmotor ook vermoeiend, maar dit is ook niks.

Ik ben 1.90 m, als ik een beetje met mijn kont uit het zadel kom is het gebulder over. Zo'n 10 a 15 cm hoger is het gebulder veel minder en zit ik (denk ik) met de helm volledig in de wind.

Wat is wijsheid? Het ruitje inkorten? Hoeveel? Of een opzet stukje kopen? Wil dit jaar op de motor naar Marokko dus heb een lange rit voor de boeg.



Graag uw advies.

Anders moet ik ook ergens een ruitje op de kop tikken, en die afzagen of mee testen. Anders zet ik de zaag in mijn eigen, maar als het dan niet bevalt.... heb ik niets meer.


Kan ik trouwens ook testen om zonder ruitje te rijden? Heb hem al los gehaald, maar dan zit dat stukje van de tellerunit/plastic/dinges heel losjes. Kan ik daarmee even de snelweg op racen of gaat dat mis?



Heb die van mij net lekker een stukje ingekort. En zit hierdoor lekker contant in de wind Smile

Ga ook ooit nog eens een dubbellaags ruitje proberen.
Zodat het vacuum pakket achter je ruitje ook weggeblazen word. Zodat je geen gebulder heb Smile Te zien op alle nieuwe motoren zowat

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Heerlijk fijn! Hoeveel heb cm heb je eraf gehaald? En hoe lang ben jij Timieh?

Vanmiddag nog even een blokje om geweest, maar boven de 80 km/h is het allemaal gebulder, ga ik een beetje staan dan is het meteen over en hoor ik frisse wind zingen!

Van Ger964 heb ik het Rade windscherm gekocht en gaat hem opsturen, dat eerst proberen. Heb ik ook meer ruimte voor mijn navigatie en andere meuk die ik wil inbouwen. smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Za, 29 Apr. 2017, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

1.90 1.94 ofzo thumbsup book2 laugh 2thumbsup
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 29 Apr. 2017, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag het RADE EVO 6 scherm van Ger in ontvangen, meteen gemonteerd en hup de snelweg op. Het is beter geworden, absoluut waar, maar het probleem blijft.

Daarna heb ik beide spiegels verwijderd, weer de snelweg op en het probleem blijft.

Met het standaard scherm heb ik meer gerommel in mijn helm, nu met het Rade scherm is het beter, maar nog steeds is het niet relexed rijden. Dat ga ik geen 20 minuten uithouden. Echter als ik met mijn bips 10 cm vrij kom vanaf mijn buddyzit is het goed en hoor ik kristal-helder wind geruis.

Morgen of maandagmiddag ga ik ook nog even proberen om zonder windscherm te rijden, echter wou ik mijn navigatie (garmin zumo) daar straks achter verstoppen. Een klein windschempie blijft dus wel wenselijk. smug

Iemand nog een ruitje over? Mag eventueel beschadigd zijn want de zaag gaat er toch door om in te korten. rolleyes

Hoeveel cm eraf kan gaat timieh mij misschien wel vertellen??? happy Of moet ik het in stapjes van 2 cm per keer doen? Wat is wijsheid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Apr. 2017, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben begonnen met :
+/-5cm eraf. Heb het stukje nog liggen. Kwam hem toevallig tegen. Is evt. te gebruiken als malletje of dergelijke haha.

Heb ergens ook nog foto's van een ruitje die net wat verder ingekort was.
Als de KTM weer lekker ready to go is dan ga ik deze een mega stuk inkorten tot net het dashboard en dan het orginele volledige scherm eropzetten.
Met dat dubbele laag idee.

Dit idee: (meer info: http://www.ktm950.info/how/Farkels/adventure/double%20windscreen/cyborg.html)

Goodluck Smile thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Apr. 2017, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Yes, zo bedoelde ik Timieh!

Gisteravond nog even 84 pagina's doorgelezen, hier is het dubbbelscherm heel mooi gemaakt http://advrider.com/index.php?threads/windscreen-disgust-again.210188/page-70#post-17911319

En zie ook deze oplossing, ruitje ingekort en groot opzetstuk gemaakt, ook wel mooi, http://advrider.com/index.php?threads/windscreen-disgust-again.210188/page-64#post-16163738


Standaard vindt ik hem mooi, het liefst doe ik een oplossing onder afbreuk aan het mooie uiterlijk van de motor om zeep te helpen. smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Do, 11 Mei. 2017, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:
Vanmiddag het RADE EVO 6 scherm van Ger in ontvangen, meteen gemonteerd en hup de snelweg op. Het is beter geworden, absoluut waar, maar het probleem blijft.

Daarna heb ik beide spiegels verwijderd, weer de snelweg op en het probleem blijft.

Met het standaard scherm heb ik meer gerommel in mijn helm, nu met het Rade scherm is het beter, maar nog steeds is het niet relexed rijden. Dat ga ik geen 20 minuten uithouden. Echter als ik met mijn bips 10 cm vrij kom vanaf mijn buddyzit is het goed en hoor ik kristal-helder wind geruis.

Morgen of maandagmiddag ga ik ook nog even proberen om zonder windscherm te rijden, echter wou ik mijn navigatie (garmin zumo) daar straks achter verstoppen. Een klein windschempie blijft dus wel wenselijk. smug

Iemand nog een ruitje over? Mag eventueel beschadigd zijn want de zaag gaat er toch door om in te korten. rolleyes

Hoeveel cm eraf kan gaat timieh mij misschien wel vertellen??? happy Of moet ik het in stapjes van 2 cm per keer doen? Wat is wijsheid?



Wil je van het rade scherm af?
Heb nog wel een originele ruit voor je liggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Mei. 2017, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Kan je een Rade scherm niet combineren met daaronder een afgezaagd standaard scherm? Heb je functionaliteit en de looks?

Gr. Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

De vraag als ik het rade scherm wil verkopen had ik een paar weken per pb ook al gekregen, nee hij zit weer op de motor. Na een tijdje met een afgezaagd model gereden te hebben. Heb zelf de zaag erin gezet.

Dubbel scherm heb ik al geprobeerd, werkte niet goed genoeg. Ook de dubbele uitvoering met het Rade scherm heb ik getest. Ook dat gaf niet het gewenste resultaat. Tsja, wat wil je? superstil krijg je het natuurlijk nooit, maar met rade scherm en zonder spiegels is meer dan acceptabel.

Gisteravond het rade scherm erop gezet, de spiegels eraf gehaald en een stuk snelweg gepakt. Dat was toch al aardig beter. Nu eens een tijd met het rade scherm rijden, minimaal een week om goed te testen en zonder spiegels. Nou ja, dat rijdt voor niet een meter natuurlijk. Dus op zoek naar andere spiegels, hiervoor zal ik een topic openen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mei. 2017, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

De spiegels van een 1190 zijn ideaal als vervangers, maar niet goedkoop dozey
_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sprenger



Geregistreerd op: 22-6-2015
Berichten: 26
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mei. 2017, 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Schelen de spiegels van de 1190 veel in turbulentie?
Wellicht valt er nog iets met de prijs te doen als er meerdere geïnteresseerde zijn?

_________________
990 Adventure '08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jun. 2017, 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ze staan breder en vooral veel lager dan de originele ronde van de 950/990.
Ik reed vroeger met de spiegeltjes van de Duke 2, maar daar zie je bitter weinig in.
Met de 1190 spiegels is het veel beter.

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif