lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

hakkerige koppeling als de motor koud is
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jun. 2019, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad gewoon verwisseld met een andere plaat, en wat een verschil!
schakelen gaat nu ook gelijk een stuk soepeler thumbsup

bedankt voor het meedenken mannen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jun. 2019, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

let wel op dat die achterste voering plaat en de buitenste voeringplaat andere zijn! De veer valt in de voeringplaat
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Het klopt inderdaad dat de achterste voeringsplaat smaller is dan de rest waardoor de achterste kleine veer contact kan maken met de metalen plaat.

Voordat ik de metalen platen had omgewisseld kon ik ook m'n koppelinshendel tot aan m'n stuur intrekken nu lukt dat niet meer.

Is dit normaal of hoort dit zo? Ik heb het cilindertje nu zo ingesteld dat ik de hendel wel weer ongeveer tot aan stuur kan intrekken omdat ik dit gewend ben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

schenkie schreef:

Voordat ik de metalen platen had omgewisseld kon ik ook m'n koppelinshendel tot aan m'n stuur intrekken nu lukt dat niet meer.

Hm
niet normaal.
Ergens zit iets niet goed denk ik dan.
Kan je helemaal ontkoppelen?

Een klassieker - bij mij toch - is dat het "borgstaafje" dat doorheen de drukstaaf gaat - links, waar die staaf het blok in gaat - niet mooi in het daarvoor voorzien gleufje ligt van de koppelingsslavecyilnder. Het borgstaafje moet verhinderen dat de drukstaaf aan het wentelen gaat, denk ik. Als je niet héél goed oplet, dan schroef je die koppelingsslavecyilnder vast en je knelt dan dat borgstaafje vast. Maar dat zal het wel niet zijn, want dan kan je helemaal niks meer ontkoppelen. uhoh

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan helemaal ontkoppelen, hij schakelt behoorlijk beter dan een jaar geleden dan ging het opschakelen en terug schakelen bij sommige versnellingen behoorlijk stroef.

dus de tip die ik nu eigenlijk krijg is bekijk eventjes de staaf die door het blok heen loopt en of deze nog wel correct zit.

zijn er eventueel nog meer mogelijkheden waardoor ik de koppelingshendel niet helemaal kan intrekken als ik de koppelingspomp op het maximaal te verpompen volume staat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist eventjes gekeken, sproeier was nog netjes open en de borging van het staafje wat dwars door het blok gaat zit gewoon goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif