lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 SM stottert soms

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
klokker



Geregistreerd op: 16-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2016, 15:38    Onderwerp: 950 SM stottert soms Reageer met quote

Ik heb een 950 SM . Ik heb af en toe een vreemd voorval. Wanneer ik een poosje onderweg ben naar werk, begint soms de motor in toeren weg te zakken en wat stotteren, lijkt net of hij niet genoeg brandstof luchtmengdsel krijgt, even laten rijd hij weer gewoon, het is af en toen maar. Wie een idee wat dat kan zijn ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2016, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Brandstoffilter?
_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2016, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

Die heeft een 950 volgens mij niet origineel. Misschien is je brandstofpomp aan het overlijden?
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2016, 10:22    Onderwerp: Re: 950 SM stottert soms Reageer met quote

klokker schreef:
Ik heb een 950 SM . Ik heb af en toe een vreemd voorval. Wanneer ik een poosje onderweg ben naar werk, begint soms de motor in toeren weg te zakken en wat stotteren, lijkt net of hij niet genoeg brandstof luchtmengdsel krijgt, even laten rijd hij weer gewoon, het is af en toen maar. Wie een idee wat dat kan zijn ?


heb je dit sinds 'enkele weken'? , maw, sinds het mooie weer over is?

950 heeft last van carburateur bevriezen. Dat gebeurt on specifieke omstandigheden (temp <7-20 graden, hoge luchtvochtigheid, constant toerental/gasstand bij kleine gasopening (80-120km/h))

Zodra je stopt is het binnen 15-30 seconden over. vaak helpt het om een paar keer lomp gas te geven, dan komt het ijs van de gasschuif los.

Om het gedeeltelijk op te lossen zijn carburateur verwarmings stiften geplaatst (in sinds half-2004 meen ik). Het kan zijn dat die niet goed aangesloten zijn bijv. , maar het lost het probleem ook niet 100% op.


kan ook gewoon brandstofpomp zijn idd.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
klokker



Geregistreerd op: 16-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2016, 10:11    Onderwerp: Re: 950 SM stottert soms Reageer met quote

Ik denk dat dit het probleem wel eens zou kunnen zijn, het is inderdaag smorgens bij fris en klam weer het geval, bij droog en warm weer nergens last van. Bedankt voor de tip, ga dit werk maar eens uit laten voeren.

Dr_Bean schreef:
klokker schreef:
Ik heb een 950 SM . Ik heb af en toe een vreemd voorval. Wanneer ik een poosje onderweg ben naar werk, begint soms de motor in toeren weg te zakken en wat stotteren, lijkt net of hij niet genoeg brandstof luchtmengdsel krijgt, even laten rijd hij weer gewoon, het is af en toen maar. Wie een idee wat dat kan zijn ?


heb je dit sinds 'enkele weken'? , maw, sinds het mooie weer over is?

950 heeft last van carburateur bevriezen. Dat gebeurt on specifieke omstandigheden (temp <7-20 graden, hoge luchtvochtigheid, constant toerental/gasstand bij kleine gasopening (80-120km/h))

Zodra je stopt is het binnen 15-30 seconden over. vaak helpt het om een paar keer lomp gas te geven, dan komt het ijs van de gasschuif los.

Om het gedeeltelijk op te lossen zijn carburateur verwarmings stiften geplaatst (in sinds half-2004 meen ik). Het kan zijn dat die niet goed aangesloten zijn bijv. , maar het lost het probleem ook niet 100% op.


kan ook gewoon brandstofpomp zijn idd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klokker



Geregistreerd op: 16-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2016, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Wie kan mij een tip geven hoe en waar ik deze verwarming kit kan kopen en is dat zelf te installeren ?

eerst een checken of ie er niet gewoon al op zit...
en of ie wel goed aangesloten zit bijv. (heeft normaliter een temeratuur switch.. die kan ook nog stuk zijn natuurlijk), en ook nog een zekering...


de allereerste (2003) adventure modellen hadden carburateurs waar ze NIET op gemonteerd konden worden. de iets latere modellen hadden de schroefdraad er wel zitten, maar de heaterstift niet.. en vanaf aug? 2004 was het standaard.

hoe dat bij de SM(r) is weet ik niet.. maar inprincipe is de carb hetzelfde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klokker



Geregistreerd op: 16-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de verwarmings elementen uit de carbs geschroefd, ik meet wanneer de contact aanstaat op iedere heating slechts 6 volt. Klopt dat ? Ik heb er 1 uitgeschroeft en meet met de ohm meter zonder stekker volledige weerstand, ik weet niet of dat juist is. Met andere woorden, hoe weet ik of de sensor of de heating wel of niet werkt ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Nov. 2016, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

heater is gewoon een weerstand (~20W, dus bij 12 Volt, trekt ie dik 1,5 ampere. ( weerstand zal iets van 6-8 Ohm moeten zijn, koud misschien wat lager)).

draadje naar de heater komt van de +12V via een thermo-switch die aan gaat als het onder de 10??? graden is (ik weet de temp niet precies). maar als je in de warme schuur thuis meet dan zal ie uit zijn.

Als je een lampje (knipperlichtlampje ofzo) plaatst , in plaats van de heater - dus tussen het draadje naar de heater en een goed massa punt - , dan moet het lampje branden als het koud genoeg is (en de motor op contact staat etc).

Je kunt ook even via een stroommeter 12V op de tip van de heater zetten, dan moet er stroom gaan lopeen en de heater warm worden.

ps.: Aan de carburateur moet ook een aarddraad zitten, als die los zit... dan werkt het uiteraard ook niet.

Maar 6V kan eigenlijk niet.. dan maakt er eits 'half'contact

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Nov. 2016, 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

of...(als je niet zo'n electra techneut bent zoals ik),
zakje ijsblokjes iod tegen de sensor aanhouden,
vinger op de heater, en dat hou je nog geen 10 sec vol
als hij het goed doet, want dan brand je je vinger.

Ik ga eerdaags mijn derde 950 lc8 de warme lucht modificatie geven,
(zie topic carb verwarming), want de electrische carb verwarming
helpt niet of nauwelijks.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klokker



Geregistreerd op: 16-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Nov. 2016, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
of...(als je niet zo'n electra techneut bent zoals ik),
zakje ijsblokjes iod tegen de sensor aanhouden,
vinger op de heater, en dat hou je nog geen 10 sec vol
als hij het goed doet, want dan brand je je vinger.

Ik ga eerdaags mijn derde 950 lc8 de warme lucht modificatie geven,
(zie topic carb verwarming), want de electrische carb verwarming
helpt niet of nauwelijks.


Ik ben er ook achter gekomen dat het niet werkt.
Wat ik inmiddels gedaan hebt;
Ik heb alle 2 de verwarmings elementen uit de carbs gehaald en gemeten, ik meet 10 Ohm weerstand op allebei. Bij spanning op de elementen meet ik op ieder 6 volt. De sensor ook gemeten, die schakelt bij in vriezer leggen, en wanneer hij weer warm word in de hand sluit hij weer, dus dat is goed. Maar of de 6 volt goed is vraag ik me af. Lijkt me logisch 12 volt toch ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kuijs



Geregistreerd op: 2-11-2016
Berichten: 8
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2016, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Beste klokker,

Over verwarming van carbs heb ik weinig verstand. Ik kampte recent met hetzelfde probleem: tijdens rijden wegzakken in toeren, even later deed hij het weer. Bij mij was de oorzaak versleten koolborsteltjes in de brandstofpomp (deze spelen een rol bij de stroomvoorziening van de brandstofpomp). Is het al opgelost?

Gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Dec. 2016, 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

Kuijs schreef:
Beste klokker,

Over verwarming van carbs heb ik weinig verstand. Ik kampte recent met hetzelfde probleem: tijdens rijden wegzakken in toeren, even later deed hij het weer. Bij mij was de oorzaak versleten koolborsteltjes in de brandstofpomp (deze spelen een rol bij de stroomvoorziening van de brandstofpomp). Is het al opgelost?

Gr


contactpuntjes in de brandstofpomp denk ik dan. 950 benzinepomp heeft geen koolborstels.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
klokker



Geregistreerd op: 16-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jan. 2018, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Na het terug monteren van de elementen geen enkele last meer gehad, vermoedelijk een slechte aarding geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif